Skip to main content

In 2026 nog steeds slechte beeld kwaliteit via TV app

• August 6, 2026
  • 4 reacties
  • 105 keer bekeken

Na twee jaar bij ziggo klant te zijn geweest heb ik de overstap gemaakt naar kpn glasvezel. Na de installatie deed ik een bekabelde speed test en helaas 500 mb is de max wat ik er uit krijg terwijl ik toch echt betaal voor 1000 mb. Daarna de tv app geïnstalleerd op mijn smart tv deze is ook bekabeld aangesloten. Na de installatie kwam ik er ook achter dat de beeld kwaliteit echt beroerd is? 1080 zouden ze aanbieden maar dat is niet waar. De werkelijkheid is waarschijnlijk 720 inplaats van 1080. Na contact te hebben opgenomen komt er nu een monteur langs. Maar ik geloof niet dat het allemaal gaat helpen we zullen zien? 

wat ik gewoon weg niet begrijp is dat kpn na al die jaren dat ze al bezig zijn nog steeds deze dingen niet voor elkaar hebben. Ziggo leverd veel betere kwaliteit in de tv app. Ook daar had ik een abonnement van 1000mb ik kreeg na een speed test 1220mb dus ook dat was goed voor elkaar. 

nu lees ik ook op internet dat kpn al heel lang klachten ontvangt van klanten over het gebruik van de ip tv app. Waarom lossen jullie de problemen niet gewoon op. Dat moet toch geen probleem meer zijn tegenwoordig. Ook heb ik op tv van een andere aanbieder daar ontvang ik 4K kwaliteit op alle Nederlandse zenders. Ziet er stukken beter uit en het kost veel minder dan een abonnement van kpn. De tv box ook geprobeerd. Die was echt niet veel beter te noemen zie weinig verschil. Hoop dat de monteur de problemen kan op lossen anders zeg ik dit abonnement snel weer op.

ik vind het jammer om dit te moeten schrijven als nieuwe klant in 2026. 

ik hoef geen reactie met de vraag zit de netwerk kabel wel goed of zit je dicht bij de modem of niet? Ik wil gewoon als betaalde klant krijgen waar ik voor betaal? 

1920x1080 beeld kwaliteit 

1 gb per seconde aan internet snelheid.

als daar niet aan kan worden voldaan stap ik over naar een andere aanbieder die dat wel levert. Want daar heeft de klant recht op. Dus kpn los nu a.u.b. de problemen eens voor goed op. 

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 6, 2026

Wat jammer dat je het zo ervaart. 

Zeker wat betreft de smart-tv app. 

Ziggo zegt zelf daar maar 12 zenders 1080p te leveren. En dan durven ze nog te roepen "dat zijn er nogal wat".

Kpn heeft alle zenders 1080p. Meeste zenders vanuit bron 1080i natuurlijk. Echter interlaced kan niet via streams. 

Ik kan alleen Ziggo Sport Free zien via Ziggo GO TV, maar dat vind ik minder mooi dan via kpn.…

Ook heb ik op tv van een andere aanbieder daar ontvang ik 4K kwaliteit op alle Nederlandse zenders.

Zeer benieuwd welke andere aanbieder. RTL, NPO en Talpa zenden niet uit in 4k. Zelfs niet in Full HD 1080P. Maar in 1080i. 

Als je een abonnement hebt voor 1000 Mb/s, moet je dat gewoon ook krijgen natuurlijk. 

Gelukkig komt er een monteur om alles langs te lopen. 

Hoop dat het naar tevredenheid komt.

Dat hoop ik ook inderdaad. Mijn ervaring was goed met ziggo en alle zenders waren daar ook in HD kwaliteit. Ik gebruikte de next werken goed en gaf scherp beeld.

wat ik bedoel met extra aanbieder is gewoon een ip tv aanbieder  Nederlands waar je een ip tv abonnement koopt voor een jaar met alle zenders over de hele wereld En heel veel zenders in 4K geloof het of niet maar dat ziet er echt stukken scherper uit dan de ip tv app van kpn. 
daarom begrijp ik ook niet dat een andere aanbieder het wel lukt om 4K content uit te zenden en dat kpn na al die jaren maar 2 zenders uitzendt in 4K en nog betaald ook? Zou gewoon standaard moeten zijn tegenwoordig. 4K tv’s zijn al jaren op de markt en het materiaal voor 4K content is al jaren beschikbaar. 

maar goed ik wacht de monteur even af vandaag. Hopelijk komt Het goed. 

ik laat het jullie weten. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 7, 2026

Oh. Zo'n illegale iptv dienst. Die zitten buiten mijn "gezichtsveld" 😉.

Er zijn 2,5 miljoen tv abonnementen bij kpn. Dus wat jij ervaart.…

Als ik bij mijn vriend espn heb gekeken op zijn 55" met Ziggo DVB-C ben ik blij als ik weer thuis kan kijken. (Noot: Voor de invoering uhd)

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Hendrik romkes, welkom bij de community! Jammer om te lezen dat je eerste ervaring met KPN op deze manier verloopt.

Goed dat er inmiddels een monteur is ingepland om naar de verbinding te kijken. Ik ben vooral benieuwd wat daaruit komt, ook omdat je aangeeft dat je bij een bekabelde meting rond de 500 Mbit/s uitkomt terwijl je een abonnement van 1 Gbit/s hebt.

Laat je weten hoe het bezoek van de monteur is verlopen en wat daaruit is gekomen? Dan kijken we daarna graag met je mee als er nog problemen overblijven. 😊