Skip to main content
Vraag

Installeren van F1TV app lukt niet op mijn Samsung tv

• September 7, 2026
  • 19 reacties
  • 208 keer bekeken

Waarom kan ik geen andere Apps installeren?

Ik probeer al enige tijd de app van F1TV te installeren op mijn Samsung, maar daar lukt het niet.

Het zou heel prettig zijn als ik die via KPN-TV kan toevoegen.

Waarom wel Viaplay en niet F1TV of is dat financieel niet aantrekkelijk voor KPN.

Dit zou een betere oplossing zijn dan het streamen van je telefoon naar je TV

19 reacties

JanD
Wijsgeer
  • September 7, 2026

Beste ​@BJF51 KPN heeft niets te maken met het app-beheer op jouw Samsung TV.

Jouw Samsung TV heeft waarschijnlijk een eigen besturingssysteem en geen Android, dus bestaat er waarschijnijk geen F1TV app voor jouw Samsung.

Als je de DIW7022 tv-decoder hebt van KPN, kun je de app waarschijnlijk daar wel op installeren vanuit Google Play Store.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 7, 2026

Mijn Samsung is wel een Android en ik vind het vreemd dat KPN wel Viaplay ondersteund. Ik werk met de Experia V12 met de Arris 2952. De apps die daarmee verschijnen zijn niet de apps zoals de Samsung het weergeeft. 

Heb je trouwens de reviews gelezen over de DIW7022 tv-decoder?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 7, 2026

Je kan helaas niet op elke tv de app van F1 TV Pro installeren.

Ook op Tizen (Samsung software systeem) kan je helaas de F1 TV Pro app niet instelleren.  Dat ligt niet aan KPN, maar aan Samsung.

Wij hebben een LG tv en ook daar kan hij helaas niet op (LG heeft WebOS).

Ik ben ook pas van ViaPlay overgestapt naar F1 TV Pro (omdat we alleen F1 kijken) toen we de Sagemcom DIW7022 van KPN hadden.

De Arris VIP 2952 is een verouderede KPN tv ontvanger.

Deze gaan ook vervangen worden.

Hierop heb je geen keuze welke app je erop wilt zetten.

Ik dacht op de opvolger Arris VIP 5202 ook niet (beide werken op Linux.

De 2 nieuwste KPN tv ontvangers kan je wel zelf app's die je wilt hebben toevoegen.

Dat zijn beide Android mediaboxen.

Na de vele updates is de Sagemcom DIW7022 al een stuk beter en stabieler.

Het beste kan je ook alleen de reviews van de laatste 6 maanden lezen.

En als straks op beide Android tv versie 14 erop staat, verwacht ik dat beide nog beter worden.

(P.S. Android TV is niet hetzelfde als de Android op mobiel of tablet)

JanD
Wijsgeer
  • September 7, 2026

Beste ​@BJF51 Jouw Samsung heeft géén Android OS, maar een eigen OS, dat heet Tizen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 7, 2026

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 7, 2026

Zie ook hier.

Deze Samsung tv heeft Tizen als besturingssysteem.

Daar kan je de F1 TV Pro app niet op installeren.

(op de tv heb je uiteraard de ab van de tv nodig)

Op de KPN Arris VIP 2952 kan dat ook niet.

Deze bedien je met de KPN ab.

Je hebt een paar opties:

1. Andere tv kopen, die Android als besturingssysteem heeft.
  2. De KPN mediabox nemen
  3. Een lossen mediabox kopen, waar het Android besturingssysteem opzit.
  4. Ik dacht dat het de F1 TV Pro app ook op een Apple mediabox kan worden geïnstalleerd.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 7, 2026

Bedankt Joop,

Ik denk dat ik optie 2 maar afwacht en gewoon op mijn laptop blijf kijken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 7, 2026

Samsung is geen Android-TV OS maar Tizen OS. Daar is geen F1TV app voor gemaakt door FOM, ​@BJF51 . Dat heeft niks met kon te maken. 

Ik heb echter het meest recente kastje van kpn: DIW7022. Die heeft Android-TV OS. En heb ik gewoon wel de F1TV app op gedownload.

Daarvoor had ik een los ander Android-TV kastje op m'n Samsung om het gebrek voor o.a. F1TV en het niet kunnen casten naar Samsung te ondervangen. 

Je abonnement dus wijzigen van ITV naar TV+. Na koppelen van de DIW7022 met je Google account kun je de F1TV app downloaden. 

OVERIGENS kun je je laptop via hdmi met je tv verbinden. Om toch op het grote scherm te kijken. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 7, 2026

Beste Peter.

Dat is allemaal uitgeprobeerd, maar dat is ook niet de oplossing. 

Ik denk zelf dat oplossing 2 van Joop het beste is. 

Dus ik wacht de tijd wel af of als het me begint te vervelen, dan toch maar weer overschakelen naar Viaplay en dan heb je tevens ook F1TV erbij die goed werkt

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 7, 2026

heb je tevens ook F1TV erbij die goed werkt

Oplossing 2 is TV+ nemen. (?) 👍

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 7, 2026

Peter daarin moet ik je toch tegenspreken. Ik heb al jarenlang de 2952 en al die jaren ook Viaplay op mijn Samsung TV gehad via KPN.

Maar ik ben eind vorig jaar over gegaan naar F1TV en vanaf toen lukte de installatie niet. Vandaar dat ik vandaag hier mijn vraag geplaatst heb met die gedachten dat jullie mss hiervoor iets weten, maar wat is aangedragen, dat heb ik allemaal al geprobeerd en is allemaal te omslachtig.

Dus voor jullie antwoorden een dank je wel. Ik heb nog steeds dat probleem. Joop is degene die mij op een goed spoor zette. Ik wacht wel af als de media box er komt.  Ik behelp mij ondertussen wel met mijn laptoppie.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 7, 2026

Maar wat ik dus duidelijk probeer te maken dat apps wel/niet op de Samsung niets met kpn hebben te maken. Ook niet verantwoordelijkheid van kpn.

En de Arris ontvanger wordt ook niet ondersteunt door Viaplay en F1TV. Die hebben geen app voor Linux.

Switchen naar KPN TV+ Android-TV het simpelste. Ik heb op dié kpn box DIW7022 gewoon de F1TV app 😉 😀.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • September 10, 2026

Hi ​@BJF51

Als toevoeging op alles wat hier is benoemd, hier een overzicht van wat F1 ondersteunt: F1 supported devices

Ik liep hier ook tegenaan met mijn Samsung Smart tv. Mijn oplossing was/is om het te streamen vanaf een iPhone naar de tv. 

Hopelijk heb je hier iets aan. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 10, 2026

Ik liep hier ook tegenaan met mijn Samsung Smart tv. Mijn oplossing was/is om het te casten vanaf mijn telefoon naar de tv. 

Samsung ondersteunt alleen Airplay. Met een Android telefoon wordt het hem dan niet. ​@Alex van KPN .

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • September 10, 2026

Ik liep hier ook tegenaan met mijn Samsung Smart tv. Mijn oplossing was/is om het te casten vanaf mijn telefoon naar de tv. 

Samsung ondersteunt alleen Airplay. Met een Android telefoon wordt het hem dan niet. ​@Alex van KPN .

Een terechte opmerking, dankjewel. Heb mijn reactie aangepast. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 11, 2026

Peter daarin moet ik je toch tegenspreken. Ik heb al jarenlang de 2952 en al die jaren ook Viaplay op mijn Samsung TV gehad via KPN.

Maar ik ben eind vorig jaar over gegaan naar F1TV en vanaf toen lukte de installatie niet. Vandaar dat ik vandaag hier mijn vraag geplaatst heb met die gedachten dat jullie mss hiervoor iets weten, maar wat is aangedragen, dat heb ik allemaal al geprobeerd en is allemaal te omslachtig.

Dus voor jullie antwoorden een dank je wel. Ik heb nog steeds dat probleem. Joop is degene die mij op een goed spoor zette. Ik wacht wel af als de media box er komt.  Ik behelp mij ondertussen wel met mijn laptoppie.

De F1 TV Pro app is niet voor Tizen gemaakt.

De Viaplay app is ook voor Tizengemaakt.

Helaas kan je de F1 TV Pro app niet op o.a. Samsung, LG, etc. intsalleren.

Je kan wel een Android mediabox kopen en die erop zetten (op een vrij HDMI kanaal) en daar de F1 TV Pro app op zetten.

Ook KPN heeft 2 Android mediaboxen, waar ook alle tv zenders die KPN aanbied op staan.  De Sagemcom DIW7022 (ook wel KPN tv+ box genoemd) en de KPN Soundbox (deze heeft luidsprekers en geluid zit tussen een goede soundbar en tv in)

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 11, 2026

Dank Joop.

Fijn dat je mijn uitspraken hiermee bevestigd.

Zoals eerder geschreven wacht ik wel totdat de media boxen beschikbaar zijn. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 11, 2026

Koop liever een 4K streamingstick (Google Chromecast 4K of Amazon Fire TV Stick 4K). Ipv HD met KPN box kan je 4K met deze sticks kijken (F1TV Premium vereist)

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 11, 2026

Dank Joop.

Fijn dat je mijn uitspraken hiermee bevestigd.

Ze zijn beschikbaar via KPN.

Kan met je huidige abonnement of abonnement omzetten naar KPN tv+

Bel gratis 0800-0402 of via MIJNKPN

Of wat TDN aangeeft, is ook een hele goede optie.

Zie o.a. hier.