Skip to main content
Beantwoord

Ik wil graag mijn TV+ ruilen voor een Arris

• January 14, 2026
  • 7 reacties
  • 112 keer bekeken

John Wouterse
Nieuwkomer

Ik zou grag een arris tv ontvanger willen krijgen en daarvoor mijn diw7022 inleveren. Deze laatste werkt op basis van bluetooth en daat schiet ik in mijn opstelling niets mee op.

Ik wil graag terug naar een ir ontvanger (ab)

mvg 

John Wouterse

Beste antwoord door PeterG

Infrarood is tegenwoordig ook mogelijk op de DIW7022, ​@John Wouterse . Zie

En ook de gelinkte topics in de 2 vorige reacties. 

7 reacties

• January 14, 2026

Dat kan niet. Je kunt niet terug naar de vorige ontvanger.

https://www.kpn.com/televisie

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@John Wouterse 

Als je eenmaal bent overgestapt naar KPN TV+ met daarbij de DIW7022, is er helaas geen weg meer terug naar de vorige (oude) propositie.
Daarnaast wordt de Arris TV ontvanger ook niet meer uitgeleverd aan klanten, behalve als je nog een oud pakket afneemt waar iTV nog bij hoort.

Je zult dus een andere oplossing moet gaan vinden binnen jouw opstelling thuis, je zou kunnen denken door de KPN TV+ smart TV app op je televisie te downloaden, mits deze bijvoorbeeld draait op het Android systeem.
In dat geval kun je gewoon de afstandsbediening van jouw televisie blijven gebruiken, en kun je dus de KPN TV+ Box weer in de doos doen, en hem op een veilige plek bewaren.

Maar terug naar de iTV ontvanger Arris is niet meer mogelijk.

• January 14, 2026

Daarnaast is er ook iets mogelijk via een ir ontvanger op USB. Maar daar weet ik verder niets vanaf.

Als je hier op het forum zoekt vind je vele mogelijkheden. Bijvoorbeeld:

Ook is het mogelijk om hem te bedienen via toetsenbord en muis. Of via CEC, ook genoemt in dat topic.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 14, 2026

En waar in de link van Marlon92 Flirc al genoemd wordt: dat wordt sinds kort zelfs nog iets beter ondersteund. Maar het gaat niet vanzelf:

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • January 14, 2026

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@PeterG 

Ik heb de bijgevoegde update even zelf doorgenomen, en ben daardoor nu op de hoogte van het feit, dat de KPN TV+ Box ook overweg kan met een infrarood afstandbediening.
Was daar nog niet van op de hoogte, aangezien ik zelf (zoals je weet) de Apple TV 4K gebruik.

Dus voor TS ​@John Wouterse  is het nu helemaal gemakkelijk geworden.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@John Wouterse, zoals de anderen al aangeven is het niet mogelijk om terug te gaan naar de vorige tv-ontvanger als je bent overgestapt naar TV+. Er zijn opties om de TV+ Box via infrarood te bedienen zoals je ziet, lukt het daarmee?