Skip to main content

ik betreur het als grensbewoner zeer dat ik geen tv5 kan zien bij KPN.

Als ik 15 km zuidelijker ga, wordt er Frans gesproken.

Ik overweeg naar een pakket te gaan te gaan en velen met mij.

Een grote ergernis!

Graag meer empathie met de grensbewoners!

Beste @Bernardine,

Helaas gaat KPN TV5 Monde Europe niet in het pakket doen, schijnbaar keken er toch te weinig mensen naar TV5 Monde Europe. Daar heeft KPN uit het pakket gehaald.


Tv5 monde is niet beschikbaar bij kpn ook niet in het plus pakket. 

Kpn heeft wel France 2.

Voordat een abonnement wordt afgesloten is raadzaam om te controleren wat in het pakket zit

 


Hi @Bernardine, jammer om te lezen dat je TV5 Monde mist in het zenderaanbod. Goed dat je het aangeeft.

Wat @Dennis Schreve en @J.D.P hierboven aangeven klopt. Op dit moment zit TV5 Monde helaas niet in ons zenderaanbod. Eens per jaar wordt ons zenderaanbod onder de loep genomen. Op basis van wensen, populariteit van zenders en kijkcijfers wordt het zenderaanbod dan aangepast. Zo gauw de zenderwijzigingen er weer aan komen, ik verwacht rond de zomer, ontvang je hierover bericht per e-mail. We delen ze dan ook in een nieuw topic hier op het forum.


Hi @Bernardine, jammer om te lezen dat je TV5 Monde mist in het zenderaanbod. Goed dat je het aangeeft.

Wat @Dennis Schreve en @J.D.P hierboven aangeven klopt. Op dit moment zit TV5 Monde helaas niet in ons zenderaanbod. Eens per jaar wordt ons zenderaanbod onder de loep genomen. Op basis van wensen, populariteit van zenders en kijkcijfers wordt het zenderaanbod dan aangepast. Zo gauw de zenderwijzigingen er weer aan komen, ik verwacht rond de zomer, ontvang je hierover bericht per e-mail. We delen ze dan ook in een nieuw topic hier op het forum.

 

Toch interessant dat ons tijdens het aan gaan van een nieuw abonnement is verteld dat KPN een veel uitgebreider zender aanbod had dan Ziggo waar we vandaan komen. Ik had toch verwacht dat een interessante zender als TV5 monde daar dan toch zeker onderdeel van uit zou maken.

Als het niet in het standaard pakket kan, waarom wordt het dan niet in het plus pakket gestopt?

Daarnaast zou ik graag weten hoe mensen hun zender voorkeur kunnen aangeven. Want jullie weten nu dat er de wens is van een groep mensen om TV5 terug te hebben, maar jullie weten met betrekking tot deze zender niets over populariteit en kijk cijfers. Waarbij als er al kijkcijfers gaan zijn die dus niet compleet en objectief zijn omdat voor jullie klanten er niet de keus is om deze zender te kiezen.

Met alle andere problemen die we op dit moment aan het ondervinden zijn met onze overstap van Ziggo naar KPN begint toch steeds meer de twijvel toe te slaan of ik er wel juist aan heb gedaan en of we niet beter toch voor een andere provider hadden moeten kiezen.

 


Tja @marcel-esther 

Alle providers hebben hun actuele zenderaanbod gewoon op de sites. Naar welke provider je ook gaat, veronderstellingen zijn dus niet nodig.

Vóór overstappen kan je dat gewoon checken. 

Zo weet ik dat Ziggo een niet nader te noemen  zender niet heeft die ik bij kpn wel heb.…

En trouwens: beviel Ziggo niet? Toch een prima provider naar mijn mening. 


Op basis van wensen, populariteit van zenders en kijkcijfers wordt het zenderaanbod dan aangepast. Zo gauw de zenderwijzigingen er weer aan komen, ik verwacht rond de zomer, ontvang je hierover bericht per e-mail. We delen ze dan ook in een nieuw topic hier op het forum.

Beetje vreemde reactie wel. 

Ik mis TV5 Monde ook. Ik begrijp dat die destijds verdween omdat - volgens kpn dan - er te weinig naar werd gekeken, maar wat is te weinig? Gelden voor alle zenders dezelfde criteria? Of een zender veel of weinig wordt bekeken kan niemand hier meten of beoordelen, maar wellicht is eerlijker antwoord dat TV5 voor kpn gewoon te duur is.

Blijft dan nog de vraag waar de wens en populariteit (en kijkcijfers) van de matige vervanger (France 2) op gebaseerd zijn. Van een zender die niet in het zenderpakket opgenomen is, kunnen de kijkcijfers niet gemeten worden. En ik vermoed dat de abonnees ook nooit pro-actief door kpn worden benaderd omtrent het zenderaanbod, mij is dat namelijk nooit gevraagd, dus waar dan wens van France 2 vandaan komt? 

@Alexandra mag het zeggen.


@marcel-esther 

Je kunt jouw wens in dit topic kwijt: 

 


TV5MONDE europe wordt in Nederland uitgezonden.
TV5MONDE (france belgique suisse monaco)  bestaat ook volgens mij zitten deze 4 landen ook gewoon in Europe maar dat terzijde.
Er is een app die je op je Android TV kan downloaden via Playstore genaamd Stremio , waar je naar alle Franse kanalen kan kijken  live zonder vertraging en geen gedoe.
Geen gedoe met casten ,vpn of wat dan ook ,app installeren en kijken er moet wel een stabiele netwerk aanwezig zijn.
Hoe meer addons je toevoegen hoe meer content verschijnen.( linke kolom op addons klikken)
Voor meer tv kanalen addons toevoegen zoals (max tv).
Het zal je verbazen wat je met Stremio allemaal naar kan kijken overigens voor de scepticus onder ons het is honderd procent legaal anders zou het ook niet worden aangeboden in de Playstore.


Klopt @J.D.P ,

Het is helemaal legaal. In een eerder topic heb ik al eens een website getoond waar veel Franse zenders live te volgen zijn. 
 

Niet geheel toevallig zijn dit precies dezelfde zenders die ook FTA via de satelliet worden uitgezonden. 

Er bestaan trouwens ook ontvangers waarmee je naar internet-TV kunt kijken. Er zijn werkelijk duizenden zenders wereldwijd die gratis en legaal te zien zijn via internet. 


Klopt @J.D.P ,

Het is helemaal legaal. In een eerder topic heb ik al eens een website getoond waar veel Franse zenders live te volgen zijn. 
 

Niet geheel toevallig zijn dit precies dezelfde zenders die ook FTA via de satelliet worden uitgezonden. 

Er bestaan trouwens ook ontvangers waarmee je naar internet-TV kunt kijken. Er zijn werkelijk duizenden zenders wereldwijd die gratis en legaal te zien zijn via internet. 

Klopt,ik vind je moet jezelf zo makkelijk megelijk maken zonder ingewikkelde handelingen en poespas er omheen gewoon openen en kijken ,

 


Stremio erop gezet. Maar ook alweer verwijderd. Er moet een account gemaakt en dat ga ik voor "rondkijken en proberen" nou niet doen. 


Stremio erop gezet. Maar ook alweer verwijderd. Er moet een account gemaakt en dat ga ik voor "rondkijken en proberen" nou niet doen. 

Temp Mail app gebruiken 


Die temp mail dan op de mobiel?


Die temp mail dan op de mobiel?

Ja account op mobiel aanmaken en naar addons gewoon een paar aanklikken

Daarna op Tv naar stremio  met zelfde account aanmelden klik links  op  addons en Sync. 

 

 

 


HaHa, deze discussie heeft eerder plaatsgevonden. Toen wilde ik inderdaad ook geen account aanmaken. Logisch, want de zenders zijn voor mij gewoon zichtbaar via de satelliet.  


Die temp mail dan op de mobiel?

Ja account op mobiel aanmaken en naar addons gewoon een paar aanklikken

Daarna op Tv naar stremio  met zelfde account aanmelden klik links  op  addons en Sync. 

Het wordt mij alweer te ingewikkeld.


Die temp mail dan op de mobiel?

Ja account op mobiel aanmaken en naar addons gewoon een paar aanklikken

Daarna op Tv naar stremio  met zelfde account aanmelden klik links  op  addons en Sync. 

Het wordt mij alweer te ingewikkeld.

 Doe op deze volgorde

Mobiel apparaat > Playstore > Stremio 

Mobiel apparaat Stemio > Sign up met een emailadres en w.w  en je  kan nu Stremio gebruiken op je mobiel,maar je kijkt liever op TV.

Android-TV > Playstore > Stremio > inloggen   je bent klaar.,je kan films ,series of TV gaan kijken op beiden apparaten. 

Stremio heeft zelf al een aantal addons geïnstalleerd als je meer content wil dan ga je meer addons toevoegen . Addons toevoegen doe je op je mobiel apparaat door naar addons te gaan  en klik op installeer, je bepaalt zelf welke  naar je eigen interesse ( duurt 1 seconde) als je klaar bent met addons installeren open je Stremio op Android-TV ga naar addons en klik op Sync..

Op Android-TV  >Stremio > Settings > interface > Taal veranderen naar Nederlands

Daarna naar Playback > Ondertiteling veranderen naar Nederlands op deze manier begint je film of serie automatisch met de Nederlandse ondertiteling.

 

 

 


Tv5 monde is niet beschikbaar bij kpn ook niet in het plus pakket. 

Kpn heeft wel France 2.

Voordat een abonnement wordt afgesloten is raadzaam om te controleren wat in het pakket zit

 

Mij werd verzekerd dat tv5monde in het pakket van kpn zat. Dat was voor mij een voorwaarde om over te stappen. Na installatie bleek het er niet in te zitten. Ik vind dit een niet te overkomen gemis. Ik zei dat ik het niet op internet kon vinden in het zenderpakket, maar men overtuigde mij dat het er wel degelijk in zat.

Ik vind het ongehoord!

Zelf de app voor tv5monde is bij KPN niet te installeren op de tv.


De vraag voor TV5 komt hier regelmatig langs, zie dit :

https://forum.kpn.com/search?q=TV5%20
( niet sorteerbaar (op datum) of kijk ik verkeerd ? )

( Ik heb er overigens geen mening over, ik constateer het alleen.  )


ik wil TV5monde heel graag bij het zenderaanbod!


Tv5Monde europe en meerdere Franse tv zenders zoals france 1 t/m 5 kijken op Tv+ of op een mobiele apparaat.

Probeer het eerst op een mobiele apparaat om te kijken of het je bevalt zoja, daarna op Tv+ installeren .

De makkelijkste manier om uit te proberen:

Mobiel apparaat > Playstore > Seed4.Me VPN > Germany >Connect.

Mobiel apparaat > open een webbrowser > https://tv.de/ > Live Tv > TV5monde europe 

Seed4.Me is kinderlijk eenvoudig om te gebruiken, geen inloggegevens nodig. het is niet gratis alleen eerste zeven dagen. Er zijn ook gratis vpn ,voor nu gekozen voor Seed4.Me om een idee te krijgen.

Het is ook mogelijk om Tv5Mondeplus app te installeren op Tv+, om te kijken is er  een vpn nodig.


Van mij mag alle RTL, SBS en Veronica pulp uit het pakket,

TV5 monde zou een absolute aanwinst zijn voor het KPN pakket ( bij xs4all zat t nog wel in het pakket) , de Franse films ( vaak Nederlands ondertiteld) en docs zijn een aanwinst voor de almaar uitdijende pulp van goedkope, nietszeggende tv van de commerciëlen

KPN breng TV5 terug in het pakket!