Skip to main content
Vraag

Instabiliteit KPN TV+ Smart TV app op Google Chromecast

• 13 januari 2025
  • 24 reacties
  • 816 keer bekeken

Goedemorgen,

Sinds een paar dagen is de KPN TV app op Chromecast vernieuwd. Sindsdien erg instabiel geworden.

Live kijken van programma's gaat goed maar terugkijken lijkt het of de app de verbinding met WIFI kwijtraakt. BIj pogingen tot terugkijken ook problemen met het geluid (harde ruis).
Chromecast is voorzien van laatste versie OS. 

Is dit een bekend probleem?  Zo ja, op welke termijn verwachten jullie een upgrade?

Groet,

Rob

• Deelnemer
  • 13 januari 2025

Goedeavond,

Hier het  zelfde probleem na de update. Alles al eens losgekoppeld maar dit lost het niet op.

met vriendelijke groeten Ton

• Nieuwkomer
  • 15 januari 2025

Hier ook dezelfde problemen. Ook 'Nu op TV' werkt niet bij. Krijg overzicht van vorige sessie. 

• Nieuwkomer
  • 15 januari 2025

Hier ook veel problemen met de nieuwe KPN TV+ app. De oude app werkte prima op mijn TV-sticks. De nieuwe app blijft nu steeds hangen. Om van zender of programma te wisselen moet ik het Android systeem van de TV Stick steeds volledig opnieuw opstarten. Dat is niet te doen. Ik moet binnenkort kiezen of ik mijn abonnement ga verlengen na het eerste jaar. Ik twijfel heel erg of ik niet weer naar Ziggo terug ga. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Ton300 , ​@Rosdekker  ​@Rob van der Jagt  en ​@Guydutchie ..  Dat klinkt niet goed.  Ik heb jullie feedback doorgegeven.  De app is nog in ontwikkeling en jullie input wordt zeer gewaardeerd. 

Hopelijk is het met een volgende update opgelost. 

• Nieuwkomer
  • 16 januari 2025

Ik draai de kpn+ app op een chromecast met googletv.

Ik merk dat de app heel stroperig loopt en dat geluid en beeld continue vast loopt.

Ik heb het 1 en ander geprobeerd en de boosdoener bij mij is een bluetooth verbinding met bijvoorbeeld de soundbar of google nest hub.

Zodra ik de bluetooth verbinding verbreek en het apparaat vergeet in de chromecast (met googletv) instellingen loopt de app weer soepel.

Ik hoop dat het probleem snel verholpen wordt, maar vooral dat de gebruikers er wat aan hebben.

• Deelnemer
  • 16 januari 2025

Beste ErwinVandaag de app verwijdert om opnieuw te installeren op de chromecast.

Echter komt de app niet meer in beeld.

Dus tv kijken gaat niet meer via chromecast..

Heel vervelend.

groet Ton

• Nieuwkomer
  • 19 januari 2025

Bij mij hetzelfde probleem. KPN app verwijderd in de hoop dat opnieuw installeren het probleem oplost, echter de app is niet meer te vinden. ☹️

Erwin van KPN
Moderator

Hoi allemaal.  Ik denk dat ik weet waarom dat is.

Zie deze update:  

en dan met name dit stukje:

Mijn voorstel is, als je issues hebt die aansluiten bij wat er in het algemene topic staat, reageer dan in dat topic (om het overzicht te houden)

Als er na de komende update nog issues zijn met chromecast, laat het mij dan hier weten.  

• Nieuwkomer
  • 22 januari 2025

Beste Erwin,

we kijken sedert afgelopen week  op ons vakantie adres in het buitenland naar KPN TV middels een  iphone13 telefoon en jullie app. We streamen het beeld naar de televisie met Google Chrome adapter.

Dit heeft tot de 16 of 17 januari goed gewerkt en daarna niet meer. We kunnen wel op de iphone kijken maar op het moment dat we op het cast symbooltje drukken dan schakelt de TV en er verschijnt links onder in beeld een preview venstertje met daarnaast de titel van het programma. Het programma wil ingeladen worden  echter het rondje onder het preview venster blijft rond cirkelen en er gebeurt verder niks meer,  het beeld blijft zwart. 

Heeft u hier een oplossing voor?

Erwin van KPN
Moderator
HMHJ schreef:

Beste Erwin,

we kijken sedert afgelopen week  op ons vakantie adres in het buitenland naar KPN TV middels een  iphone13 telefoon en jullie app. We streamen het beeld naar de televisie met Google Chrome adapter.

Dit heeft tot de 16 of 17 januari goed gewerkt en daarna niet meer. We kunnen wel op de iphone kijken maar op het moment dat we op het cast symbooltje drukken dan schakelt de TV en er verschijnt links onder in beeld een preview venstertje met daarnaast de titel van het programma. Het programma wil ingeladen worden  echter het rondje onder het preview venster blijft rond cirkelen en er gebeurt verder niks meer,  het beeld blijft zwart. 

Heeft u hier een oplossing voor?

Dat is lastig. De datum die je noemt valt samen met de update.  Dus het kan zijn dat het daardoor veroorzaakt wordt.  Hoe verbindt je trouwens je telefoon met de tv daar? Via welk wifi netwerk?

• Nieuwkomer
  • 23 januari 2025

Beste Erwin,

telefoon en TV zijn verbonden met het privé wifi netwerk van de eigenaar van het huis dat we gehuurd hebben.

Erwin van KPN
Moderator

Hebben jullie toevallig ook een tablet of laptop mee?  Zo ja, zou je dan eens via de website willen testen of je dan wel kunt casten?

https://tv.kpn.com/

• Nieuwkomer
  • 24 januari 2025

Beste Erwin,

ja, wij hebben een laptop bij ons waarop Windows 11 Pro,  versie 24H2 op 20-12-2024 is geïnstalleerd. 

Met de standaard browser Edge van Windows jullie pagina https://tv.kpn.com/ geopend en nu kunnen we wel het beeld naar de tv casten middels Google Chrome.

Het probleem zit dus in de app die op de ios telefoons draait. De KPN app hebben we ook diverse keren opnieuw geïnstalleerd op onze beide telefoons, echter zonder succes tot op heden. (Apple11 en Apple13)

Bedankt voor je tip, wij kunnen nu kijken.

Erwin van KPN
Moderator
HMHJ schreef:

Beste Erwin,

ja, wij hebben een laptop bij ons waarop Windows 11 Pro,  versie 24H2 op 20-12-2024 is geïnstalleerd. 

Met de standaard browser Edge van Windows jullie pagina https://tv.kpn.com/ geopend en nu kunnen we wel het beeld naar de tv casten middels Google Chrome.

Het probleem zit dus in de app die op de ios telefoons draait. De KPN app hebben we ook diverse keren opnieuw geïnstalleerd op onze beide telefoons, echter zonder succes tot op heden. (Apple11 en Apple13)

Bedankt voor je tip, wij kunnen nu kijken.

Fijn dat dit alternatief wél werkt.  Dan kun je in ieder geval even vooruit.  Uiteraard gaan we er voor zorgen dat het straks ook goed werkt via de app. 

• Deelnemer
  • 28 januari 2025

Beste Erwin,

Helaas kan ik ook na 11 nog steeds de app van KPN tv niet meer op mijn chromecast zetten.

Het begint nu wel vervelend te worden .

Wat doet de KPN er nu aan, Ik krijg wel braaf de factuur afgelopen zondag.

Groet Ton

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 31 januari 2025

Hallo ​@Rob van der Jagt , ​@Ton300 , ​@Rosdekker ​@Guydutchie en anderen, 

Vanaf nu wordt de update van de TV+-app uitgerold. Lees meer over die update in dit topic: 

Op de valreep van januari is het tijd voor de de tweede update voor de TV+ Smart TV app voor Android TV.

Wat zit er in?

• Verbeteringen voor het beeld
    De oplossing voor het zwarte beeld op Philips tv’s en het groene beeld op TCL tv’s is volledig geïmplementeerd.
  • Aanpassen profielnaam 
    Je kunt nu de naam van je profiel aanpassen voor een persoonlijkere ervaring.

Hallo Erwin,

Met de laatste update zijn Alle door mij gemelde issues opgelost! Stabiliteit is goed en ook terug scrollen in een live uitzending werkt weer als vanouds. Dank!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 5 februari 2025
Rob van der Jagt schreef:

Hallo Erwin,

Met de laatste update zijn Alle door mij gemelde issues opgelost! Stabiliteit is goed en ook terug scrollen in een live uitzending werkt weer als vanouds. Dank!

Mooi zo ​@Rob van der Jagt , fijn dat alles weer goed werkt.  

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 10 februari 2025
Noordzee schreef:

Hallo ​@Rob van der Jagt , ​@Ton300 , ​@Rosdekker ​@Guydutchie en anderen, 

Vanaf nu wordt de update van de TV+-app uitgerold. Lees meer over die update in dit topic: 

Op de valreep van januari is het tijd voor de de tweede update voor de TV+ Smart TV app voor Android TV.

Wat zit er in?

• Verbeteringen voor het beeld
    De oplossing voor het zwarte beeld op Philips tv’s en het groene beeld op TCL tv’s is volledig geïmplementeerd.
  • Aanpassen profielnaam 
    Je kunt nu de naam van je profiel aanpassen voor een persoonlijkere ervaring.

En er zijn meer verbeteringen uitgerold: 

Helaas is met versie 08.63.02 de wifi instabiliteit weer terug!!  
Graag deze versie intrekken en vorige activeren!!!

wjb
Superuser
  • 13 februari 2025

Helaas is met versie 08.63.02 de wifi instabiliteit weer terug!!  
Graag deze versie intrekken en vorige activeren!!!

Ik ervaar op mijn Chromecast Google TV HD versie 08.32.02 juist als stabieler dan de vorige versie en wat rustiger tijdens het zappen met de P+ en P- toetsen.

Laat onverlet dat er nog veel werk aan de winkel is met het verbeteren van de app.

Wat ervaar je t.a.v. die "wifi instabiliteit"? De wifi verbinding is namelijk niet iets wat door de app aangestuurd wordt maar door Android/Google TV zelf. De app heeft dan ook geen invloed op de werking van de wifi.

Je hebt gelijk vwb wifi. Het beeld hapert na een sec of 10 een paar keer en blijft daarna hangen. Andere apps zoals youtube hebben hier geen last van

wjb
Superuser
  • 13 februari 2025

Het beeld hapert na een sec of 10 een paar keer en blijft daarna hangen.

Vreemd, daar heb ik op mijn Chromecast Google TV HD geen last van.

Ervaar je dat bij alle uitzendingen of bij specifieke uitzendingen en is dat zowel bij live kijken als bij uitgesteld kijken (terugkijken en/of opnames).

Ik neem aan dat je "Multimedia tunneling" uit hebt staan, klopt dat?

Ja multimedia tunneling staat uit.

ik heb net wel via de app instellingen de cache geleegd en de kpn tv app geforceerd gestopt. Het probleem lijkt hiermee verholpen 

Reageer