Skip to main content
Beantwoord

Ik wil de Bang&Olufsen soundbar aanschaffen

• July 3, 2025
  • 5 reacties
  • 73 keer bekeken

Goedemiddag, Vandaag contact over aanschaffen Bang&Olufsen soundbar! Keurig te woord gestaan en zou een mail ontvangen om de aanvraag voor 2 apparaten te bevestigen! Helaas niks ontvangen... Wederom opnieuw contact en nu blijkt dat met huidige abonnement de apparatuur niet aangeschaft kan worden! Vreemd want je moet ervoor betalen! Nu kan ik dit abonnement niet omzetten...en was hier juist content mee, want zo vaak krijg je van KPN géén aanbieding zeker niet in ons geval....AL 43 jaar klant...je zou zeggen Platina Maar niks van dit alles...zit vast aan dit abonnement...niks aan te passen en herroeping is ook niet van kracht, termijn verstreken!! Raar toch Kpn die in het systeem, jou account op afstand kan nu ineens niks kan! Klantenservice zegt "Ik gegrijp het"..nou ik begrijp het absoluut niet!! Wordt tijd om een andere, goedkopere provider te zoeken!! Hopelijk komt hier nog respons op! Mvgr.John Ps ben niet de 1e die dit probleem ondervindt...zie bijlage!!

Bijlagen
  • Screenshot_20250703_124302_Chrome.jpg

Beste antwoord door PeterG

KPN ontvangers zijn al 15 jaar niet te koop, maar uitsluitend te huur. Handig ook want als je ze zou kunnen kopen wat moet je er dan mee als je overstapt. Dan is het zonde van de aankoop.

Bovendien worden ze bij defect ook gewoon kosteloos omgeruild.

Voor de Soundbox dien je je abonnement te vernieuwen naar de hedendaagse propositie indien je nog een oud abonnement hebt met Arris of Arcadyan ontvanger. Dat is nog “interactieve TV” en de Soundbox valt onder het nieuwe “KPN TV+”. 

Er is 1 (één) Soundbox per adres mogelijk. Meer ontvangers zijn gewoon de standaard boxjes DIW7022.

Via de klantenservice kunnen ze je precies aangeven hoe het nu staat met je aanvraag en wat je aangevraagd hebt. Dat gaat het snelst door te bellen of een belafspraak.

Een KPN moderator heeft een wachtrij van ca. 2 dagen dus dat duurt wat langer.

→ zelf geef ik de voorkeur aan een eigen soundbar. Gewoon op de standaard ontvanger. Scheelt ook weer € 6 extra uur per maand, wat je kwijt zou zijn aan de Soundbox.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook en X.

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • July 3, 2025

KPN ontvangers zijn al 15 jaar niet te koop, maar uitsluitend te huur. Handig ook want als je ze zou kunnen kopen wat moet je er dan mee als je overstapt. Dan is het zonde van de aankoop.

Bovendien worden ze bij defect ook gewoon kosteloos omgeruild.

Voor de Soundbox dien je je abonnement te vernieuwen naar de hedendaagse propositie indien je nog een oud abonnement hebt met Arris of Arcadyan ontvanger. Dat is nog “interactieve TV” en de Soundbox valt onder het nieuwe “KPN TV+”. 

Er is 1 (één) Soundbox per adres mogelijk. Meer ontvangers zijn gewoon de standaard boxjes DIW7022.

Via de klantenservice kunnen ze je precies aangeven hoe het nu staat met je aanvraag en wat je aangevraagd hebt. Dat gaat het snelst door te bellen of een belafspraak.

Een KPN moderator heeft een wachtrij van ca. 2 dagen dus dat duurt wat langer.

→ zelf geef ik de voorkeur aan een eigen soundbar. Gewoon op de standaard ontvanger. Scheelt ook weer € 6 extra uur per maand, wat je kwijt zou zijn aan de Soundbox.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook en X.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 3, 2025

In de titel staat Soundbor B&O

Dat is een goede soundbar, vooral met subwoofer.

Heel mooi geluid.

Maar ik dank dat ​@Sophia62 de KPN soundbox bedoeld.

Deze kan je inderdaad via KPN huren, als je het KPN tv+ abonnement hebt en zover ik weet moet je contractvrij zijn.

En van de soundbar kan je er maar 1 huren (2 kan niet, zover ik weet).

Maar persoonlijk zou ik gaan voor een soundbar met losse subwoofer.

Is wel groter, maar geluid is, volgens mij (persoonlijk), ook veel mooier.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 3, 2025

Hoi Joop,

Bedankt voor je reactie!

Klopt, gaat over soundbox...maar kan je niet zomaar aanschaffen...regels...regels Kpn!

Ga eens kijken, luisteren wat me beter bevalt qua geluid & provider!!🌻

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 3, 2025

Hoi Peter,

Bedankt voor uitgebreide reactie!

Inmiddels contact gehad en duidelijkheid!

Ga mijn eigen sound maken!🫢😁

• July 3, 2025

Klopt, gaat over soundbox...maar kan je niet zomaar aanschaffen...regels...regels Kpn!

Nogmaals: niemand kan de soundbox "aanschaffen". Je kan hem alleen huren. Hij blijft eigendom van KPN. 

Ga eens kijken, luisteren wat me beter bevalt qua geluid & provider!!🌻

Als je nu de Soundbox niet kunt huren, dan heb je een vast contract. In dat geval kan je ook niet naar een andere provider.

Zo werkt dat met contracten, daar zit je aan vast.

Als je contractvrij bent, dan kan je het abonnement om laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Dan zal de Soundbox voor jou beschikbaar zijn on te huren.