Skip to main content
Beantwoord

Ik zou op de Soundbox graag een equalizer willen of dat het geluid doorspeelt terwijl je de instellingen aanpast

• April 24, 2025
  • 9 reacties
  • 1293 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Ik heb de soundbox binnen en ingesteld. Al met al een leuk apparaat en een goede verbetering van het TV geluid. Verbazend hoe het geluid vrij breed klinkt terwijl de speakers toch dicht bij elkaar zitten in een relatief klein kastje.

Er zijn een aantal verschillende geluidstanden. Het verschil daartussen vind ik niet heel erg groot. Wat mooi zou zijn is dat het geluid van wat je kijkt doorspeelt terwijl je geluidssettings wijzigt. Dan hoor je beter wat het doet. Ook een Equalizer waarbij je zelf verschillende frequenties kunt aanpassen, zou best heel fijn zijn. Ik zou graag net wat meer hoge tonen willen instellen en de Midden tonen ietsje naar beneden.

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Wat mooi zou zijn is dat het geluid van wat je kijkt doorspeelt terwijl je geluidssettings wijzigt. Dan hoor je beter wat het doet. 

Ik heb nog een tip voor je wat dit betreft ​@Hubert77: Wanneer je Mute-knop lang indrukt, verschijnt er een menuutje om de geluidsmodi aan te passen. Het geluid loopt dan gewoon door en kun je dus direct effect beluisteren en eventueel aanpassen.

Voor wat betreft de vragen over een equalizer: We zijn op dit moment aan het onderzoeken hoe we een oplossing kunnen bieden, bijvoorbeeld in de vorm van een soort equalizer. Dat proces zit nog in de verkennende fase en kan nog enkele maanden duren. We kunnen op dit moment dus nog niets concreets toezeggen, maar weet dat het onderwerp zeker onze aandacht heeft!

Dank allen voor het delen van alle vragen en bevindingen! Daar zijn we blij mee, want die kunnen we gebruiken ter verbetering. Heb je nog andere vragen of bevindingen die je wilt delen: maak dan een eigen topic aan.

problemen oplossen voor geluid is ook ineens verdwenen van de soundbox………..

Dit klopt ​@savage. De informatie die daar stond was niet helemaal van toepassing op de Soundbox. We gaan de informatie aanpassen en voegen deze probleemlosser op een later moment weer toe. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 24, 2025

Voor de liefhebbers van dingen uittesten;  Op YouTube is o.a. een Dolby 2.1 test te vinden. Je snapt er niets van hoe de soundbox je het gevoel geeft dat het geluid overal om je heen is. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Hubert77, dankjewel voor het delen van jouw ervaring en indruk van de Soundbox! Fijn dat je er over-all tevreden over bent, en ook dank voor het delen van de feedback - dat nemen we mee ter verbetering.

• Nieuwkomer
  • April 29, 2025

Ik heb de soundbox ontvangen ,Kun je deze ook aansluiten op de Tv waarbij je ook gebruikt maakt van de soundbar.Dus zowel de soundbox als de Soundbar.

• April 29, 2025

Ik heb de soundbox ontvangen ,Kun je deze ook aansluiten op de Tv waarbij je ook gebruikt maakt van de soundbar.Dus zowel de soundbox als de Soundbar.

Nee dat kan niet. 

• Nieuwkomer
  • April 29, 2025

Heb de sounbox aangesloten maar voor het geluid hoef je hem niet te nemen, het geluid van de tv is zeker zo goed, ga hem terug sturen. 

Eens met de opmerking dat het handig zou zijn als het geluid doorspeelt als je de geluidsinstellingen wijzigt.

En de qualizer zou een meer dan welkome toevoeging zijn, momenteel zit er te veel bass in.

• Helper
  • May 4, 2025

had hem al terug gezet naar fabrieksnstellingen maar het is gewoon verdwenen .

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 4, 2025

En de qualizer zou een meer dan welkome toevoeging zijn, momenteel zit er te veel bass in.

Je kan Poweramp Equalizer installeren (sideloaden), deze is voor Android telefoon maar toch op Android TV te gebruiken. Het is een betaalde App, maar je kan gratis 2 weken testen of het voor jouw ook werkt.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Wat mooi zou zijn is dat het geluid van wat je kijkt doorspeelt terwijl je geluidssettings wijzigt. Dan hoor je beter wat het doet. 

Ik heb nog een tip voor je wat dit betreft ​@Hubert77: Wanneer je Mute-knop lang indrukt, verschijnt er een menuutje om de geluidsmodi aan te passen. Het geluid loopt dan gewoon door en kun je dus direct effect beluisteren en eventueel aanpassen.

Voor wat betreft de vragen over een equalizer: We zijn op dit moment aan het onderzoeken hoe we een oplossing kunnen bieden, bijvoorbeeld in de vorm van een soort equalizer. Dat proces zit nog in de verkennende fase en kan nog enkele maanden duren. We kunnen op dit moment dus nog niets concreets toezeggen, maar weet dat het onderwerp zeker onze aandacht heeft!

Dank allen voor het delen van alle vragen en bevindingen! Daar zijn we blij mee, want die kunnen we gebruiken ter verbetering. Heb je nog andere vragen of bevindingen die je wilt delen: maak dan een eigen topic aan.

Dit klopt ​@savage. De informatie die daar stond was niet helemaal van toepassing op de Soundbox. We gaan de informatie aanpassen en voegen deze probleemlosser op een later moment weer toe.Â