Skip to main content
Beantwoord

Ik wil graag een verticale tv gids

  • January 1, 2026
  • 17 reacties
  • 254 keer bekeken

Graag de verticale gids !!!!  met die domme blokjes is een drama...

Beste antwoord door PeterG

Oh. Je gebruikt dus kennelijk de app in een Samsung televisie. 

Die gaat vervangen worden, maar het wordt dan nog steeds alleen horizontaal. Vrijwel gelijk aan de gids op je laptop via tv.kpn.com.

Die vervanging zal niet eerder plaatsvinden dan tegen het eind van het jaar.

Wil je er eerder vanaf gebruik dan de gratis* ontvanger. 

*de eerste ontvanger zit gratis in het abonnement 

Zo gaat het er uit zien als de app ook naar Tizen (Samsung) komt. Foto is van Android-TV televisie. 

 

17 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • January 1, 2026

Oh. Je gebruikt dus kennelijk de app in een Samsung televisie. 

Die gaat vervangen worden, maar het wordt dan nog steeds alleen horizontaal. Vrijwel gelijk aan de gids op je laptop via tv.kpn.com.

Die vervanging zal niet eerder plaatsvinden dan tegen het eind van het jaar.

Wil je er eerder vanaf gebruik dan de gratis* ontvanger. 

*de eerste ontvanger zit gratis in het abonnement 

Zo gaat het er uit zien als de app ook naar Tizen (Samsung) komt. Foto is van Android-TV televisie. 

 


Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Ik vind die horizontale gids ook een drama. Echt totaal onoverzichtelijk. Een papieren tv gids heeft toch ook geen horizontale gids. Wie heeft verzonnen dat dit ideaal is?

Voor mij is dit de reden nog niet over te stappen op het nieuwe tv kastje. Op mijn huidige ontvanger heb ik gelukkig nog een verticale gids. 

Nu.nl biedt ook nog een verticale tv gids. 


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • January 1, 2026

Ik zelf (dus persoonlijk) geef de voorkeur aan de horizontale gids.

 

Ik zie heel erg veel vragen i.v.m. de verticale gids.

En volgens mij staat het bij KPN op de lijst.

Zie ook deze topic met veel wensen (feature request).


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 1, 2026

Hoi ​@Gertjan Woudenberg .

wimvkn duidt in het startbericht op de gids met blokjes. Dat is nog in Samsung en LG het geval.

En die is inderdaad niet prettig…

 


  • Nieuwkomer
  • January 22, 2026

Ik zag de vraag naar een verticale gids al een jaar geleden, waarom wordt dit niet gewoon geregeld? Sinds vandaag heb ik een nieuwe tv box en ik zocht me suf naar de verticale gids. De horizontale is niet mee te werken

 


Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Ik zag de vraag naar een verticale gids al een jaar geleden, waarom wordt dit niet gewoon geregeld? Sinds vandaag heb ik een nieuwe tv box en ik zocht me suf naar de verticale gids. De horizontale is niet mee te werken

 

Helemaal mee eens. Zolang er geen verticale tv gids is zal ik nooit overstappen op de nieuwe tv box. Ik ben blij dat ik nog de vip5292 box heb met verticale tv gids. 


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • January 23, 2026

Op de Arris VIP 2952 (5292 bestaat niet) gebruikte ik ook altijd de horizontale gids.

De verticale gids vind ik (ook vele anderen) juist onhandig.

 

Maar zoveel mensen, zoveel wensen.


  • Helper
  • June 21, 2026

Tot mijn grote verbazing kon ik de verticale gids ook niet instellen.

Als ik dit had geweten dan had ik het TV kastje nooit omgeruild.

Nu moet ik op internet een verticale tv gids zoeken en dan alles opschrijven waarna ik het in de @#%^%^ horizontale gids moet overnemen. Erg irritant. Ik snap echt niet waarom dat in deze digitale tijd niet aangepast kan worden. Ik snap eigenlijk helemaal niet waarom die optie eruit is gehaald en men de slechtste optie heef laten staan.

Normaal plan ik elke maandag alles in voor de hele week. Ben ik een half uurtje bezig. Nu een veelvoud daarvan.😡


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 21, 2026

Bij verticaal zie je maar één zender tegelijk. Met horizontaal 7 zenders. Juist dat gaat naar mijn mening veel sneller. 

Zeker als je alleen favoriete zenders instelt. En ook de gids die laat weergeven. 

Maar goed. Dat is dus mijn mening en gevoel. En bovenstaande is ook maar een tip.…

Series kunnen op de automatische piloot. Die hoef je niet steeds opnieuw in te stellen. 


  • Helper
  • June 22, 2026

Als u alleen kijkt, en nauwelijks opneemt, is horizontaal misschien fijner maar bij opnemen absoluut niet. Bij.opnemen zet je Prime Time in beeld en ziet meteen of je wat wil opnemen en of er al opnames vast staan. Bij nieuwe seizoenen gebeurt het meestal niet automatisch waardoor je nog steeds goed moet opletten. (heb ik al veel door gemist) Bij verticaal kan je met 1 druk naar de volgende dag, zelfde tijd. Binnen no time heb je dan een hele zender ingesteld. Met 1 druk.op een sndere knop zit je op de volgende sender. Ideaal. Bij horizontaal kan dat allemaal niet en ook wordt niet alles altijd in zijn geheel weergegeven.

Ik heb mijn favoriete zenders ingesteld maar in de gids krijg ik nog steeds zenders te zien die ik nooit kijk.

 

Maar goed. Zoveel mensen, zoveel wensen. Daarom ook de vraag om de klant te laten kiezen zoals voorheen ook kon.


  • Nieuwkomer
  • June 22, 2026

Ik ben nu 4 maanden geforceerd om de horizontale gids te gebruiken en het went niet. Nog een paar maanden te gaan en dan kan ik naar een andere provider


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 22, 2026

Sinds 2011 glasvezel bij KPN en de horizontale gids via de KPN ontvanger.

Om eerlijk te zijn, nooit problemen mee gehad.

 

Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.😉


  • Nieuwkomer
  • June 22, 2026

Wat fijn dat je er geen problemen mee hebt en dat je weet hoe iemand er geen problemen mee hoeft te hebben. Ik ben weg als klant bij KPN bij de eerste gelegenheid


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 22, 2026

Wat fijn dat je er geen problemen mee hebt en dat je weet hoe iemand er geen problemen mee hoeft te hebben. Ik ben weg als klant bij KPN bij de eerste gelegenheid

 

Dat zeg ik niet en bedoel ik ook niet.

 

Wat de een goed vind kan de andere niet goed vinden.

Als iemand een probleem heeft, wil dat niet zeggen dat een ander ook een probleem heeft.

 

En ik denk dat KPN wel met de verticale lijst bezig is, daar is heel erg veel vraag naar.

Er is ook nog een minigids op de DIW7022.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 22, 2026

Ik neem zéér veel op. Eigenlijk alles! ​@Ruud68 . Behalve live sport! 

Met programmeren zie ik dan liever de avond programmering van zeven zenders tegelijk dan van één. Dat programmeert voor mij sneller.

Er is ook vaak maar één programma per zender dat je op wilt nemen. Dan zie je verticaal dus een hoop overbodige. Voor mij niet efficiënt.


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 22, 2026

P.S.

Geforceerd kijken?

Je ogen zitten naast elkaar op een horizontale lijn.

 

Ik vind de video beelden van een Smart phone, die altijd verticaal gemaakt worden, terwijl wij horizontaal kijken.

Maar dat wil nog niet zeggen dat ik er geforceerd naar kijkt of dat ik me eraan stoor.

 

En de Horizontale gids en de verticale gids hebben beide hun eigen voor- en nadelen.

 

Op de Arris die ik destijds had, gebruikte wij ook altijd de horizontale lijst.

Vinden wij makkelijker en sneller met iets zoeken.

 

Bij jouw is dat zo te begrijpen andersom.

En dat mag, uiteraard.


Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • June 22, 2026

Overstappen zal  ​@KillerBob ook niet veel soelaas bieden, want Ziggo en Odido bieden volgens mij ook geen verticale TV gidsen aan in hun TV boxen.