Skip to main content
Beantwoord

In de iTV smart tv app wel de optie voor kids maar op de TV+ Box niet

• February 7, 2026
  • 5 reacties
  • 61 keer bekeken

Als ik via de app naar kpn kijk heb ik bovenin de optie kids en zijn er allerlei kinderfilms en series te bekijken, via de tv ontvanger heb ik de optie kids niet

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Marcelathina 

Deze functie/optie bestaat niet meer bij KPN, dus het is niet meer te vinden.
Alleen in de oude iTV app zat nog de optie voor kids zoals ​@PeterG al schreef in zijn reactie, maar bij het nieuwe KPN TV+ is dat opgeheven/vervallen.

Met andere woorden: het bestaat dus niet meer! 

Je zult het dus op een andere manier moeten oplossen, denk hierbij aan NLZIET, waar inmiddels een speciaal kinderprofiel voor kinderen tot 6 jaar oud is toegevoegd.
Hier vindt je alle kinderfilms en series.
Je dient dan wel de NLZIET app te downloaden op je televisie, en je daarop te abonneren.

Voor meer informatie, klik op de volgende link: Kijk onbezorgd met het kidsprofiel van NLZIET

Maar bij KPN is het kinderprofiel opgeheven en komen te vervallen.

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 7, 2026

Oh, je hebt nog een Samsung, LG of Loewe televisie. In die oude i-TV app zit nog Kids.

Dat is bij de nieuwe TV+ (app mobiel, app Android-TV,  TV+ box) vervallen. 

Zal op de genoemde televisie merken ook gebeuren als daarop te zijner tijd de nieuwe TV+ app komt. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 7, 2026

En waar is dit dan nu te vinden want neem aan dat het nog bestaat

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Marcelathina 

Deze functie/optie bestaat niet meer bij KPN, dus het is niet meer te vinden.
Alleen in de oude iTV app zat nog de optie voor kids zoals ​@PeterG al schreef in zijn reactie, maar bij het nieuwe KPN TV+ is dat opgeheven/vervallen.

Met andere woorden: het bestaat dus niet meer! 

Je zult het dus op een andere manier moeten oplossen, denk hierbij aan NLZIET, waar inmiddels een speciaal kinderprofiel voor kinderen tot 6 jaar oud is toegevoegd.
Hier vindt je alle kinderfilms en series.
Je dient dan wel de NLZIET app te downloaden op je televisie, en je daarop te abonneren.

Voor meer informatie, klik op de volgende link: Kijk onbezorgd met het kidsprofiel van NLZIET

Maar bij KPN is het kinderprofiel opgeheven en komen te vervallen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 8, 2026

En waar is dit dan nu te vinden want neem aan dat het nog bestaat

Eh. Wat is er Chinees aan:

PeterG schreef: Dat is bij de nieuwe TV+ (app mobiel, app Android-TV,  TV+ box) vervallen

Als het is vervallen, bestaat het niet meer 😑. Alleen dus voor nu nog in in de oude app op Samsung, LG en Loewe. Maar zodra op die merken ook de nieuwe app is ingevoerd is het Kids gebeuren verleden tijd.

Een kpn community moderator kan deze wens echter wel doorspelen naar de app makers. Maar ik geef het weinig kans. Het zal nauwelijks gebruikt zijn waardoor het bij TV+, de opvolger van interactieve TV, niet meer bestaat.

Het Kids profiel bestond alleen in de oude app voor "interactieve tv", niet in die ontvangers. 

In het huidige "TV+" is het ook in de app vervallen. Op de 3 genoemde merken is die app er echter nog niet. Dat is dit jaar nog de oude. Maar dat duurt niet lang meer. Daar komt ook de app zonder Kids menu.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hallo @Marcelathina,

Welkom bij de community en leuk dat je ons hier hebt gevonden!

Helaas is deze functie inderdaad niet meer beschikbaar. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit een handige optie was en ik durf ook niet te zeggen of het ooit nog weer terug komt.

Ik zie in deze topic wel andere tips, wellicht heb je daar wat aan! 😊