Skip to main content

Hallo. We hebben sinds kort het volgende probleem. 

Als we tv kijken komt er na een tijdje ineens muziek op de achtergrond, t lijkt wel de screensaver melodie, 

We dachten dat het aan de smart tv lag, maar op advies van kpn hebben we de tv ontvanger omgewisseld met een andere, maar dan gebeurd het weer, terwijl dezer tv dan geen smart tv is. 

Het lijkt dus in de ontvanger te zitten.

 

Heeft iemand een oplossing?

Het zou een niet afgesloten 'radio' app kunnen zijn. Of de Spotify app als je dat gebruikt. 


Hallo Peter, nee geen van beide,  want radio luisteren we via het tv kanaal 811, en zelfs dan doet hij het,  het begint vaak als je langere tijd op 1 zender zit,  zodra je dan de gids app opent is het weg, ga je weer terug naar tv kijken is het er weer, en zelfs als je zappt blijft. 

Het wrange is ook dat het niet iedere dag is


Hmm, apart. Je hebt er niet zelf audio gerelateerde apps op gezet?

We hebben deze hier op het forum nog niet eerder gehad. Dus het blijft een beetje gissen en raden. Helaas.

Je hebt 't over de screensaver melodie. Maar zowel de kpn screensaver (schilderijen Rijksmuseum) als die van google zijn geluidloos…

Overigens kan je die van de kpn ook aanzetten bij radio luisteren. Via het 'maantje’. 


We hebben via kpn instellingen al het een en ander gewijzigd, niks helpt. 

We kunnen de screensaver ook niet uitzetten, hij kan alleen maar ingesteld worden op tijden ( 5min, 10min, 30min, 1u,2u)

Via de Samsung tv ook vaak als geprobeerd, maar aangezien hij het ook op een oude tv doet, gaan we ervanuit dat het in het kastje ligt van kpn


( waarom / hoe kan het gebeuren dat de bijdrage van Peter :

als ”beste antwoord” is gekozen ? )


( waarom / hoe kan het gebeuren dat de bijdrage van Peter :

als ”beste antwoord” is gekozen ? )

Uhh ik drukte ergens op een knopje en het werd groen?

Is het relevant? Want heb liever een oplossing voor mijn probleem


Hi @MIREL0211

Wat een bijzonder probleem dit, zoals PeterG al terecht aangaf hebben we hier nog niet eerder een melding over binnen gekregen. Ik begrijp dus ook niet helemaal wat er gaande is met de muziek die je hoort.

Zou je betreffende ontvanger eens een ‘frisse start’ willen geven? Op die manier wordt de software opnieuw ingeladen en ik hoop dat dit rare probleem daarna verholpen is. 

Mocht dat niet het geval zijn, dan moeten we even verder kijken en ben ik als eerste benieuwd naar wát je precies hoort; zijn het verschillende liedjes ‘normale’ muziek, net als wanneer je bijvoorbeeld naar de radio luistert? Of is het altijd dezelfde melodie, meer alsof je telefonisch ergens in de wachtrij staat? 


Hi @MIREL0211

Wat een bijzonder probleem dit, zoals PeterG al terecht aangaf hebben we hier nog niet eerder een melding over binnen gekregen. Ik begrijp dus ook niet helemaal wat er gaande is met de muziek die je hoort.

Zou je betreffende ontvanger eens een ‘frisse start’ willen geven? Op die manier wordt de software opnieuw ingeladen en ik hoop dat dit rare probleem daarna verholpen is. 

Mocht dat niet het geval zijn, dan moeten we even verder kijken en ben ik als eerste benieuwd naar wát je precies hoort; zijn het verschillende liedjes ‘normale’ muziek, net als wanneer je bijvoorbeeld naar de radio luistert? Of is het altijd dezelfde melodie, meer alsof je telefonisch ergens in de wachtrij staat? 

Kan ik je mailen? Heb diverse filmpjes. Deze heb  ik ook via de kpn webcare op Twitter gedeeld


Ah, ben je er via Twitter dan misschien ook al verder mee geholpen nu @MIREL0211? Zo ja, wat bleek dan de muziek te veroorzaken?

 


Ah, ben je er via Twitter dan misschien ook al verder mee geholpen nu @MIREL0211? Zo ja, wat bleek dan de muziek te veroorzaken?

 

Nee, zei konden mij niet helpen en verwezen mij naar hier om een topic aan te maken


Ah ok, mijn collega's bij Twitter hebben dus ook niet kunnen ontdekken wat er aan de hand is, óndanks dat ze een filmpje hebben gezien? 🤔 Het is niet mogelijk om hier filmpjes te delen helaas, dus zou je mijn vorige bericht nog even willen bekijken?

Zou je betreffende ontvanger eens een ‘frisse start’ willen geven? Op die manier wordt de software opnieuw ingeladen en ik hoop dat dit rare probleem daarna verholpen is. 

Mocht dat niet het geval zijn, dan moeten we even verder kijken en ben ik als eerste benieuwd naar wát je precies hoort; zijn het verschillende liedjes ‘normale’ muziek, net als wanneer je bijvoorbeeld naar de radio luistert? Of is het altijd dezelfde melodie, meer alsof je telefonisch ergens in de wachtrij staat? 

 


Ah ok, mijn collega's bij Twitter hebben dus ook niet kunnen ontdekken wat er aan de hand is, óndanks dat ze een filmpje hebben gezien? 🤔 Het is niet mogelijk om hier filmpjes te delen helaas, dus zou je mijn vorige bericht nog even willen bekijken?

Zou je betreffende ontvanger eens een ‘frisse start’ willen geven? Op die manier wordt de software opnieuw ingeladen en ik hoop dat dit rare probleem daarna verholpen is. 

Mocht dat niet het geval zijn, dan moeten we even verder kijken en ben ik als eerste benieuwd naar wát je precies hoort; zijn het verschillende liedjes ‘normale’ muziek, net als wanneer je bijvoorbeeld naar de radio luistert? Of is het altijd dezelfde melodie, meer alsof je telefonisch ergens in de wachtrij staat? 

 

We hebben nu beide kastjes een frisse start gegeven. Dus we gaan nu afwachten wat er de komende dagen gaat gebeuren. 


Helemaal prima @MIREL0211, ik hoor graag je bevindingen!


Hoe staat het er nu mee @MIREL0211?


Hoe staat het er nu mee @MIREL0211?

Hallo Maja, beneden is het probleem opgelost door de frisse start die we gegaan hebben, echter zit er nu wel een seconde vertraging die we zien als we zappen.

 

Boven nog te weinig tv gekeken om het probleem te ontdekken


Ah, op het stukje van de vertraging na klinkt dit toch wel hoopvol @MIREL0211! Zou je die ontvangers anders nog even een keer willen herstarten (dus bij voorkeur even een minuutje van de stroom af)? Hopelijk is de vertraging daarmee ook verdwenen!


Ah, op het stukje van de vertraging na klinkt dit toch wel hoopvol @MIREL0211! Zou je die ontvangers anders nog even een keer willen herstarten (dus bij voorkeur even een minuutje van de stroom af)? Hopelijk is de vertraging daarmee ook verdwenen!

Oké, gaan we nog even doen


Hoe staat het er nu mee @MIREL0211?

Hallo Maja, 

De tv beneden hapert nog steeds,  ook loopt het geluid niet synchroon met het beeld. Super irri

 

En boven is helemaal een drama, vaak met zappen krijgen we eerst zwart beeld, en dan tv,  of tv blijft hangen voordat hij overschakelt naar een andere zender. 

 

Is 2 nieuwe ontvangers een oplossing??


Hmm, nog niet echt optimaal dus ☹️

Wat gebeurt er als je de ontvangers van plek verwisselt @MIREL0211? Verhuizen deze specifieke problemen dan mee met de ontvangers? Dit is even een waardevolle test, omdat we zo kunnen uitsluiten of het puur de ontvangers zijn die de problemen veroorzaken of dat de aansluitsituatie misschien ook een duit in het zakje doet. Hoor dus graag hoe het gaat na het verwisselen!


Hmm, nog niet echt optimaal dus ☹️

Wat gebeurt er als je de ontvangers van plek verwisselt @MIREL0211? Verhuizen deze specifieke problemen dan mee met de ontvangers? Dit is even een waardevolle test, omdat we zo kunnen uitsluiten of het puur de ontvangers zijn die de problemen veroorzaken of dat de aansluitsituatie misschien ook een duit in het zakje doet. Hoor dus graag hoe het gaat na het verwisselen!

De ontvanger die nu boven staat komt van beneden, op advies van je collega waar ik mee op X aan het chatten was hebben we ze al gewisseld. 

 

Deze problemen hebben we al langer, maar het word steeds erger, en deze problemen zijn ook begonnen sinds we de nieuwe ontvangers hebben


Hmm, nog niet echt optimaal dus ☹️

Wat gebeurt er als je de ontvangers van plek verwisselt @MIREL0211? Verhuizen deze specifieke problemen dan mee met de ontvangers? Dit is even een waardevolle test, omdat we zo kunnen uitsluiten of het puur de ontvangers zijn die de problemen veroorzaken of dat de aansluitsituatie misschien ook een duit in het zakje doet. Hoor dus graag hoe het gaat na het verwisselen!

Hallo Maja, ik zou graag willen weten of we andere of nieuwe tv ontvangers kunnen krijgen. 

We worden nu wel moedeloos van het probleem aangezien we van alles hebben geprobeerd  maar niets lijkt te helpen


Hi @MIREL0211,

Je hebt me via een andere weg laten weten dat er begin vorige week een monteur langs is geweest die wat aanpassingen heeft gedaan en je tv-ontvanger heeft omgeruild voor een ander exemplaar. Hoe gaat het daar tot nu toe mee? Alles weer in orde? 


Hi @MIREL0211,

Je hebt me via een andere weg laten weten dat er begin vorige week een monteur langs is geweest die wat aanpassingen heeft gedaan en je tv-ontvanger heeft omgeruild voor een ander exemplaar. Hoe gaat het daar tot nu toe mee? Alles weer in orde? 

Hallo Maja, 

De muziek verschijnt niet meer op de achtergrond. Dus dat is opgelost. 

De decoder die eerst boven stond en dus naar beneden is gegaan, geeft nog steeds wat problemen. 

Vooral als je opnames kijkt, of uitzending terug kijkt komt het voor dat het geluid niet synchroon loopt met beeld. Het gebeurd niet altijd, maar weet ook niet waar het aan kan liggen. De monteur die was geweest had het ook bij hem thuis, en hij vertelde erbij dat er weinig aan te doen was. 


Heel fijn dat de mysterieuze muziek verdwenen is nu @MIREL0211 😃
Wat betreft de problemen die nu nog wel aanwezig zijn: maakt het nog een verschil als je de ontvangers nu weer van plek verwisselt? Als degene die nu boven staat et helemaal perfect doet, is het misschien fijn om die nu juist beneden aan te sluiten. Tenzij die van boven meer gebruikt wordt, dan is het natuurlijk beter om degen zonder vage verstoringen boven te laten staan. 


Heel fijn dat de mysterieuze muziek verdwenen is nu @MIREL0211 😃
Wat betreft de problemen die nu nog wel aanwezig zijn: maakt het nog een verschil als je de ontvangers nu weer van plek verwisselt? Als degene die nu boven staat et helemaal perfect doet, is het misschien fijn om die nu juist beneden aan te sluiten. Tenzij die van boven meer gebruikt wordt, dan is het natuurlijk beter om degen zonder vage verstoringen boven te laten staan. 

Nou wisselen van plek heeft geen zin want deze decoder komt van boven en boven was het probleem er ook al. 

T kan in de ontvanger zitten, het kan ook aan de zender liggen, of tot slot nog in het opnemen/terugkijken. 

Want met live tv kijken is dit probleem er niet


Reageer