Skip to main content

Goede dag,

Ik heb een smart TV waarop ik de KPN TV app heb geïnstalleerd. Dit ging goed. Net als het opstarten van Youtube en Netflix.
Echter, ik kan niet inloggen in de app.
Ik heb het geprobeerd via e-mail adres + wachtwoord en via het abbonnementsnummer + pin.
Ik weet zeker wat ik ingeef is correct. En toch werkt het niet.
Ik heb zelf de app verwijderd van de TV en er na het uit en aan zetten weer op gezet. Nadat het niet gelukt was heb ik ook nog even 5 kwartier gewacht en het nog eens geprobeerd.
De melding die ik krijg is de volgende:

Login fout
Er is een fout opgetreden bij het inloggen. Probeer het na een paar minuten opnieuw.

Ik hoop dat u hier een antwoord op heeft, Want ik heb er al veel tijd in gestoken.

Met vriendelijke groet,

Frits van Leeuwen

ik heb precies het zelfde probleem!!!!!ik hoop zo spoedig mogelijk op antwoord...HELP!!!

Hoi ​@Frits van Leeuwen, over wat voor tv (merk en model) gaat het? Dat heb je er nog niet bij genoemd zo te zien, dat kan interessant zijn.

De inloggegevens zijn wel correct zeg je, heb je die op andere plekken (zoals tv.kpn.com) geprobeerd en lukt het daar wel?

Kan je er meer over vertellen?

@user456 welkom op de community. Aan jou ook de vraag om er meer over te vertellen. Wij weten alleen wat je vertelt, dat is op dit moment nog weinig. Daardoor is het lastig om met je mee te denken op dit punt.

ik weet de oplossing al.(mijn broer wist de oplossing) het ligt aan je VPN!!!!(doe m ff uit en probeer dan opnieuw in te loggen.en daarna de vpn weer aan

Fijn dat het daarmee weer werkt bij jou ​@user456! Bij veel mensen is dat niet van toepassing op de Smart TV, ik denk dat het bij Frits iets anders is. Als hij de vragen nog kan beantwoorden kunnen we met hem meedenken.

Sorry voor het late antwoord.
Ik gebruik een Sharp van 32 inch
Het model is een 2k smart tv.

Kan je hier iets mee?

Dank je voor de toelichting welke tv het is ​@Frits van Leeuwen. Kan je de andere vragen ook beantwoorden, zoals of het online wel lukt? Zoals gezegd zien we alleen wat je vertelt, hoe meer je kunt vertellen hoe meer we mee kunnen denken.

Als ik naar tv.kpn.com ga, lukt het wel om in te loggen door ook mijn wachtwoord opnieuw in te geven

Het is nu wel gelukt om op e tv in te loggen.

Maar nu is de app heel traag en springt hij na enige tijd een stilstaand beeld te hebben terug naar het keuzen menu waar ik op de tv de app kan kiezen.

Zojuist opgezocht waar ik de tv heb gekocht, om zo ook het type te achterhalen.
Het is de Sharp Aquos 32FG2EA

Dit zelfde probleem heb ik ook op mijn Sharp tv type 28FH2 (2025) . Alle ander apps werken perfect alleen de KPN TV app springt er na vertraging uit of het beeld staat stil . Ook het inloggen was na vele pogingen pas mogelijk.  Het verwisselen van WIFI  helpt ook niet.  Graag spoedig een oplossing svp.

Ik ben nu bezig een (Sharp) systeemupdate van 1,02 GB aan het installeren. Dit duurt wel even en ik zal laten weten of dit het bovenstaande probleem oplost.

Helaas update voltooit , geen resultaat met KPN 😖

Met Sharp tv's heb ik dit nog niet eerder gezien. Kunnen jullie ook kijken of jullie mogelijk een VPN aan hebben staan ​@Frits van Leeuwen en ​@NLRUUD?

Als dat niet zo is, kunnen jullie dan je profiel volledig invullen en een aantal precieze data en tijdstippen waarop jullie het inloggen probeerden en het niet lukte? Dan kunnen we laten kijken of er iets te zien is waar dat mis gaat.

Ik heb een TCL tv. Ik heb precies hetzelfde probleem. 

Ik las iets over VPN? Wat is dat?

Is dat een VPN verbinding op de TV of op de modem of Router?

Ik heb geen idee. Ik las ergens in deze topic om de VPN uit te zetten, daarna in te loggen bij in de kpn app op de tv en daarna weer in te schakelen. Maar ik krijg geen VPN gevonden. 

Geen idee wat ik nu moet doen. 

Ik heb ook geen idee wat met VPN bedoeld wordt. Ik heb zowel op mijn KPN thuis wifi en via mijn Samsing S21 mobiel ingesteld als wifi acces point geprobeerd zonder enig resultaat. 

Ik begrijp niet dat KPN een app  bouwt en uitgeeft met een VPN probleem terwijl andere  apps   gewoon wel werken. Erg klant onvriendelijk. Ik denk aan overstappen .....

Als je niet weet wat een VPN is, is de kans groot dat je het niet gebruikt. De Smart TV+ App is alleen bedoeld om op je thuisadres te gebruiken, met een VPN lijkt het dat je elders bent. Dat hoort niet te werken via die weg dus.

Maar kunnen jullie mijn andere vragen ook nog beantwoorden? Zonder die informatie kunnen we niets zien hierover.

Als dat niet zo is, kunnen jullie dan je profiel volledig invullen en een aantal precieze data en tijdstippen waarop jullie het inloggen probeerden en het niet lukte? Dan kunnen we laten kijken of er iets te zien is waar dat mis gaat.

@Jasper van KPN 

Ter info....ik heb de kpn app op de tcl tv staan. Die tv heeft een ingebouwde chromecast. De app heb ik gedownload maar het inloggen lukt niet. Ik werk niet via telefoon maar gewoon via tv/chromecast. Alle gegevens kloppen. Ik krijg de melding;

Login fout
Er is een fout opgetreden bij het inloggen. Probeer het na een paar minuten opnieuw.

Ik hoop dat je hier iets meer mee kunt.

Waarom heeft de KPN iets met VPN terwijl andere betaal  apps zoals bv Netflix gewoon werken zonder gedoe met VPN. KPN stuur dan gewoon een monteur om mijn Sharp tv werkend te maken voor de KPN  app. Dat zou pas service zijn 

Een monteur kan hierin niets betekenen, daar schiet je niets mee op. Maar als je de gevraagde gegevens kunt noemen kunnen we dat bij de ontwikkelaars neerleggen zodat zij kunnen kijken. Ik snap dat jullie een oplossing willen, dat willen wij ook. Maar zonder de gevraagde concrete tijdstippen kunnen wij niets zien. Om te daar iets te kunnen doen hebben we jullie hulp nodig.

En zoals gezegd, als je geen VPN gebruikt is dat helemaal niet van toepassing voor jou. Netflix werkt overigens ook niet via VPN, dan kan je geen video starten. Dus als dat wel werkt, heb je geen VPN.

Zondagmiddag 8 juni tussen 12 .00 en 17.00 heb ik een tiental keren proberen in te loggen in de KPzn app. Met mijn nieuwe Sharp tv. Ik heb een kPN id aangemaakt en via mijn klant en modum pin  zonder resultaat. Ik gebruik geen VPN de tv is nieuw en ik heb een software update voor de tv uitgevoerd. 

Qua tijdstippen maakt het niet uit. Ik probeer het de ene keer in de ochtend, dan weer in de avond of overdag. 

Vandaag zal ik rond het hele uur weer gaan proberen in te loggen. Te beginnen op 12.00 uur. Vaak was het zo  dat het inlog menu grijs bleef en dus inloggen met ID of klant en modum pin helemaal niet mogelijk was.

Reageer