Skip to main content

Hoi, met de update naar 1.160.2 kun je nu een kortere tijd instellen voor de informatiebalk (ipv 5 sec default).

Maar heel kort (1 sec) geeft je amper de tijd te schakelen.

Eigenlijk wil je dat de informatiebalk direct verdwijnt als je op play drukt. Is dat een optie ?

Net als bij NpoStart ?

Hoi @BramvanSchagen 
Ik heb hem op 2 seconden staan en dat werkt ideaal.


Ha @huistijger , ik ook, maar als ik dan NpoStart kijk denk ik, zo moet het 👍🏻


Oh maar die 2 seconden werkt ook prima hoor, @BramvanSchagen 
Maar goed, smaken verschillen nu eenmaal.😊


Ha @huistijger , dat klopt van die smaken 😉

Maar hoop dat @KPN er er toch iets aan kan doen 👍🏻


De kortste tijd is 1 seconde. Bij álle ontvangers.

Overigens. Ik kijk nu iets via NPO Start via de tv ontvanger en krijg daar de voortgangsbalk helemaal niet weg in minder dan 5 seconden. Dus waarom je dat als voorbeeld aanhaalt.

Verder is het voor mij geen probleem. In tegenstelling tot de oude ontvanger is ie transparant en kan je de ondertiteling, indien aanwezig, gewoon erdoorheen lezen. En 5 seconden is al heel kort om de eventuele extra functies (ondertiteling, kijken vanaf begin, e.d.) te gebruiken. Nog korter en het is niet te doen. 

In de TV+ bevalt 5 seconden me prima. In de Arris VIP2952 heb ik 'm echter op 3 seconden. Puur vanwege de niet transparante balk.

Ik heb al sinds 2005 digitale tv met een settopbox. Ben niet anders gewend.


Ha @PeterG , klopt, de balk blijft staan als je op pauze hebt geklikt, dat stoort mij niet zo want dat is met een reden. Maar zodra je play klikt is die direct weg. Daar gaat het hier om.


Maar zodra je play klikt is die direct weg.

Oh, dat. Dat had ik niet uitgeprobeerd. Nu snap ik je vraag. Maar inderdaad. Direct fade out van de balk. Zou bij kpn inderdaad na pauze ook niet zo gek zijn. Want die extra functies gebruik je op dat moment toch niet direct.


Ik denk dat het niet echt een use case is, maar voor de zekerheid: als die balk na kiezen van afspelen meteen weg is, dan kun je niet tel-voor-tel doorspoelen met de Comfort+ afstandsbediening. (Wel met de L8 standaardafstandsbediening die gewoon een afspelen/pauze-knop heeft.)


Ha @Arjan van B , ik weet niet wat dat is, tel-voor-tel doorspoelen. 

Maar een extra keuze dan ? Balk weg bij Play ?


Hallo @BramvanSchagen, dank voor de feedback en de wens die jij graag gerealiseerd wil zien worden. De wens zullen we melden bij de ontwikkelaars van het tv-product. 


ik weet niet wat dat is, tel-voor-tel doorspoelen.

Ik bedoelde: na starten van afspelen meteen weer pauzeren, om een heel klein stukje vooruit te gaan, bijvoorbeeld om iets te lezen dat heel kort in beeld staat. Maar och, de gebruikers van Comfort+ missen wel meer dingen, en het verdwijnen van de balk lijkt mij ook fijn.


Reageer