Skip to main content
Beantwoord

Informatie miscommunicatie rondom TV+ Soundbox

• 28 april 2025
  • 11 reacties
  • 246 keer bekeken

Viking335
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Ik vraag mij in alle eerlijkheid af hoe het kpn toch steeds lukt om een nieuw product in de markt te zetten en als er naar vraagt er totaal andere antwoorden komen.

Ik ben een fan van vernieuwing en doe al jaren braaf mijn best om zoveel mogelijk bij te blijven.

Dus ik besloot te bellen over de soundbox voor kpntv+

Wat schetst mijn verbazing je kan er maar 1 per gezin krijgen en je basis aansluiting gaat van 12,50 euro naar 18,50.

Vervangen van ontvangers op mijn slaapkamers komt neer op 12,50 extra per ontvanger wat absurd is,vind ik.

Maar ook al zou je dat allemaal willen het kan dus niet want je krijgt er maar 1 per adres.

Kpn willen jullie dit aub beter communiceren zodat ik niet blij wordt van iets dat er niet is??

Een kpn klant 

Beste antwoord door PeterG

En de extra ontvangers op de slaapkamers kan je niet eens vervangen omdat je er maar 1 krijgt per adres.

Niet voor een Soundbox inderdaad. Voor extra ontvangers is het alleen de standaard ontvanger DIW7022.

De Arris ontvangers vallen niet onder TV+ en worden omgewisseld voor de Sagemcom DIW7022.

Zie ook dit schemaatje wat ik gemaakt heb

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/mogelijkheden-kpn-tv-abonnement/ 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

• 6889 reacties
  • 28 april 2025

Het staat vrijwel nergens, want later zal het waarschijnlijk wel veranderen. En dan moeten ze alle teksten aan gaan passen op de website. 

Maar is dat echt zo'n probleem dat je er nu nog maar 1 krijgt?

En dat het meer kost is geen verrassing toch? Wat had je anders verwacht? 

PeterG
Superuser
  • 65529 reacties
  • 28 april 2025

Vervangen van ontvangers op mijn slaapkamers komt neer op 12,50 extra per ontvanger wat absurd is,vind ik.

Hoi ​@Viking335 . Dit klopt niet en heb je verkeerd begrepen. Extra ontvangers, alleen de standaard, zijn € 6 per stuk per maand. (goedkoper is het als dat 1 of meer smart-tv's is waar je de gratis app op kunt gebruiken).

KPN TV+ met Soundbox : 18,50

Extra ontvangers, geen soundboxen maar de standaard, zijn € 6 p/stk p/mnd.

KPN TV+ met standaard box = € 12,50

Bij de Soundbox komt het geluid ALLEEN uit die box. Er zijn geen aansluitingen voor externe audio. En er gaat ook geen geluid via HDMI naar de tv, alleen beeld. Dus audio apparatuur aan die tv werkt dan ook niet bij gebruik van deze box.

De Soundbox is in het abonnement de ‘hoofd’ box. Maar kan natuurlijk ook bij een tweede of derde tv gebruikt worden.

Viking335
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 28 april 2025

Dat je 6 euro per ontvanger betaald is mij bekend en 12,50 euro voor kpn+en ontvanger ook.

Maar als ik het nieuwe systeem wil ,dus de ontvanger met soundbox betaal ik 6 euro extra boven op het basispakket dus kpn+met ontvanger met soundbox komt dan op 18,50 euro.

En de extra ontvangers op de slaapkamers kan je niet eens vervangen omdat je er maar 1 krijgt per adres.

PeterG
Superuser
  • 65529 reacties
  • Antwoord
  • 28 april 2025

Niet voor een Soundbox inderdaad. Voor extra ontvangers is het alleen de standaard ontvanger DIW7022.

De Arris ontvangers vallen niet onder TV+ en worden omgewisseld voor de Sagemcom DIW7022.

Zie ook dit schemaatje wat ik gemaakt heb

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/mogelijkheden-kpn-tv-abonnement/ 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+21
  • Wijsgeer
  • 14086 reacties
  • 28 april 2025

Mooi gemaakt ​@PeterG 

PeterG
Superuser
  • 65529 reacties
  • 28 april 2025

Heb 'm even iets aangepast ​@joop2011 . Is nu logischer in de kolom '’eerste ontvanger'’.

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • 236 reacties
  • 28 april 2025

@Viking335 Het KPN beleid is nu eenmaal 1 Soundbox per huisaansluiting.

Het zal maar zo kunnen zijn dat in de toekomst je er een tweede of derde Soundbox bij kan huren. Ik weet wel van mijn Ziggo tijd dat tijdens de introductie van de Next en later de Next Mini enkele jaren geleden er ook eerst tijdelijk  beperkingen werden opgelegd tot 1 exemplaar per huisaansluiting. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 5089 reacties
  • 28 april 2025

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+21
  • Wijsgeer
  • 14086 reacties
  • 28 april 2025
TDN schreef:

Dus kort samengevat:

Bij TV abonnement voor1 tv of de eerste tv aansluiting;

1 x Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) € 12,50 per maand.

of

1 x  Soundbox Sagemcom VSB3918 € 18,50 per maand.

Elke volgende KPN tv ontvanger is een Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)  a € 6,-- extra per maand. 

PeterG
Superuser
  • 65529 reacties
  • 28 april 2025

Bron: https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/mogelijkheden-kpn-tv-abonnement/

Dit betreft uitsluitend KPN TV+, verkrijgbaar sinds 23 januari 2023. Dus niet de iTV abonnementen daarvoor.

TV+ Eerste ontvanger Extra ontvanger(s), max 5 extra
app only € 12,50 Eigen apparaat op 2 tv’s bruikbaar
met DIW7022 € 12,50 DIW7022 € 6,00 p/st DIW7022
met Soundbox € 18,50 Soundbox € 6,00 p/st DIW7022

De app is bij alle abonnementen te gebruiken.
Smart-tv app, alleen thuis, maximaal 2 tegelijk
Mobiele app (phone, tablet, tv.kpn.com), EER, maximaal 3 tegelijk

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32

Beste ​@Viking335 bedankt voor het delen van jouw bevindingen! Ik zie dat de community al mooi uitgelegd heeft hoe het precies zit en ik begrijp dat het verhaal duidelijk is. In de bestelomgeving wordt inderdaad uitgelegd dat er één Soundbox per adres aan te vragen is. Jij zou dit liever ook eerder op onze website willen lezen, begrijp ik. Dat ga ik zeker intern doorgeven. Ik ben ook benieuwd: heb je inmiddels een Soundbox besteld?

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic