Skip to main content

Hallo. We hebben sinds kort het volgende probleem. 

Als we tv kijken komt er na een tijdje ineens muziek op de achtergrond, t lijkt wel de screensaver melodie, 

We dachten dat het aan de smart tv lag, maar op advies van kpn hebben we de tv ontvanger omgewisseld met een andere, maar dan gebeurd het weer, terwijl dezer tv dan geen smart tv is. 

Het lijkt dus in de ontvanger te zitten.

 

Heeft iemand een oplossing?

Hi @MIREL0211, ik heb je bericht ontvangen en dit lijkt me inderdaad toch wel erg hinderlijk 😳

Je maakt volgens mij ook gebruik van een soundbar bij die tv, welke apparaten zijn er nog meer met die soundbar verbonden? En wat gebeurt er als je het geluid niet via de soundbar laat lopen en deze dus even -tijdelijk- uitzet/loskoppelt? 


Hi @MIREL0211, ik heb je bericht ontvangen en dit lijkt me inderdaad toch wel erg hinderlijk 😳

Je maakt volgens mij ook gebruik van een soundbar bij die tv, welke apparaten zijn er nog meer met die soundbar verbonden? En wat gebeurt er als je het geluid niet via de soundbar laat lopen en deze dus even -tijdelijk- uitzet/loskoppelt? 

De soundbar was altijd rechtstreeks met de tv verbonden ( toen gebeurde het ook)

En de monteur heeft de soundbar nu rechtstreeks op de tv ontvanger aangesloten. 

Deze soundbar hebben we al jaren. En deze problemen niet. 

T lijkt me sterk dat het aan de soundbar ligt, aangezien we deze problemen met dit kastje boven ook hadden en daar was geen soundbar. 

Maar voor de test, zullen we hem even loskoppelen 


Bedankt dat je het wel even wil testen @MIREL0211!


Bedankt dat je het wel even wil testen @MIREL0211!

Keep U posted 


Bedankt dat je het wel even wil testen @MIREL0211!

De muziek is dus weer terug,  zelfs na het afkoppelen van de soundbar


Ik zie het 😕

Waar dit vandaan komt is me nog steeds een raadsel maar ik wil je filmpje wel graag doorsturen naar een achterliggende afdeling. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? 

En zou je hier ook nog willen omschrijven hoe je de tv-ontvangers precies aangesloten hebt op het KPN modem? Is dat via een rechtstreekse kabel, of wellicht via een extra router/switch/versterker? Of wellicht via de wifi? Hoor het allemaal graag!


Ik zie het 😕

Waar dit vandaan komt is me nog steeds een raadsel maar ik wil je filmpje wel graag doorsturen naar een achterliggende afdeling. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? 

En zou je hier ook nog willen omschrijven hoe je de tv-ontvangers precies aangesloten hebt op het KPN modem? Is dat via een rechtstreekse kabel, of wellicht via een extra router/switch/versterker? Of wellicht via de wifi? Hoor het allemaal graag!

Gegevens zijn nu ingevuld op mijn profiel. 

De tv ontvanger zit met een rechtstreekse kabel verbonden aan de modem

Maar dat heeft de monteur ook allemaal gezien en goedgekeurd toen hij laatst bij ons was. 


Bedankt @MIREL0211, de eerste vraag vanuit mijn collega is of je de Spotify app zou willen verwijderen: Menu> Instellingen > Apparaat > Apps > Alle Apps bekijken > Spotify > Verwijderen

Of je hier zelf wel of niet gebruik van hebt gemaakt is hierbij even niet direct van belang, we zijn gewoon erg benieuwd wat er gebeurt als de app niet meer aanwezig is. Laat je weten hoe het gaat zonder deze app?


Bedankt @MIREL0211, de eerste vraag vanuit mijn collega is of je de Spotify app zou willen verwijderen: Menu> Instellingen > Apparaat > Apps > Alle Apps bekijken > Spotify > Verwijderen

Of je hier zelf wel of niet gebruik van hebt gemaakt is hierbij even niet direct van belang, we zijn gewoon erg benieuwd wat er gebeurt als de app niet meer aanwezig is. Laat je weten hoe het gaat zonder deze app?

Oke gaan we dat doen


Hoe gaat het nu de Spotify app er niet meer op staat @MIREL0211? Is het muziekje nog weer terug gekomen? 


Hoe gaat het nu de Spotify app er niet meer op staat @MIREL0211? Is het muziekje nog weer terug gekomen? 

Hoi Maja, we zij nu even niet thuis, maar ik kom erop terug


Hoe gaat het nu de Spotify app er niet meer op staat @MIREL0211? Is het muziekje nog weer terug gekomen? 

Hoi Maja, we zij nu even niet thuis, maar ik kom erop terug

Gisteren kwam de muziek weer terug, echter dit keer op de ontvanger boven, die dus nieuw is. 

Ook nu spotify verwijderd,  kijken wat er gaat gebeuren


Hoe is het de afgelopen week gegaan @MIREL0211?


Bedankt @MIREL0211, de eerste vraag vanuit mijn collega is of je de Spotify app zou willen verwijderen: Menu> Instellingen > Apparaat > Apps > Alle Apps bekijken > Spotify > Verwijderen

Of je hier zelf wel of niet gebruik van hebt gemaakt is hierbij even niet direct van belang, we zijn gewoon erg benieuwd wat er gebeurt als de app niet meer aanwezig is. Laat je weten hoe het gaat zonder deze app?

 

 

Hallo Maja,

 

Nadat we op de nieuwe ontvanger ook spotify hebben verwijderd, is het niet meer terug gekomen. 

Snap er niks van. We hebben de app nog nooit gebruikt op tv. Maar goed, als het zo blijft ben ik gelukkig. 

 

Wel ervaren we nog steeds op beide ontvangers met regelmaat de vertraging,  het geluid loopt niet synchroon met het beeld. 

We herstarten dan de ontvanger en dan is het " even" goed. 

Maar dat mag natuurlijk niet steeds de bedoeling zijn


Dan lijkt me dat nu nu toch wel voorzichtig kunnen constateren dat er iets raars met Spotify gebeurt 🤔 Aangezien jullie die app niet gebruiken, is het verwijderen van de ontvangers hier de juiste oplossing dus ik zal dit even als antwoord markeren in dit topic!

Wat betreft het niet synchroon lopen, synchroniciteit zou in de basis in orde moeten zijn, maar het kan nog wel voorkomen dat het mis gaat als je eigen apparatuur zoals een soundbar hebt. Die apparaten moeten dan met elkaar communiceren, en daar kan vertraging in optreden bij beeld of geluid. 

Er kan nog gekeken worden naar hoe de eigen apparatuur is aangesloten op elkaar, en welke instellingen je gebruikt, maar dat past niet echt binnen dit topic. Ik wil je dus aanraden om daar even een nieuw topic voor aan te maken, omdat het een ander probleem betreft dan de mysterieuze muziek!


Dan lijkt me dat nu nu toch wel voorzichtig kunnen constateren dat er iets raars met Spotify gebeurt 🤔 Aangezien jullie die app niet gebruiken, is het verwijderen van de ontvangers hier de juiste oplossing dus ik zal dit even als antwoord markeren in dit topic!

Wat betreft het niet synchroon lopen, synchroniciteit zou in de basis in orde moeten zijn, maar het kan nog wel voorkomen dat het mis gaat als je eigen apparatuur zoals een soundbar hebt. Die apparaten moeten dan met elkaar communiceren, en daar kan vertraging in optreden bij beeld of geluid. 

Er kan nog gekeken worden naar hoe de eigen apparatuur is aangesloten op elkaar, en welke instellingen je gebruikt, maar dat past niet echt binnen dit topic. Ik wil je dus aanraden om daar even een nieuw topic voor aan te maken, omdat het een ander probleem betreft dan de mysterieuze muziek!

Hallo Maja, we gebruiken al zeker 5 jaar deze soundbar, en de monteur heeft alles nagekeken en het is correct aangesloten. 

 


Reageer