Skip to main content

Op mijn iPad Pro werkt sinds enige tijd de KPN TV+ app en MijnKPN app niet meer

 

Als ik probeer in te loggen op de KPN TV+ app, KPN ID of abonnementsnummer, krijg ik de foutmelding:

Verbind met WiFi of via 4G/5G en geef mobiele data toegang. Probeer daarna opnieuw

 

Als ik de MijnKPN app opstart krijg ik de melding:

Geen internet

Maak verbinding met wifi of je mobiele netwerk om deze app te kunnen gebruiken

 

WiFi werkt gewoon voor alle ander apps.

Geprobeerd op 2,4 en 5 Ghz geeft zelfde resultaat

App verwijderd en opnieuw geinstalleerd geeft zelfde resultaat

 

iPad Pro 3e generatie

iPadOS 17.6.1

KPN TV+ 08.52.03

MijnKPN 6.26.1

Hallo @Seandy ,

Probeer als test eens het gebruik van die apps via het mobiele netwerk. 

bv door de WiFi-assistentie aan te zetten. (Via menu > Mobiel Netwerk en dan onderin.) 

Of gewoon Mobiel netwerk aanzetten. 

(Ik weet dat zeker de app KPN TV+ veel vergt van een WiFi-netwerk, op campings lukt het bv niet altijd.)  


(Ik weet dat zeker de app KPN TV+ veel vergt van een WiFi-netwerk, op campings lukt het bv niet altijd.)  

De TV+ app vraagt niet zo veel. Dat het op campings niet altijd lukt ligt aan de grote hoeveelheid gebruikers van het netwerk, niet aan de individuele TV+ app.


Ik zit gewoon thuis op mijn eigen thuis netwerk.

Mijn oude iPad mini kan prima overweg met de KPN TV+ app en MijnKPN app


OK @Seandy ,

Dan ligt het toch aan jouw iPad. Je kunt overwegen om de geschiedenis en cookies te wissen. Ik weet niet of dat gaat helpen, maar je zult toch iets moeten proberen. 
 

https://support.apple.com/nl-nl/105082

 

Geschiedenis, cache en cookies van Safari op je iPhone, iPad of iPod touch wissen

Lees hier hoe je de geschiedenis, de cookies en de cache verwijdert in Instellingen.

Geschiedenis, cookies en cache wissen

  1. Ga naar 'Instellingen' > 'Safari'.

  2. Tik op 'Wis geschiedenis en websitedata'.

    ios-17-iphone-14-pro-settings-safari-clear-history-and-website-data

Als je de geschiedenis, cookies en browsergegevens van Safari wist, blijven de gegevens voor automatisch invullen bewaard.

Als er geen geschiedenis of websitedata zijn om te wissen, wordt de knop om deze te wissen grijs. Deze knop kan ook grijs zijn als je beperkingen voor webmateriaal hebt geconfigureerd onder 'Beperkingen' in 'Schermtijd'.

Als je websites wilt bezoeken zonder dat dit in de geschiedenis wordt bijgehouden, schakel je de privémodus in.

Cookies en cache wissen, maar je geschiedenis bewaren

  1. Ga naar 'Instellingen' > 'Safari' > 'Geavanceerd' > 'Websitedata'.

  2. Tik op 'Verwijder alle websitedata'.

Als er geen websitegegevens zijn die gewist kunnen worden, wordt de knop om deze te wissen grijs. Deze knop kan ook grijs zijn als je beperkingen voor webmateriaal hebt geconfigureerd onder 'Beperkingen' in 'Schermtijd'.

Een website uit je geschiedenis verwijderen

  1. Open de Safari-app.

  2. Tik op de knop 'Toon bladwijzers'knop 'Toon bladwijzers' en vervolgens op de knop 'Geschiedenis'knop 'Geschiedens' .

  3. Tik op de knop 'Wijzig' en selecteer de website(s) die je uit je geschiedenis wilt verwijderen.

  4. Tik op de knop 'Wis'.

Cookies blokkeren

Een cookie is een stukje data dat door een website op je apparaat wordt geplaatst zodat de website je herkent wanneer je die opnieuw bezoekt.

Cookies blokkeren:

  1. Ga naar 'Instellingen' > 'Safari' > 'Geavanceerd'.

  2. Schakel 'Blokkeer alle cookies' in.

    ios-17-iphone-14-pro-settings-safari-block-all-cookies

Als je cookies blokkeert, werken sommige pagina's mogelijk niet. Hier volgen enkele voorbeelden:

  • Je kunt waarschijnlijk niet inloggen bij een website, zelfs niet met de juiste inloggegevens (gebruikersnaam en wachtwoord).

  • Je ziet mogelijk een bericht dat cookies vereist zijn of dat cookies zijn uitgeschakeld in je browser.

  • Sommige functies van een site werken niet


Wat heeft de app Safari te maken met de app KPN TV+ en MijnKPN ??? 


Geschiedenis en Cookies van Safari gewist, maar dat gaf niet de oplossing.


Beste @Seandy, welkom! Jammer om te lezen dat het niet werkt! Als het op de oude iPad wel werkt, dan zou ik het ook in eerste instantie zoeken op het apparaat. Heb je op de iPad al eens geprobeerd of het op een ander wifi netwerk wel werkt? Je kunt ook eens proberen om op de iPad Pro het betreffende netwerk te vergeten en opnieuw toe te voegen. Als laatste mogelijkheid zou je de iPad terug kunnen stellen naar de fabrieksinstellingen. Ik ben benieuwd of het probleem daarmee opgelost is. 


Reageer