Skip to main content
Beantwoord

Ik wil graag overstappen op KPN TV+

• January 14, 2025
  • 14 reacties
  • 724 keer bekeken

Ik wil graag overstappen naar KPN TV+ box. Heb nu een regulier abonnement (interactieve TV - 4k). Hoe kan ik dit regelen?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Flipppie ,

Belangrijk is dat je nu contractvrij bent. 

Je kunt jouw abonnement dan verlengen via de klantenservice. Je moet dan wel duidelijk aangeven dat je over wilt naar KPN TV+. 

Het overstappen kan ook op internet via deze link:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

Je kunt via die link zelf jouw keuzes maken. De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 14, 2025

Je moet zo wie zo contractvrij zijn.

Je kan gratis bellen met 0800-0402 en je abonnement aanpassen naar KPN tv+

In dat pakket zit de KPN Android Mediabox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Let op:

** Als je momenteel 2 KPN tv ontvangers hebt, dan heb je het opname pakket gratis.

Dat is helaas bij nieuwe abonnementen niet meer, vermeld wel meteen dat je het opname pakket wilt hebben, anders ben je je opnames kwijt.

** Als je momenteel Mobiel hebt, dan krijg je samen met het internet pakket KPN veilig (F-Secure) gratis, helaas is ook dat niet meer gratis. Wil je het hebben moet je het erbij vermelden.

4K pakket heeft maar een paar zenders, als je daar niet naar kijkt, dan kan je het ook opzeggen.

Scheelt weer € 2,50 per maand.

En de overige zenders zijn HD, dat is ook op de Arris VIP 5202 zo.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 14, 2025

Hallo ​@Flipppie ,

Belangrijk is dat je nu contractvrij bent. 

Je kunt jouw abonnement dan verlengen via de klantenservice. Je moet dan wel duidelijk aangeven dat je over wilt naar KPN TV+. 

Het overstappen kan ook op internet via deze link:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

Je kunt via die link zelf jouw keuzes maken. De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9

Let op:

** Als je momenteel 2 KPN tv ontvangers hebt, dan heb je het opname pakket gratis.

Dat is helaas bij nieuwe abonnementen niet meer, vermeld wel meteen dat je het opname pakket wilt hebben, anders ben je je opnames kwijt.

Niet meer. We hebben sinds eind vorig jaar iets aangepast waardoor opnames bewaard blijven als je het opname pakket verliest. Je kunt de opnames uiteraard niet zien, en ze verlopen op dezelfde manier (na 365 dagen), maar als je het opname pakket weer terug krijgt, dan zijn al je niet-verlopen opnames weer bruikbaar.

• Topper
  • January 14, 2025

Waarom zou je willen overstappen naar KPN? Ik zit er juist over na te denken om naar een ander over te stappen.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 14, 2025

Waarom zou je willen overstappen naar KPN? Ik zit er juist over na te denken om naar een ander over te stappen.

Dat mag ​@Tewa , vrijheid blijheid 😀,

Overigens wil ​@Flipppie helemaal niet overstappen, hij overweegt een andere abonnement binnen KPN. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 15, 2025

Let op:

Niet meer. We hebben sinds eind vorig jaar iets aangepast waardoor opnames bewaard blijven als je het opname pakket verliest. Je kunt de opnames uiteraard niet zien, en ze verlopen op dezelfde manier (na 365 dagen), maar als je het opname pakket weer terug krijgt, dan zijn al je niet-verlopen opnames weer bruikbaar.

Iets aanpassen is geen probleem.

Maar als je een compleet nieuw abonnement neemt, dus van een “oud” abonnement naar KPN tv+, dan geld het wel.

Zie ook het schema van ​@Noordzee 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 15, 2025

@Flipppie 

Laat je niet misleiden door de topic “Feature Request”

Dat was 2 jaar geleden echt perfect.

En ook nu staan er nog wel goede dingen tussen.

Maar merendeel van deze wensenlijst is echt voor nerds.

Daarom zou ik deze topic ook nooit vermelden.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 15, 2025

@Flipppie, ik zou het startbericht in Feature requests KPN TV+ Box juist wel even doorlezen. Als je iets in die wensenlijst ziet dat jij belangrijk vindt, en dat wel fijn werkt in je huidige situatie maar geen ✅ in die lijst heeft, dan heb je iets om over na te denken. Zo niet, dan daar in ieder geval geen verrassingen. 🤓

Als je radio wilt luisteren zonder je televisie aan te zetten dan is vooraf lezen van Radio luisteren via de KPN TV+ Box uit de Kennisbank een aanrader.

Die wensenlijst is trouwens geen overzicht van problemen/bugs. Daar is helaas geen overzicht van. Als je bijvoorbeeld afhankelijk bent van goede ondertiteling van Nederlandstalige programma’s, weet dan dat verre van perfect is op de TV+ Box. Ik weet niet hoe dat op de oudere ontvangers is.

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9

Let op:

Iets aanpassen is geen probleem.

Maar als je een compleet nieuw abonnement neemt, dus van een “oud” abonnement naar KPN tv+, dan geld het wel.

Als je een compleet nieuw abonnement krijgt, dan maakt het ook niet uit of je het opname pakket behoud. Heel nieuw account heeft geen opnames. Daarom is dit ook niet aan de orde volgens mij. Je kunt gewoon van Hussel naar TV+ overstappen, en dan blijven je opnames bewaard.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 17, 2025

Je opnames blijven inderdaad aanwezig als je overstapt naar KPN tv+ en het opname pakket neemt. Dat is het probleem niet.

Je account en abonneenummer (2000000xxxxxxx) blijft wel hetzelfde als je naar KPN tv+ gaat.

MAAR als je bij het “oude” abonnement 2 KPN tv ontvangers had, dan was het opname pakket gratis. En dat is helaas (volgens mij en volgens diverse topics die ik gezien heb) niet meer als je je abonnement aanpast naar KPN tv+.

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9

MAAR als je bij het “oude” abonnement 2 KPN tv ontvangers had, dan was het opname pakket gratis. En dat is helaas (volgens mij en volgens diverse topics die ik gezien heb) niet meer als je je abonnement aanpast naar KPN tv+.

Dat zou kunnen. Dat weet ik zo niet. Maar als dit mis gaat, en je mist het opnemen pakket als je overstapt, dan kun je deze alsnog later toevoegen en ben je geen opnames kwijt. Dat is mijn enige punt 😁

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 17, 2025

@Flipppie 

Ik ben eigenlijk benieuwd of alles gelukt is.

ajvs89
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • January 18, 2025

Je moet zo wie zo contractvrij zijn.

Je kan gratis bellen met 0800-0402 en je abonnement aanpassen naar KPN tv+

In dat pakket zit de KPN Android Mediabox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Let op:

** Als je momenteel Mobiel hebt, dan krijg je samen met het internet pakket KPN veilig (F-Secure) gratis, helaas is ook dat niet meer gratis. Wil je het hebben moet je het erbij vermelden.

4K pakket heeft maar een paar zenders, als je daar niet naar kijkt, dan kan je het ook opzeggen.

Scheelt weer € 2,50 per maand.

En de overige zenders zijn HD, dat is ook op de Arris VIP 5202 zo.

Heb vraagje:
Lees ik goed, als ik misschien keer ook wil overstappen van oude naar nieuwe. 
Met 2 i TV met opnemen. Je bij aangeven van bestelling, opnemen niet verliest van oude?

Moet TV zelf, 4K ondersteunen of is het de KPN box zelf 4K?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 18, 2025

Als je het opname pakket erbij neemt, dan verlies je (gelukkig) geen opnames. 

De Sagemcom DIW7022 is een 4K mediabox.

Maar de tv moet wel 4K zijn, om het te kunnen zien.

Voor tv zenders moet je een 4K pakket nemen voor de 2 of 3 4K zenders.

De HD zenders worden (net zoals nu op de 4K tv) opgewaardeerd om beeldvullend te kunnen zien. Maar het blijft HD.