Skip to main content
Beantwoord

In de gids kun je met de terug-knop makkelijker navigeren naar een andere dag

• August 30, 2025
  • 4 reacties
  • 80 keer bekeken

Ik wilde heel graag naar de tv gids van volgende week kijken. Het lukte maar niet om in het 'drop-down' menu in de tv gids te komen om een dag te selecteren en ging online zoeken naar hoe ik makkelijk en snel naar volgende week kon navigeren. Iemand had (vorig jaar) aangegeven dat je met de fast-forward/doorspoelknop naar de volgende dag kon, dus dat maar gedaan. Met de terug knop keerde ik daarna weer terug naar wat er nu op tv is en ik drukte eigenlijk per ongeluk weer op de terug knop: ik zat nu in het menu bóven de gids en kon in het drop-down menu een dag kiezen van vorige week tot en met volgende week... Misschien is dit inmiddels al lang bekend, maar misschien helpt het iemand makkelijk naar een andere dag te gaan/ navigeren in de tv-gids.

Beste antwoord door Arjan van B

Het lukte maar niet om in het 'drop-down' menu in de tv gids te komen om een dag te selecteren

Met kort indrukken van de terugknop ga je eerst naar de bovenkant van de lijst waar je inzit (zoals in een lijst met opnames, of in dit geval: de lijst met zenders). Nog een keer kort indrukken en je gaat steeds verder naar boven, richting de menubalk bovenin.

Zo kom je inderdaad redelijk snel langs de regel waarin de dropdown voor de dagkeuze staat. Je kunt ook pijltje omhoog blijven drukken totdat je bovenaan in de lijst staat, en dan nog een keer extra omhoog. Of met de terugknop naar de bovenkant van de lijst, en daarna met pijltje omhoog naar die regel.

In diezelfde regel kom je dan eerst op de knop “NU”:

KPN TV+ Box: dagkeuze en “NU” in televisiegids

Dus je moet met de pijltjes een stap naar links. En dan OK drukken om de lijst met dagen te openen.

Meer uitleg met afbeeldingen in:

Iemand had (vorig jaar) aangegeven dat je met de fast-forward/doorspoelknop naar de volgende dag kon

Dat blijft wat mij betreft de makkelijkste manier, als je de standaard afstandsbediening hebt (en niet de Comfort+ voor TV+). Je gaat 24 uur terug met ⏪️, en 24 uur vooruit met ⏩️. En met drukken van  ⏯️ ga je terug naar “nu”. Nog iets meer tips voor de standaard afstandsbediening van de TV+ Box in:

4 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 31, 2025

Het lukte maar niet om in het 'drop-down' menu in de tv gids te komen om een dag te selecteren

Met kort indrukken van de terugknop ga je eerst naar de bovenkant van de lijst waar je inzit (zoals in een lijst met opnames, of in dit geval: de lijst met zenders). Nog een keer kort indrukken en je gaat steeds verder naar boven, richting de menubalk bovenin.

Zo kom je inderdaad redelijk snel langs de regel waarin de dropdown voor de dagkeuze staat. Je kunt ook pijltje omhoog blijven drukken totdat je bovenaan in de lijst staat, en dan nog een keer extra omhoog. Of met de terugknop naar de bovenkant van de lijst, en daarna met pijltje omhoog naar die regel.

In diezelfde regel kom je dan eerst op de knop “NU”:

KPN TV+ Box: dagkeuze en “NU” in televisiegids

Dus je moet met de pijltjes een stap naar links. En dan OK drukken om de lijst met dagen te openen.

Meer uitleg met afbeeldingen in:

Iemand had (vorig jaar) aangegeven dat je met de fast-forward/doorspoelknop naar de volgende dag kon

Dat blijft wat mij betreft de makkelijkste manier, als je de standaard afstandsbediening hebt (en niet de Comfort+ voor TV+). Je gaat 24 uur terug met ⏪️, en 24 uur vooruit met ⏩️. En met drukken van  ⏯️ ga je terug naar “nu”. Nog iets meer tips voor de standaard afstandsbediening van de TV+ Box in:

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@JoyceGP, welkom op onze community! Beter dan Arjan hierboven had ik het niet kunnen uitleggen. Kom je er uit zo?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 3, 2025

@Thomas van KPN ik vraag me af of je mijn hele bericht hebt gelezen... Het is namelijk geen vraag, maar iets waar ik per ongeluk achter kwam en gedeeld heb omdat ik het nergens online kon vinden en zo wellicht anderen kan helpen. Arjan zijn antwoord is een stuk uitgebreider dan het mijne, hopelijk helpt het mensen, maar het is wat mij betreft onnodig.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Eh sorry, je hebt helemaal gelijk, ik ging hier iets te snel. Ik heb de titel dan ook even aangepast dat hij beter klopt. Bedankt voor je feedback Joyce!