Skip to main content

‘Pakket verhoogd van 200 uur naar 300 uur' las ik echter ik zie dat niet verschijnen op mijn (3) tv-kastjes. Heb zeker een aantal uren één van spanning afgehaald. Helpt niks... hoe op te lossen?

Hallo @wim holland 

 

Wat bedoel je met “ik zie het niet verschijnen”, je ziet toch alleen een percentage?

In andere berichten heb ik gevonden dat het begin juni al naar 300 uur is gegaan.
Pas veel later is het bekend gemaakt. Daarom zie je nu bijna geen verschil in gebruikte/vrije ruimte met bijvoorbeeld een week geleden.


1% was 2 uur

1% is nu 3 uur


‘Pakket verhoogd van 200 uur naar 300 uur' las ik echter ik zie dat niet verschijnen op mijn (3) tv-kastjes. Heb zeker een aantal uren één van spanning afgehaald. Helpt niks... hoe op te lossen?

Als je de mail goed gelezen hebt staat er dat het in procenten weergegeven wordt @wim holland 

Dus je merkt in de praktijk gewoon dat het nu veel langer duurt voordat je ‘schijf’ in the cloud vol is.

 


Dank voor de twee ontvangen reacties echter ik ga het 'probleem' nu toch met getallen verduidelijken immers het percentage MOET bij 300 meeliften

Ik hielt (en houd) -bij 200 uur- ongeveer 25% vrij/over (standaard). Gegeven dat feit zijn er dus 150 opgenomen uren. Echter nu 300 uur is geboden zal die 25% moeten veranderen in 37.5% (bij mijn 150 uur aan opnames). En precies dat zie ik niet verschijnen! Wanneer wel(?) is/was de vraag.


Hallo @wim holland ,

Het enige wat je zou kunnen opmerken is dat het percentage beschikbare ruimte wat hoger is geworden. 
 

Stel dat je ongeveer 50 uur aan opnames hebt staan. Dan was het beschikbare percentage eerst 75% en nu ongeveer 83%. 
 

Ik kan me voorstellen dat zoiets niet meteen opvalt als je er niet dagelijks mee bezig bent. 


Beste Noordzee, je noteerde ‘Het enige wat je zou kunnen opmerken is dat het percentage beschikbare ruimte wat hoger is geworden.’ Echter, wat ik hiervoor aangaf, er is niets in de percentage veranderd bij gelijk aantal uren opnames! De verwachtte sprong zou mij zeker zijn opgevallen, maar bleef uit.


Beste Noordzee, je noteerde ‘Het enige wat je zou kunnen opmerken is dat het percentage beschikbare ruimte wat hoger is geworden.’ Echter, wat ik hiervoor aangaf, er is niets in de percentage veranderd bij gelijk aantal uren opnames! De verwachtte sprong zou mij zeker zijn opgevallen, maar bleef uit.

Ok @wim holland ,

De wijziging is al zo’n twee maanden van kracht. Verder kan ik het ook niet verklaren. 


Hallo @wim holland 

 

Je schrijft “De verwachte sprong”, maar als het 2 maanden geleden al is ingevoerd dan kwam het in juni dus onverwachts en is het je waarschijnlijk niet opgevallen.

Je kan het controleren door bijvoorbeeld 12 uur aan opnames te maken en dan kijken hoeveel in percentage dat scheelt, bij 200 uur zou dat 6% moeten zijn en bij 300 uur 4%


Maar als je een rekensom gaat maken, hou er dan rekening mee dat je van elke opname 20 minuten af moet trekken (5 minuten vóór, en 15 minuten ná de opname). Want een paar weken geleden heeft een moderator in een topic bevestigd dat die 20 minuten niet bij de opnametijd wordt gerekend.


Ik lig er niet van wakker hoor want iedereen weet dat je die 300 uur NOOIT zal gaan 'inhalen.' Bovendien verdwijnen opnames sowieso na 12 maanden.

Terugkomend op '5 minuten vóór, en 15 minuten ná de opname.' Weet: voornoemde som blijft gelijk:

  • Wanneer er nog 25.0% staat (bij 200 uur) is 't 75% opname en dát is gelijk aan 150 uur
  • Wanneer er nog 37.5% staat (bij 300 uur) is 't 75% opname en dát is gelijk aan 150 uur

De tip van GeSp is TOP:

  • Je kan het controleren door bijvoorbeeld 12 uur aan opnames te maken en dan kijken hoeveel in percentage dat scheelt, bij 200 uur zou dat 6% moeten zijn en bij 300 uur 4%

Met dank aan allen (m.n. GeSp), Wim


Ik heb hetzelfde idee. Ik heb geen sprongetje gezien in het percentage en terwijl ik toch dagelijks met opnemen en afspelen bezig ben.

Misschien wel een tip om naast het percentage OOK het aantal nog op te nemen minuten te vermelden. Dan is het duidelijker.


Ah, een lotgenoot mèt een  prima opmerking😉! Op dit moment is het omrekenen van procenten naar minuten net zo simpel al voor de aanpassing echter dan moeten we vooraf de calculatie nu wel 100% zekerheid hebben dat ook wij van 200%  naar 300% zijn gegaan. En precies dáár zit die twijfel (nog).


Nogmaals. Iedereen heeft sinds de eerste week van juni al 300 uur. In die week is het percentage al terug gesprongen. Nu zal het dus geen verschil meer maken. Die 300 uur heb je namelijk al ruim 2 maanden.


 

N.a.v. bericht hiervoor; ‘de eerste week van juni al 300 uur.’

  • ‘We zijn blij met je. En dat laten we je graag merken. Daarom hebben we jouw Opnemen Pakket verhoogd van 200 uur naar 300 uur. Op onze kosten. Voor Jou.’

Deze melding kwam bij mij -voor het eerst- binnen op zes augustus*), pas dán ga je uiteraard gelijk kijken / vergelijken... !! Een vooraankondiging omtrent had m.i. slimmer geweest.

Verder tevreden hoor, with a smile.

 

(* dat is 2 ff maanden later 😟!?

 

 

 


Er is 2 maanden proefgedraaid. Juist in stilte in verband met mogelijke impact. Die blijkt er nu niet te zijn en nu is het dus officieel. Met aankondiging. 


Ik heb dezelfde ervaring als Wim. 
Omdat ik bijna alle voor mij interessante programma’s opneem en bekijk als het mij uitkomt, heb ik een goed zicht op het reeds gebruikte opname %.
De betreffende E-mail heb ik geruime tijd geleden ontvangen, maar het % is niet of nauwelijks veranderd. Bij contact met KPN blijkt dat dit bij meer klanten voorkomt. 
Het is door de medewerker in het “te nemen acties” bestand (?) opgenomen. 
Ik ben benieuwd naar deze actie en update dit item als er nieuws is  


 


Hoi @Christijn .

Dit is in de maand juni en deel juli uitgerold. Toen de mail kwam had je het al een aantal weken


Voor mensen die wat bedrevener zijn met computers:

Log in op https://tv.kpn.com/ 
Open de “developer tools” met F12, ga naar het tabje Network, en ga dan in de website naar het onderdeel “Opgeslagen”. Je ziet dan wat dingen in die developer tools verschijnen, waaronder 1 of meer items met de naam “RECORDING”. Klik die aan en er komt een paneel bij met gegevens over dat item. Een daarvan heeft iets onder “Response” staan. Daar staan dan je totale en vrije minuten. Bij mij bijvoorbeeld:

 

 

En dan zie ik dus dat ik totaal 18000 minuten beschikbaar heb. En dat is 300 uur.

En ik heb 399 minuten aan dingen opgenomen.


                "isRecordingEnabled": true,
                "isRecordingViewEnabled": false,
                "usedMinutes": 15974,
                "totalMinutes": 18000,
                "commerceModel": null

Met hulp van (zie hiervoor) heb ik in de krochten van het systeem de bevestiging mogen vinden!!!

Jeroen-Bart met dank, Wim


Total minutes: 18000 ???

3 x 60 is bij mij 180, @Jeroen-bart Engelen 😉😎.

Ik neem aan dat het een rare manier is voor 180 minuten en 00 seconden. 🙄


Je vergeet dat het nog maal 100 moet @PeterG 

Het is 300 uur.

 

Ik zie het trouwens niet in Edge of werkt dit alleen via je thuis verbinding?


Je vergeet dat het nog maal 100 moet @PeterG 

Het is 300 uur.

Ohjee, @GeSp . Ik ben heel slecht in het rekenen met tijd. Dat 60 tallig stelsel ligt mij gewoon niet.

Ik heb het in Google Chrome gedaan. 

Even Edge gekeken en daarin werkt het wel maar behoorlijk omslachtig. En vreemd, apart. Ben na F12 niet eens verder gegaan.


In Firefox werkt het wel.

Dat is toch vreemd, Edge zou op Chrome gebaseerd moeten zijn, Chrome gebruik ik niet.


Omdat Edge op veel punten nogal afwijkend is gebruik ik dat niet. @GeSp 

Firefox hier zeker 2 jaar geleden afgeserveerd toen er ineens een en ander niet meer in werkte. tv.kpn.com was (...) onder andere problematisch. Eits met HTML5 toen.

Google Chrome nooit problemen mee. Ook voorkeursbrowser in verband met ondersteuning Chromecasten. Ook handig de koppeling met diezelfde browser in mijn telefoon.

Maar goed, ieder z'n meug.


Nog even een reactie naar PeterG :

hoi PeterG,

omdat ik dagelijks programma’s opneem en ik nagenoeg altijd tegen de 90% opnamecapaciteit aanzit, zou de wijziging van 200 naar 300 uur mij zeker zijn opgevallen. 
Het opnamen % zou dan dus gedaald moeten zijn naar 200/300 x 90% = 60%. 
Een zo grote wijziging zou ik zeker hebben opgemerkt. 
Ik heb hier dus geen grote wijziging waargenomen. 
 

met vriendelijke groet en bedankt voor de reactie,

christijn
 


Reageer