Skip to main content
Vraag

Ik wil het oude vooruitspoelen terug

• March 11, 2026
  • 1 reactie
  • 20 keer bekeken

Na de update is het tv vooruitspoelen erg verslechterd,ergerlijk. Heell graag de oude terug

1 reactie

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hoi ​@Sue3, welkom hier! Ik kan me voorstellen dat de nieuwe manier van spoelen even wennen is. Bedankt dat je jouw feedback daarover komt geven. Dat soort signalen geven we door aan het tv team.

Om wel gelijk door de zure appel heen te bijten: we gaan deze manier van spoelen niet terugdraaien. 

Wel blijven we verbeteren. In de komende update voor de TV+ launcher (dat deel van de software dat je ziet als je de TV in gebruik hebt) gaan we het voorbeeldplaatje bij het spoelen groter maken zodat duidelijker is waar je bent met spoelen.

Wat tips nog, voor het spoelen:

• Als je 1x op de » knop drukt, dan start het vooruitspoelen. Elke keer dat je dan weer op de » knop drukt gaat het wat sneller. Drukken op de Play/pauze knop of de OK knop zorgt ervoor dat het weer afspeelt.
  • Je kunt ook spoelen met de gewone pijklnoppen, die naast de OK knop zitten. Als je de > knop ingedrukt houdt gaat hij vooruitspoelen. Als je die knop dan loslaat, dan bevriest het beeld. Je kunt dan rustig kijken, op het voorbeeldplaatje, of je al bent waar je wilt zijn. Klopt het nog niet, dan kun je door kort de < en > knoppen in te drukken steeds 10 seconden naar voren of naar achteren springen. Zo kun je heel precies bepalen waar je weer wilt beginnen.

Wist je ook dat je met de blauwe knop op de afsatandsbediening in één keer 5 minuten vooruit kunt gaan? 

En, je kunt ook een specifiek aantal minuten/seconden vooruitspoelen met de cijfertoetsen. Als je, bijvoorbeeld, 730 intoetst, en dan op de > of » knop drukt, dan ga je in één keer 7 minuten en 30 seconden vooruit.