Skip to main content
Vraag

Ik wil graag 2 tv's aansluiten op 1 tv-ontvanger

• December 8, 2024
  • 8 reacties
  • 257 keer bekeken

Help 

Ik heb 3 kamers met 3 tv ontvangers en 4 tv's

Op 1 van die 3 kamers (mijn mencave) heb ik 2 samsung the frame tv’s 1 32 en 1 43 inch

de 32 gebruik ik als monitor voor mijn desktop tv . hierop wil ik ook TV zien

ik heb hdmi splitter/schakelaar geprobeerd maar dat accepteerd de 5202 niet.

Ik hoef niet op beide tv's tegelijk tv beeld te hebben.

Nu is dit alleen mogelijk door fysiek mijn hdmi stekker op mijn splitter om te wisselen 

Ik hoop dat KPN een mogelijk biedt zonder dat ik nog weer tv ontvanger hoef aan te schaffen.

graag reacties van degene die dit probleem hebben opgelost. Liever geen niet uigeprobeerde suggesties.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 8, 2024

Ivm HDCP (High-Bandwidth Digital Content Protection) kan je geen splitters of wat dan ook tussen de HDMI kabel zetten. De tv ontvanger denkt dan dat je het beeld illegaal opneemt en gaat dan op zwart. De enige oplossing is of de HDMI kabel steeds wisselen of een tweede tv ontvanger.

Als het een slimme tv is zou je eventueel op 1 de tv ontvanger en op de ander de TV+ app kunnen downloaden.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 8, 2024

Als je een Smart tv hebt, kan je de KPN tv app erop zetten. 

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • December 8, 2024

Nog een toevoeging op wat hier boven al is gezegd. Als je de tv als monitor voor je desktop gebruikt kun je ook naar https://tv.kpn.com gaan en op die manier tv kijken. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 8, 2024

Ivm HDCP (High-Bandwidth Digital Content Protection) kan je geen splitters of wat dan ook tussen de HDMI kabel zetten.

Je kan geen splitter gebruiken maar wel een omschakelaar, wel met HDMI 2.0 specs. Ik gebruik zo een omschakelaar voor TV+ontvanger zonder probleem. Ik denk niet dat de nog oudere 5052 het niet doet. de 2 uitgangen zijn van elkaar fysiek gescheiden, de een uitgang en de ingang weet niet van het bestaan van de 2de poort.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 8, 2024

de 32 gebruik ik als monitor voor mijn desktop tv . hierop wil ik ook TV zien

Ik neem aan dat je desktop PC bedoelt. Dan is het advies van ​@DaveA de oplossing natuurlijk. Ga naar http://tv.kpn.com op die desktop. 

The frame is een smart-tv. Dus de smart-tv app 'KPN ITV' kan dan ook. Met een Samsung account heb je toegang tot de Apps store van je Samsung. 

• Auteur
  • Topper
  • December 8, 2024

Alle oplossingen zijn bekend maar zonder resultaat.

ik heb hdmi splitters  4K (splitten of schakelen met of zonder usb stroom) maar die werken niet op de 5202) Itv is niet wat ik wil want de interface daarvan is voor mij dramatisch slecht.

bedankt voor alle info ik zoek verder

groeten

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 8, 2024

Je bedoelt dat je de lay-out van de menu's van de smart-tv app slecht vind? Met al die plaatjes in met name de gids?

Heb je al wel op je computer naar tv.kpn.com gekeken? Daar is gewoon een gids met tekst.

En je wilt tv kijken toch. De zenders zijn overal hetzelfde. 

Anders wordt het toch een vierde ontvanger. 

Steeds ompluggen wil ik je ernstig afraden in verband met slijtage / uitlubberen van de hdmi ingangen op de tv's. Een hdmi splitter of schakelaar gaat niet werken. 

Ik hoop dat KPN een mogelijk biedt zonder dat ik nog weer tv ontvanger hoef aan te schaffen.

Twee zelfs. Smart-tv app en tv.kpn.com.

Ik gebruik op 2 van mijn 3 televisies de app. Scheelt me € 10 per maand. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 8, 2024

Met deze omschakelaar is het zonder probleem tussen 2 porten te wisselen

Buitenhof HDMI 1 TV ↔ Port 1 Switch
Buitenhof HDMI 2 TV ↔ Port 2 Switch