Skip to main content

Ineens heb ik weer haperend beeld en geluid. Voorheen ook veel last van gehad. Dacht nu met glasvezel er van af te zijn. Maar daar in eens begint het weer. Vindt dit hoogst irritant en wil er van af. 

Rond 17 uur geen last. Maar rond 19.30 begint het. Zo rond 22 uur is het bijna over. En kan ik gewoon TV kijken.

Weet iemand hier een oplossing voor of is dit een probleem voor KPN.

IK woon in Haarlem

  1. Welke KPN tv decoder heb je?
  2. Zit er een DVS of zo tussen?
  3. Of een switch, zo ja welke?

De decoder is V10. DVS 650.  Er zit geen switch tussen.

Wat ik zo merkwaardig vindt dat het overdag en wat later in de avond geen problemen geeft.

 

Gr Theo


V10 is de KPN modem / router.

 

Welke KPN tv decoder heb je? (staat onderop het zwarte kastje die met een HDMI kabel naar de tv is verbonden).

 

De DVS 650 is het probleem.

Door de steeds grotere verstoring op het 230 volt netwerk, werken de DVS’en steeds minder goed, vooral voor de KPN tv decoder (ontvanger).

En het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

 

  1. Het beste is om een UTP kabel rechtstreeks van de Expriabox V10 naar de KPN tv decoder te leggen.
  2. Je kan het ook draadloos oplossen met een SuperWifi2 (via KPN Wifi manager kan je er 2 voor de prijs van 1 kopen).

 

Zie ook hier het advies aansluitschema van KPN voor WIFI (draadloos).

Groene lijn is UTP kabel.

 

Voor de Sagemcom DIW7022 kan je voor allen kiezen.

Voor de “oudere” KPN tv decoders (ontvangers) kan je alleen voor optie 1, 2 en 3 kiezen.


HMB 2260

dank voor je aandacht 

gr Theo


@Theo en Jip 

 

De Arcadyan HMB 2260 is ondertussen een oud beestje.

Maar de hapering ligt zo wie zo bij de DVS.


Hoi @Theo en Jip, welkom op ons forum! Ik zie dat Joop al een hoop uitgesloten heeft!
Dit issue zit hem vaak in de draadloze verbindingssets. Is er iets in jullie huis wat aan staat of actief is in de periode dat het stoort? Denk bijvoorbeeld aan een CV ketel, wasmachine of een ander apparaat wat meer stroom verbruikt rond die tijd? Ik heb hier nog wel een paar handige topics over!


@Thomas van KPN 

Het heeft niets met meer of minder energie (volksmond stroom) gebruik te maken.

Maar met het feit dat er steeds meer verstoringen op het 230 volt netwerk zit.

Denk aan de voedingsadapters (volksmond stroom adapter) en de LED lampen (van mindere kwaliteit), Phöne, zonnepanelen die niet goed zijn aangelegd, etc. 

 

En het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

 

DVS kan je beter afraden.

Zie boven voor een betere oplossing via SuperWifi2.