Skip to main content
Vraag

Ik wil de afstandsbediening van mijn Sony Bravia koppelen aan KPN

• December 31, 2025
  • 3 reacties
  • 73 keer bekeken

Ik heb een SONY BRAVIA 4K UR2 tv en ik wil die afstandsbediening graag koppelen aan mijn VIP5202 KPN kastje. 
Andersom is het wel al gelukt. 
Ik heb op forms van 5 jaar geleden gelezen dat het mogelijk is maar de stappen die toen zijn gegeven werken nu niet meer of ik krijg ze in iedergeval niet voor elkaar. 

als iemand mij hier mee zou kunnen helpen waardeer ik het echt. 

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 31, 2025

Sony ondersteunt dat niet. Bij mijn weten. 

De enige fabrikanten die dat voor de oude(re) ontvangers ondersteunen zijn Samsung en LG. 

Het kan zijn dat 'nieuwere' Sony toestellen het wel kunnen. Zie daarvoor gebruikershandleiding / menu van de Sony. 

⬇ ⬇ ⬇ ⬇

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • December 31, 2025

Ik heb hier een Sony TV en toen ik de VIP5202 had, kon ik hem wel koppelen met de afstandsbediening van de TV zelf. Met de afstandsbediening van de TV kon ik de ontvanger bedienen.

Dat werkte alleen via infrarood. Dus dan moet de VIP5202 wel in het zicht staan.

Je kiest dan bij de instellingen een andere Arris VIP model.

Voor meer info, zie:

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 4, 2026

Hoi ​@Mononiek , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Naar mijn weten ondersteunt Sony officieel niet dat je de afstandsbediening voor de tv volledig kunt koppelen aan de KPN tv ontvanger. Ik weet dit niet helemaal zeker want ik kom ook informatie tegen waarin wordt aangegeven dat sommige Sony tv toestellen een optie in het menu hebben om een externe tv box te configureren. Kun je eens in het Sony menu bij de instellingen kijken? Krijg je daar ook de optie ' Externe/Input' te zien (of iets wat daar op lijkt) ?

Ik heb hier een Sony TV en toen ik de VIP5202 had, kon ik hem wel koppelen met de afstandsbediening van de TV zelf. Met de afstandsbediening van de TV kon ik de ontvanger bedienen.

Dat werkte alleen via infrarood. Dus dan moet de VIP5202 wel in het zicht staan.

Je kiest dan bij de instellingen een andere Arris VIP model.

Voor meer info, zie:

Dit is sowieso hele nuttige informatie; heb je hier nog naar kunnen kijken en ben je aan de hand van deze informatie ook nog verder gekomen? Ben heel erg benieuwd en hoor het dan ook graag!