Skip to main content

Ik heb vandaag mijn modem aangesloten voor mijn nieuwe abonnement, en de daarbij behorende TV ontvanger.

Pas bij het instellen van de TV werd mij duidelijk gemaakt dat ik de privacy voorwaarden van Google moest accepteren.

 

Dat wil ik helemaal niet! Dat zou een schending zijn van mijn privacy!

Ik heb deze dan ook niet geaccepteerd en de TV uit gezet.

 

Ik zou graag een alternatief willen. Ik wil de KPN TV+ Box niet meer gebruiken.

 

Kan iemand mij hierbij helpen?

...het kpn TV systeem is zo gemaakt dat er altijd maar 1 tv station wordt doorgeven, als je een andere zender wilt bekijken dan wordt er een signaal naar de kpn verzonden die je vervolgens een andere zender gaat leveren. 

En jij denkt dat die gegevens bij Google terechtkomen?

KPN deel zeker niet met Google, maar Google kan het weten, de google kernel kan bijhouden welke streams (URL) gebruikt word en dan herleiden naar de TV zenders.

Overigens, verbied alle rechtens voor MarketAgent en SgcAnalyticAgent dan kan je de daten honger van Google beperken. Er zijn nog zig andere Google diensten, je kan ook de rechten onttrekken. 


Neem maar eens een willekeurige pagina en kijk in de achterliggende bron code (source code).
Met crtl-U
( de Ctrl toets vasthouden en dan op de U drukken )
En dan ctrl-F (zoeken) op goog….

 


...het kpn TV systeem is zo gemaakt dat er altijd maar 1 tv station wordt doorgeven, als je een andere zender wilt bekijken dan wordt er een signaal naar de kpn verzonden die je vervolgens een andere zender gaat leveren. 

En jij denkt dat die gegevens bij Google terechtkomen?

Ook stichting kijkcijfer onderzoek hoeft mijn kijk gedrag niet te weten. Al dergelijke opties staan zover mogelijk uit. 


...het kpn TV systeem is zo gemaakt dat er altijd maar 1 tv station wordt doorgeven, als je een andere zender wilt bekijken dan wordt er een signaal naar de kpn verzonden die je vervolgens een andere zender gaat leveren. 

En jij denkt dat die gegevens bij Google terechtkomen?

Ook stichting kijkcijfer onderzoek hoeft mijn kijk gedrag niet te weten. Al dergelijke opties staan zover mogelijk uit. 

Hier idem-dito.


Dan ga ik ervan uit dat jullie ook geen sociale media als Facebook, X, etc. hebben.

Want daar leg je heel erg veel bloot over jezelf.

 

P.S.

(Persoonlijk)

Ik heb geen sociale media en ook dit forum doe ik alleen op de Desktop.😉


Dan ga ik ervan uit dat jullie ook geen sociale media als Facebook, X, etc. hebben.

Klopt, ik gebruik geen Facebook, X, Instagram, etc.

Maar vergeet ook Microsoft niet, die kunnen er vandaag de dag ook heel wat van.

Wat te denken van de nieuwe Outlook waarbij in Outlook reclame getoond wordt en jouw mailbox klakkeloos naar de cloud van Microsoft in Amerika gekopieerd wordt. Pas op, dat moet je mijns inziens niet willen.


Wat is er volgens jou voor privacyschending als je een apart adres aanmaakt zoals bijv.  mijneigenteleviebeneden@gmail.com, om maar iets te noemen.

Ik weet dat er op social media wat advertenties en Stories langsgaan over Google en Privacyschending, en ik hoop niet dat jij er hier door laat leiden. Dat is een behoorlijk opgeklopt verhaal.


Opgeklopt, juist, @AriënC. Dat Google teveel marktmacht krijgt is wel een probleem, maar ja, prima producten als Maps en Gmail zullen toch ergens van betaald moeten worden. Wat is nou toch het probleem als je op jou toegesneden reclame te zien krijgt? Ik begrijp dat jullie er liever voor willen betalen? 

Overigens, ik krijg reclame te zien die voor mij totaal niet relevant is, dus zo accuraat is het ook allemaal weer niet.

 

 


Ik weet wel dat Google maatregelen heeft genomen om accountgegevens te delen met andere service van Google, waardoor je vaak wat meer toestemming moet geven. Dus er gebeurt wel zeker wat met Google. En natuurlijk houdt ook de EU de vinger aan de pols.


Dan ga ik ervan uit dat jullie ook geen sociale media als Facebook, X, etc. hebben.

Want daar leg je heel erg veel bloot over jezelf.

 

P.S.

(Persoonlijk)

Ik heb geen sociale media en ook dit forum doe ik alleen op de Desktop.😉

Want...op de desktop word je niet gevolgd?


Even een opmerking er is helemaal geen sprake van Privacy schending als men ergens zelf mee akkoord gaat.

En er ondubbelzinnig duidelijk is wat er wordt gedaan met dergelijke gegevens. 

 

In dat opzicht klopt de titel niet. Zolang ergens toestemming voor wordt gevraagd is er geen schending.

Ook Samsung wil bijvoorbeeld dat men een account aanmaakt bij het gebruiken van een smart tv om bijvoorbeeld apps te kunnen installeren.

 

Als die vraag om iets te accepteren niet wordt gesteld en op de achtergrond van alles wordt bij gehouden dan is het kwalijker.

 

 


Hallo @aclt ,

Huur voor vijf euro per maand een Digitenne-ontvanger voor erbij. De ideale oplossing voor alleen simpel TV kijken zonder poespas en gekkigheid. 

 

Dat klinkt als een optie, maar ik wil van de huidige TV+ ontvanger af.

 

Hoe moet ik dat regelen? Ik zie geen optie ervoor in “Mijn KPN”.

Dat kan sowieso door te bellen met 0800-0402. Je gaat dan alleen betalen voor internet. 
 

Hou dan wel rekening met een hogere prijs voor Digitenne. Dat wordt dan achttien euro per maand. 
https://www.kpn.com/televisie/digitenne

@aclt 

Is het allemaal gelukt via 0800-0402? 


Dan ga ik ervan uit dat jullie ook geen sociale media als Facebook, X, etc. hebben.

Want daar leg je heel erg veel bloot over jezelf.

 

P.S.

(Persoonlijk)

Ik heb geen sociale media en ook dit forum doe ik alleen op de Desktop.😉

Want...op de desktop word je niet gevolgd?

 

Dat zeg ik niet en bedoelde ik ook niet.😊 (sorry voor het misverstand).

Je wordt overal gevolgd, maar dat is niet altijd erg. Zolang je maar zelf in de gaten houd wat je doet.

Maar het forum alleen via de PC (desktop) doe ik, omdat ik niet continue hiermee bezig wilt zijn. Dus ook rust.

 

Maar ik heb verder geen enkele sociale media en ook dat geeft heel erg veel rust.😉


Tja dan moet je ook niet bij Bol kopen.
Ik krijg vaak aanbiedingen van Bol speciaal op mijn koopgedrag gefocust 
Hoezo privacy.
Maar ik trek me er niets van aan.


 

Ook Samsung wil bijvoorbeeld dat men een account aanmaakt bij het gebruiken van een smart tv om bijvoorbeeld apps te kunnen installeren.

 

Ik heb een LG Oled tv, en daar moest ik een LG account op aanmaken om de tv te goed kunnen gebruiken.

Maar persoonlijk heb ik daar niet zo'n probleem mee.

Lees goed wat de voorwaarden inhoud en denk zelf na of dat voor jou wel niet niet acceptabel is.

En dat kan alleen de gebruiker zelf bepalen. (toch?)

 

P.S.

De LG LCD tv (noemen ze LED tv, maar dat is alleen de achtergrond verlichting) wordt dit niet gevraagd. En ook dat is een Smart tv.


Ik heb vandaag mijn modem aangesloten voor mijn nieuwe abonnement, en de daarbij behorende TV ontvanger.

Pas bij het instellen van de TV werd mij duidelijk gemaakt dat ik de privacy voorwaarden van Google moest accepteren.

 

Dat wil ik helemaal niet! Dat zou een schending zijn van mijn privacy!

Ik heb deze dan ook niet geaccepteerd en de TV uit gezet.

 

Vraagje, als je bang bent om gevolgd te worden en dat ze het een en ander van je weten, hoe kan je dan deze topic maken?

WANT ook op internet, mobiel, pc (laptop of desktop) (en ook Apple), etc. volgen je en weten meer van je dan je denkt.


Het is niet noodzakelijk een Google-account te gebruiken, @aclt. Het lineaire tv-gedeelte staat helemaal los van Google.

 

Ik heb dat inderdaad ook zo aangeklikt, maar het eist nog steeds dat ik de privacy voorwaarden van Google accepteer.

Dat is dan slechts een formaliteit, maar in de praktijk kan Google er dus niets mee, want je bent niet aangemeld bij Google via de TV+


Zolang je de ontvanger niet aanmeldt met een Google account weet Google niets van je.

Apple is erger. Die moet je aanmelden. Wat mijn neef daar allemaal moest opgeven...

Als je je privacy wilt beschermen dan ook geen Apple spullen. 


Ik heb vandaag weer contact gehad met de klantenservice, maar helaas werd er geen oplossing geboden.

Ik wilde eerst een klacht indienen, maar dat mocht niet. Ik moest eerst mijn probleem beschrijven, en daarna zou meneer beslissen of het klachtwaardig is of niet.

Het probleem voorgelegd. Eerst bleef hij volhouden dat ik de voorwaarden niet hoefde te accepteren en dat ik het weg kon klikken, maar dat was niet het geval, en dit dus duidelijk gemaakt.

Nadat hij het had uitgezocht vertelde hij ook dat ik inderdaad de voorwaarden van Google moest accepteren.

Dat weigerde ik nog steeds, en de enige ‘oplossing’ die toen werd aangeboden was om de bestelling per direct te annuleren.

Geen verwijzing naar een speciale afdeling voor klant retentie doeleinden dus, wat sommige andere klanten wél kregen.

 

Ik heb tijdens het telefoongesprek gewoon rustig en beleefd, maar wél assertief, mijn probleem voorgelegd, maar er werd geen begrip getoond en er kwam ook geen echte oplossing.

Het is duidelijk dat KPN voor mij niet de geschikte provider is, ook niet met de glasvezel kortingsactie, dus dan maar naar een andere provider.

 

Dit topic kan dicht wat mij betreft.


Odido en Delta hebben ook Android-TV boxen. 

Je zou gewoon NLziet kunnen overwegen. Dat kan je via kpn internet op de Apple TV box gebruiken. 

Kpn heeft ook een app beloofd daarvoor. 


Hallo @aclt ,

Huur voor vijf euro per maand een Digitenne-ontvanger voor erbij. De ideale oplossing voor alleen simpel TV kijken zonder poespas en gekkigheid. 

 

Dat klinkt als een optie, maar ik wil van de huidige TV+ ontvanger af.

 

Hoe moet ik dat regelen? Ik zie geen optie ervoor in “Mijn KPN”.

Dat kan sowieso door te bellen met 0800-0402. Je gaat dan alleen betalen voor internet. 
 

Hou dan wel rekening met een hogere prijs voor Digitenne. Dat wordt dan achttien euro per maand. 
https://www.kpn.com/televisie/digitenne

Ga je nu Digitenne nemen? 


Ik vind het eigenlijk best vreemd dat jij zo paranoia raakt bij het horen van de naam Google.

Ik snap het eerlijk gezegd ook niet. Ik gebruik al vele vele jaren Android telefoons en tablets en heb ook apparaten met Android/Google TV (Sony televisie, Chromecast Google TV en TV+ Box). Ik heb nog steeds niet het gevoel dat Google iets van me af weet want advertenties slaan veelal nergens op en advertenties is toch waar ze voor een groot gedeelte hun inkomsten mee genereren.

Voor mijn Android/Google TV apparaten gebruik ik een apart Google account.

 

Maar goed, het is jouw keuze en wie ben ik om die niet te respecteren. Ik ben alleen wel bang dat je Google steeds vaker op jouw pad tegen zult komen. Zo zie je ook steeds meer autofabrikanten Google Services gebruiken. Zelfs mijn favoriete automerk (Volvo) heeft Google Services geïntegreerd.


 

Hallo @aclt ,

Huur voor vijf euro per maand een Digitenne-ontvanger voor erbij. De ideale oplossing voor alleen simpel TV kijken zonder poespas en gekkigheid. 

Of (en) een ontvanger kopen, alleen geschikt voor 4 x NPO + 2 x regionaal.
Dan heb je in ieder geval iets om te bekijken. Afhankelijk van de omstandigheden kan dat heel goed werken.

Welk TV kabelbedrijf val je onder ?
https://www.kabelkiezer.nl/kabelbedrijf/


Je gebruikt dan waarschijnlijk ook geen Android telefoon, Android tablet of een Chromebook @aclt ???

 


Je gebruikt dan waarschijnlijk ook geen Android telefoon, Android tablet of een Chromebook @aclt ???

 

En hij / zij gebruikt dan ook geen Apple of Microsoft, want die doen precies hetzelfde.😉😊


Reageer