Skip to main content

Ik heb in mijn seniorenwoning geen glasvezel mogelijkheid - ik heb dus hussel aansluiting abonnement .

Nu ben ik aan het kijken voor een tv aansluiting erbij .

Wat voor soort tv zou ik dan moeten aanschaffen ?

Is slimste dan een smart tv en wat moet ik dan precies kiezen als tv abonnement en wat voor zenders  zitten daarbij in ?

Wil wel alles goed uitzoeken voor ik op zoek ga naar een tv en juiste abonnement voordat ik een verkeerde  keuzen maak 

Hallo @Poochie ,

Ik zou inderdaad gaan voor een smart-TV. Bij voorkeur met 4K-ontvangstmogelijkheid. Hoe groot die TV moet zijn, is afhankelijk van jouw kamer en jouw eigen voorkeur. 

Je hebt al internet van KPN, dan is het aanvullende TV-pakket niet zo duur. Je schrijft dat je Hussel hebt, dan ben je voor tien euro klaar voor het basispakket. Het basispakket heeft:

Er zijn ook diverse aanvullende zenderpakketten voor de liefhebbers. Die staan op deze website beschreven: 

https://www.kpn.com/entertainment/bekijk-alles

Heb je toevallig een mobiel abonnement bij KPN? Dan krijg je het pluspakket er gratis bij. 
https://www.kpn.com/entertainment/pluspakket

Via MijnKPN of via 0800-0402 kun je jouw abonnement uitbreiden met TV. 

Misschien goed om te vertellen of, en hoe, je nu tv kijkt? (Via Ziggo misschien, en waarom je dan een overstap overweegt?)

En wat je ervan verwacht? Alleen live kijken, of ook opnemen, terugkijken, kijken vanaf het begin als je te laat inschakelt? Radiogeluid via de televisie? Misschien ook Spotify? Ondertiteling van Nederlandse programma’s nodig? Gehoorapparaat? Hoe ingewikkeld mogen de bediening en afstandsbediening zijn?

Ik zou inderdaad ook een smart tv kopen, maar misschien vooral voor later: als je alleen via een KPN ontvanger kijkt dan is een smart tv niet per se nodig. Maar niet iedere smart tv is hetzelfde. Als je NPO Start in je televisie wilt gebruiken, dan is niet elk smart platform geschikt. En misschien ook niet als je bij KPN voetbal wilt kijken met de Ziggo Go app.

Trouwens, ik weet of niet of je zonder glasvezel bij Hussel moet blijven? Hoelang loopt je huidige abonnement nog? (Als je overstap voor de KPN TV+ Box overweegt, waarvoor je een ander abonnement nodig hebt, wat misschien best kan zonder glasvezel.)

Ik hoop dat je iets aan mijn vragen (zonder antwoorden, ik weet het) hebt. 🤓

Ik heb al die tijd gewoon KPN gehad , dus die Hussel , omdat op mijn adres vooralsnog nu geen glasvezel mogelijk is , of er ooit in de toekomst wel glasvezel komt geen idee . [ Woon in een seniorencomplex ] . En mijn abonnement loopt zowiezo nog twee  jaar dus overstappen doe ik al niet - heb ook nooit geen problemen gehad met KPN als ik eerlijk ben . Ziggo staat in mijn ogen toch minder goed bekend dus daar ben ik nooit klant bij geworden . 

Ik kijk nu tv  via mijn pc monitor , en om dan op afstand op de bank te gaan zitten is dan te ver gezien feit dat de monitor dus daar te klein voor is . 

Bedoel je met een KPN ontvanger dan zo,n tv box ?

Ja, inderdaad. Dat zou met een nieuw internetabonnement van KPN (wat denk ik niet per se ook glasvezel nodig heeft) de “TV+ Box” (DIW7022) zijn, die ruim een jaar bestaat.

Maar als je huidige KPN abonnement nog twee jaar doorloopt, dan heb je domweg geen keuze en krijg je een andere ontvanger, ook als je wél glasvezel zou hebben. Zo’n “oudere” ontvanger is volgens sommigen zelfs te prefereren, bijvoorbeeld qua bediening. En heeft nog teletekst. 🤓 Maar over die ontvanger(s) kan ik eigenlijk weinig reclame vinden op de website. Misschien weet iemand een goede link? Krijgt Poochie dan ongeacht het gekozen zenderpakket de VIP5202?

In ieder geval kun je op die KPN ontvangers niet de Ziggo Go app (voor gratis voetbal) installeren, als ik dat goed begrepen heb. Dus bij de keuze voor een televisie misschien wel iets om aan te denken. (Ikzelf zou als smart platform dan Android TV of Google TV kiezen, met volgens mij altijd ook een ingebouwde Chromecast. Maar bijvoorbeeld Samsung Tizen of LG webOS zijn misschien net zo goed qua ondersteuning voor veelgebruikte apps. Daar weet ik te weinig van. De keuze is niet makkelijk, vind ik.)

Die VIP5202 heeft wel andere apps trouwens, zoals Netflix en YouTube.

Ik heb al die tijd gewoon KPN gehad , dus die Hussel , omdat op mijn adres vooralsnog nu geen glasvezel mogelijk is , of er ooit in de toekomst wel glasvezel komt geen idee . [ Woon in een seniorencomplex ] . En mijn abonnement loopt zowiezo nog twee  jaar dus overstappen doe ik al niet - heb ook nooit geen problemen gehad met KPN als ik eerlijk ben . Ziggo staat in mijn ogen toch minder goed bekend dus daar ben ik nooit klant bij geworden . 

Ik kijk nu tv  via mijn pc monitor , en om dan op afstand op de bank te gaan zitten is dan te ver gezien feit dat de monitor dus daar te klein voor is . 

Maar over die ontvanger(s) kan ik eigenlijk weinig reclame vinden op de website. Misschien weet iemand een goede link? Krijgt Poochie dan ongeacht het gekozen zenderpakket de VIP5202?

@Poochie krijgt inderdaad de Arris VIP 5202, een prima ontvanger. En wat betreft het merk TV: Samsung en LG zou zeker kunnen, mijn voorkeur heeft de Philips TV serie met dat prachtige Ambilight. Daarop kun je ook gewoon de Ziggo App gebruiken. Maar goed; wat betreft het merk TV is jouw eigen voorkeur het belangrijkst. Kijk maar eens rond in een electronica-winkel. 

mijn voorkeur heeft de Philips TV serie met dat prachtige Ambilight. Daarop kun je ook gewoon de Ziggo App gebruiken.

Als het uitmaakt: niet iedere Philips Ambilight is ook Android TV. Ik heb geen idee of de Ziggo Go app te installeren is op het eigen systeem van Philips. (Maar NPO Start in ieder geval niet.)

Ik kijk nu tv  via mijn pc monitor

Met NLziet? 

Onder Hussel wordt sowieso de VIP5202 verstrekt. @Arjan van B 

heb dan NPO en kijk tv en hbo max 

@Poochie Hussel heeft niets te maken met wel of geen glasvezel. Hussel was gewoon de naam van het soort abonnement wat je destijds kon afsluiten (waarbij je maandelijks kon "husselen” met pakketten en diensten). Dat was zowel voor koper (DSL) als voor glasvezel.

Je kan op jouw abonnement in principe gewoon een TV dienst erbij nemen. Dat kan je telefonisch bestellen of via MijnKPN (producten->interactieve TV) en dan krijg je een TV decoder thusigestuurd met een afstandsbediening. Decoder sluit je aan op je TV (die je nog moet kopen dus) met een HDMI kabel.

Koop sowieso een 4K Smart TV want dan ben je voorbereid op de toekomst. En daarbij zijn dta momenteel de standaard TV's en goed betaalbaar (vind ik zelf).

1 klein detail: Als je een hele langzame internetverbinding hebt dan zijn de mogelijkheden beperkter omdat de TV dienst van KPN gebruik maakt van de internetlijn.

Kan je hier aangeven wat de maximale snelheid is op jouw adres? Dat kan je zien door op www.kpn.com net te doen alsof je een nieuwe klant bent en internet wil bestellen. Na het invoeren van de postcode en huisnummer krijg je al te zien wat de maximaal haalbare snelheid is op jouw adres. 

Voor KPN TV is een tv met een hdmi voldoende. Bij kpn krijg je er een tv ontvanger bij. Als je Hussel houdt en KPN TV toevoegt dan krijg je de Arris VIP5202. Die heeft ook apps voor HBO, Netflix, NPO start/plus, Videoland, Amazon Prime, Spotify, Xite, France 24, Euronews, Al Jazeera.

Je kunt ook kiezen voor een smart-tv. Dan is ook NLziet als tv dienst te overwegen. Dan kijk je met die app in die televisie. 

@Poochie Hussel heeft niets te maken met wel of geen glasvezel. Hussel was gewoon de naam van het soort abonnement wat je destijds kon afsluiten (waarbij je maandelijks kon "husselen” met pakketten en diensten). Dat was zowel voor koper (DSL) als voor glasvezel.

Je kan op jouw abonnement in principe gewoon een TV dienst erbij nemen. Dat kan je telefonisch bestellen of via MijnKPN (producten->interactieve TV) en dan krijg je een TV decoder thusigestuurd met een afstandsbediening. Decoder sluit je aan op je TV (die je nog moet kopen dus) met een HDMI kabel.

Koop sowieso een 4K Smart TV want dan ben je voorbereid op de toekomst. En daarbij zijn dta momenteel de standaard TV's en goed betaalbaar (vind ik zelf).

1 klein detail: Als je een hele langzame internetverbinding hebt dan zijn de mogelijkheden beperkter omdat de TV dienst van KPN gebruik maakt van de internetlijn.

Kan je hier aangeven wat de maximale snelheid is op jouw adres? Dat kan je zien door op www.kpn.com net te doen alsof je een nieuwe klant bent en internet wil bestellen. Na het invoeren van de postcode en huisnummer krijg je al te zien wat de maximaal haalbare snelheid is op jouw adres. 

Hussel Internet 200 Mbit/s is mijn abonnement en dat is maximaal beschikbaar op mijn adres 

@Poochie 

Jouw internetsnelheid is meer dan prima. De eerste stap is nu om een mooie Smart-TV te kopen. Zodra je die in huis hebt, is een aanvullend TV-abonnement heel snel geregeld. Ik had zelf een dag later de ontvanger al in huis.  

Hallo @Poochie ,

Ik zou inderdaad gaan voor een smart-TV. Bij voorkeur met 4K-ontvangstmogelijkheid. Hoe groot die TV moet zijn, is afhankelijk van jouw kamer en jouw eigen voorkeur. 

Je hebt al internet van KPN, dan is het aanvullende TV-pakket niet zo duur. Je schrijft dat je Hussel hebt, dan ben je voor tien euro klaar voor het basispakket. Het basispakket heeft:

Er zijn ook diverse aanvullende zenderpakketten voor de liefhebbers. Die staan op deze website beschreven: 

https://www.kpn.com/entertainment/bekijk-alles

Heb je toevallig een mobiel abonnement bij KPN? Dan krijg je het pluspakket er gratis bij. 
https://www.kpn.com/entertainment/pluspakket

Via MijnKPN of via 0800-0402 kun je jouw abonnement uitbreiden met TV. 

Onze Community heeft al mooie antwoorden gegeven. Heb je hier iets aan gehad, @Poochie?

Ja heb ik zeker iets aan de antwoorden gehad . Dank jullie wel allemaal . 

Fijn! Dan wens ik je in ieder geval alvast heel veel kijkplezier. 😊

Reageer