Skip to main content

Beste KPN.

Jullie maken allemaal reclame over dat KPN+BOX, maar ik vind dit misleidende reclame. Als je nog één van de eerste ontvang kusjes heb, krijg je niet eens een nieuwe waar je wel HBO e.d op kan ontvangen. 

Slechte service van KPN, ondanks dat je al jaren alles heb als abonnement. 

Dit wou ik even kwijt.

Groeten Wim van Hal. 

Niet binnen je oude abonnement inderdaad. 

Het nieuwe TV+ kastje hoort bij het huidige nieuwe abonnement. 

Via MijnKPN of,  als je dat liever doet telefonisch, kun je verlengen naar dat nieuwe abonnement. 

 

Heb je al een smart-tv die niet ouder is dan 2019? Dan kun je daarop de HBO app gebruiken. 


Hallo @Wimmeke55 ,

Je kunt de nieuw KPN TV+-ontvanger gaan gebruiken door jouw abonnement te verlengen. Je moet dan wel uit jouw oude contractperiode zijn. 

Dat kan telefonisch via 0800-0402. Het kan sinds kort ook via internet: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan inderdaad over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. HBO is in ieder geval wel mogelijk via die box. 

Hier vind je de status van de bekende bevindingen van KPN TV+: 

 

Jouw abonnement gaat dan waarschijnlijk ook goedkoper worden. De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht: 


Nou mijn abonnement was waarschijnlijk een paar maanden eerder verlengt, toek had ik nog geen Netflix en HBO, daarom kreeg ik geen nieuw ontvang kastje, gewoon belachelijk. 


Zo juist via de link van @Noordzee mijn huidig abonnement gezien & het voorstel. 
Wel met het “ gevreesde kastje “ hoe kan dit nu 6-10 euro goedkoper zijn dan wat ik nu heb? … 


Je moet inderdaad je contract periode eerst uit gezeten hebben om te kunnen verlengen. Dat is meestal een jaar, maar zelfs 2 jaar kan sinds 2019.

Om Netflix en HBO te zien heb je echt (de ontvanger van) kpn niet nodig!

Heb je geen smart-tv? Een goedkope maar goede oplossing is dan de Chromecast HD met afstandsbediening. Die kost slechts 4 tientjes 🙂.  Er is ook de 4k versie, maar die is bijna het dubbele. 

Zelf heb ik in mijn slaapkamer de streamingbox 8000 van Nokia. 

Een enkeling sluit gewoon z'n laptop via hdmi aan op z'n tv. En dan dus http://hbo.com en http://netflix.com .

 


Nou mijn abonnement was waarschijnlijk een paar maanden eerder verlengt, toek had ik nog geen Netflix en HBO, daarom kreeg ik geen nieuw ontvang kastje, gewoon belachelijk. 

Ik denk ook niet dat dat de reden is geweest. Het al dan niet hebben van een Netflix en/of Hbo abonnement heeft geen enkele op het al dan niet kunnen afsluiten van een TV+ abonnement.


Zo juist via de link van @Noordzee mijn huidig abonnement gezien & het voorstel. 
Wel met het “ gevreesde kastje “ hoe kan dit nu 6-10 euro goedkoper zijn dan wat ik nu heb? … 

Dat is bij heel veel mensen zo. De nieuwe (2023) tariefstelling van KPN is vaak goedkoper dan oudere contracten. En dat wordt verder versterkt door de prijsindexatie per 1 juli 2023. Voor mij was dat de reden om mijn contract afgelopen juni te verlengen. Dat scheelde mij ook maandelijks wat euro’s.