Skip to main content
Beantwoord

Ik wil graag Disney+ met afstandsbediening van KPN bedienen, kan dat?

• July 4, 2025
  • 31 reacties
  • 207 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Ik heb een LG-tv van vier jaar oud, KPN tv-ontvanger type VIP5202 en afstandsbediening met zwarte achterkant.

Ik kan Disney+ op zich goed ontvangen, maar ik moet dan wel de afstandsbediening van de TV gebruiken. Beetje lastig.

Vraag is of ik dat ook met de afstandsbediening van KPN kan. Ik lees op verschillende plekken dat de keuze Disney+ bij de apps zou moeten staan, zoals Netflix en Prime Video. Maar bij mij dus niet. Zo niet dan zou ik het in de Playstore op kunnen zoeken. Maar Playstore op de TV?

Ik heb ook zo’n jaar of vier geleden deze vraag gesteld, en een van de antwoorden was dat het ‘binnenkort’ wel mogelijk zou moeten zijn.

Niet heel erg belangrijk, maar ben gewoon benieuwd of er wat bekend is over de status?

Beste antwoord door Jan van KPN

Hoi ​@George-1 , geen probleem hoor, ik heb het alweer 'ge-unmarked'! Je kunt nu eventueel een antwoord markeren als 'best answer' dus dat laat ik even aan jou over :) 

31 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 4, 2025

Hallo ​@George-1 ,

Dat kan alleen als je overstapt naar KPN TV+. Dan krijg je een KPN-ontvanger waar de Disney+-app wel op zit. 

Je kunt overstappen naar KPN TV+ zodra jouw contractperiode afgelopen is. 

bron: 

Hoe kijk je Disney+?

Disney+ is een videostreamingdienst. Je kijkt via de Disney+ app, waar en wanneer je wilt op de volgende apparaten:

Let op: Disney+ is niet beschikbaar als app of kanaal op andere KPN tv-ontvangers dan de TV+ Box.

Hoe overstappen naar KPN TV+?:

Dat kan (mits contractvrij) telefonisch via de klantenservice. Het kan (mits contractvrij) ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Lukt het niet via internet?

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld door de klantenservice op een moment dat jou uitkomt.

Voor de volledigheid: 

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 4, 2025

Bedankt voor jullie zeer snelle antwoorden met prima tips 👍

Ik begrijp dat ik dus KPN TV+ plus nodig heb. Maar in mijn kostenoverzicht zie ik staan ‘KPN TV+ met TV-box, kosten € 12,50 per maand? Maar ik heb dus geen TV+?. Beetje onduidelijk.  Ik ga eens informeren bij KPN.

Nogmaals dank voor jullie reacties..

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 4, 2025

Je hebt dus wel de juiste KPN-ontvanger. Dan is het een kwestie van die app laden in jouw ontvanger. 

Lees er meer over in dit topic: 

https://community.kpn.com/kennisbank%2Dstreaming%2D137/disney%2Dbij%2Dkpn%2D602112

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 4, 2025

Weer bedankt voor je snelle reactie.

Ok, ik zou het dus moeten hebben. Maar hoe laad ik de app in de ontvanger?

Ik heb natuurlijk wel eens een reset uitgevoerd, stekkertje eruit, stekkertje erin.
Maar dan worden dacht ik alleen de programma’s opgehaald.

In het topic lees ik toch niet specifiek niet over deze kwestie..

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 4, 2025

Wat zie je als je op het knopje 'apps' drukt op de kpn afstandsbediening. 

Plaats anders een foto hier.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 4, 2025

Je zou Disney+ moeten kunnen zien. Heb je Disney+ asngevinkt? In dit topic van een jaar terug lees je hoe anderen dit probleem hebben opgelost: 

• July 4, 2025

Waar komt dit plaatje vandaan? Dit lijkt een schermafdruk te zijn van een wijziging. Klopt dat? Wanneer heb je die wijziging gedaan?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 4, 2025

Wat zie je als je op het knopje 'apps' drukt op de kpn afstandsbediening. 

Plaats anders een foto hier.

Ik heb geen knopje ‘apps’ op ab. (misschien op een nieuwere ab?) kom er via de knop menu > Apps op TV

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 4, 2025

@George-1 

Als je inderdaad TV+ hebt, dan is dit jouw afstandsbediening: 

Knoppen op de afstandsbediening

Bron:

Zoniet? Dan heb je nog geen KPN TV+. Check dan mijn eerste reactie hoe je kunt overstappen op KPN TV+. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 4, 2025

Waar komt dit plaatje vandaan? Dit lijkt een schermafdruk te zijn van een wijziging. Klopt dat? Wanneer heb je die wijziging gedaan?

Gewoon van de site. Geen idee wat de laatste wijziging was, lang geleden. Bijgaand ook nog een ander plaatje waaruit dit blijkt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 4, 2025

Het wordt voor mij toch wel verwarrend. Ik denk dat ik gewoon maar KPN moet bellen. Is overigens ook klein leed, maar wil er gewoon achterkomen waarom ik die app niet heb.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 4, 2025

@George-1 

Als je inderdaad TV+ hebt, dan is dit jouw afstandsbediening: 

Knoppen op de afstandsbediening

Bron:

Zoniet? Dan heb je nog geen KPN TV+. Check dan mijn eerste reactie hoe je kunt overstappen op KPN TV+. 

Ik bergrijp er steeds minder van. Ik ga maar eens bellen met KPN

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 4, 2025

Groot gelijk. Check mijn eerste reactie voor een link naar een belafspraak.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 4, 2025

Groot gelijk. Check mijn eerste reactie voor een link naar een belafspraak.

Bedankt. doen we...

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 4, 2025

Apps op tv..…

Die menu tekst heeft tv+ niet.

Maar heb je ook wel de 5202, want bij die zit een afstandsbediening met onderaan "apps". 

Maar volgens je factuur heb je wel TV+.

Alleen TV+, DIW7022, heeft de Disney app.

Dus lijkt het erop dat je de verkeerde ontvanger hebt voor je abonnement. 

Neem contact op met kpn.

Tip: een mens aan de lijn. Wacht dan ca. 20 seconden de stilte aan de telefoon af.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook en X.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 4, 2025

Reden te meer om maar te gaan bellen. Bedankt voor de tips 👍

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 4, 2025

Reden te meer om maar te gaan bellen. Bedankt voor de tips 👍

0800-0402 is gratis.

Wat bedoelt wordt, dat je je abonnement moet omzetten naar het nieuwste abonnement KPN tv+

Bij dit abonnement (als je tv erbij neemt) zit de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en dat is een Android mediabox.

Of zoals ​@PeterG aangeeft een “plan een terugbelverzoek”

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 4, 2025

Bedankt voor je info..

Heb geprobeerd te bellen, maar moest veel te lang wachten. Morgen maar weer...

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 4, 2025

Bedankt voor je info..

Heb geprobeerd te bellen, maar moest veel te lang wachten. Morgen maar weer...

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld door de klantenservice op een moment dat jou uitkomt.

Voor de volledigheid: 

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

• July 4, 2025

Jij hebt gewoon geen TV+. Dat plaatje wat je laat zien was waarschijnlijk van een wijziging die je niet bevestigd hebt ofzo. Dat denk ik.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 4, 2025

Zou kunnen. Ik bel morgen en dan zal het wel duidelijk worden...

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 7, 2025

Sorry dat het wat lang duurde, maar na een aantal vergeefse pogingen vanmiddag iemand geproken van Xs4all. En de conculie van jullie (laatse van Marlon92), is helemaal juist 👍

Beetje vaag, maar op een of andere manier, had die (onjuiste) info nog te maken met het omzetten van Xs4all naar KPN, nou ja.  Op korte terrmijn ontvang ik de nieuwe TV-ontvanger en ab.
Nou, dan zal het helemaal goed gaan komen neem ik aan….

Nogmaals dank voor jullie hulp, ben er blij mee 😊

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 8, 2025

Goedemorgen ​@George-1 en dank voor jouw bericht!

Mooi om te zien dat je al zoveel goede reacties hebt mogen ontvangen en dat je hier inmiddels ook contact over hebt gehad met de Helpdesk. Mocht je er met de nieuwe ontvanger onverhoopt niet uitkomen, weet dat je hier al je vragen kunt stellen en we er alles aan doen om je zo goed mogelijk verder te helpen. Maar dat had je inmiddels zelf ook al ervaren ;) 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 8, 2025

Ja mooi dat het nu duidelijk is.

Maar nu heb ik ‘toevallig’ een ander vervelend probleem (nog met de oude ontvangers dus). 

Als de tv een aantal minuten aan staat, bevriest het beeld, maar het geluid blijft wel goed gaan.

Heb inmiddels ‘frisse start’ uitgevoerd, maar zonder succes. Ook (las ik ergens) 15 minuten de hdmi- en voedingskabel ontkoppeld. Maar helaas.

Ik heb overigens 2 tv's, maar op beide gaat het mis. 

Ga zo even bellen in de hoop dat het opgelost kan worden

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 9, 2025

Goedemorgen ​@George-1 , heb je inmiddels contact gehad met onze Helpdesk betreffende het bovenstaande? Ben nog even nieuwsgierig naar de uitkomst!