Skip to main content

Hallo, ik heb een ergernis over het radiosignaal; het geluid mist een” spoor” en er mist dus een gedeelte. Het is wel stereo raar genoeg.

Ik luister voornamelijk naar Sray classic rock.

Heeft iemand anders hier ook last van? Hele gitaarsolo’s die weg zijn. Soms blijft alleen de begeleiding over, wel apart.

Dank.

Ik heb eerder het idee dat je Equalizer instellingen niet goed staan, of je speakers zijn niet goed aangesloten.


Hmm, ik heb het niet over frequentie maar over een gat in het geluidsbeeld; kan je met de equalizer ook delen wegfilteren? Hoe stel ik deze in?

Bedankt voor de reactie :-)


Als de Equalizer verkeerd is ingesteld, dan kan je bepaalde tonen niet of nauwelijks horen. Ik heb geen idee waar je dit mee afspeelt, dus pak de handleiding er eens bij. 


Makkelijker als je even het nummertje erbij geeft…

Maar ik heb even geluisterd op 928 en het lijkt eerder of één kanaal uit beide speakers komt. En het andere kanaal gewoon ontbreekt. Anders kan er bij 'stereo = 2 kanalen ' ook niet een heel instrument ontbreken. 

928 komt hier mono over. Geen verschil tussen de 2 luidsprekers. Dus één kanaal over beide luidsprekers. Andere kanaal ontbreekt volledig. 

Probleem mijns inziens bij Stingray. Een moderator kan dit doorgeven. 

 


Dank, ik hoorde het niet dat het geen stereo was… en snapte niet dat een deel kon missen, Maar als het mono is dan kan het opgelost worden.

bedankt voor het meedenken 👍🏻👍🏻👍🏻


Hoi Onno, ik kwam je topic tegen en ik was toch even nieuwsgierig of dit probleem nog steeds speelt? Is het geluid op deze zenders al weer terug? 


Hallo Remco,

nee het signaal van SRAY(928) is mono, wel over de twee kanalen van de versterker.

is er wat aan te doen?  het is wel jammer aangezien ik het wel een oké zender vind…

 

 


Vreemd Onno. Ik heb hem hier ook even aanstaan en op het oor hoor ik niet direct iets wat afwijkt. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik niet alle muziek herken. Is niet heel veel van de muziek in deze periode ook niet gewoon opgenomen in Mono? Welke opstelling gebruik je precies om muziek te luisteren?


Hallo Remco,

het is zo dat als je de balans knop van linker kanaal naar rechter kanaal draait het precies hetzelfde klinkt, bij Stingray. 
In de jaren 60 werd er al stereo opgenomen 😉 

ik heb de experia box v10, aangesloten via DSL, naar een netgear box plus switch aangesloten met ethernetkabel, deze gaat naar Arris mediabox en wifipunt; super WiFi 2.0. De televisie is verbonden met WiFi en het geluid haal ik hier vanaf met een mini jackplugaansluiting die naar m’n  versterker NAD  gaat. 

het is een heel verhaal en zo aangesloten door de monteur…

 


Remco, zet een koptelefoon op of ga precies in het midden van de luidsprekers luisteren. Er is geen enkel verschil tussen links en rechts. Ze krijgen dus 1 en hetzelfde signaal. 2 x links of 2 x rechts. Maar een van de 2 stereo kanalen ontbreekt dus.

Peter. 23 jaar ervaring met stereo / mono bij lokale radio. 


Dat ga ik morgen even doen, ik geloof jullie meteen! Zelf alleen wat ervaring met wat oude LP's van mijn ouders. Ik kom hier morgen even op terug 🙂


@Remco van KPN 

Via de Arcadyan is het 'mono'.

En via de Sagemcom is het wel stereo. 


Bedankt voor het testen @PeterG! Ik heb het doorgegeven.


Super, ik ben benieuwd! 
bedankt voor jullie (re)acties 🙏🏻
hartelijke groet, Onno


Graag gedaan hoor Onno 🙂 . Ook bedankt voor de feedback want zoiets is voor ons erg makkelijk om te missen. Post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen!