Skip to main content

Gebruik bij voorkeur geen openbare netwerken. Dus alles via 4G/5G. zo ook het kijken van tv via de app. Nu met die nieuwe app dwingt kpn feitelijk op de hoogste resulutie te kijken.  tov 480 p is dat ruim 2 maal zoveel data gebruik. Of te wel koop maar lekker veel dure bundels erbij. En  voor een ipad of iphone heb je geen full HD nodig.  360 of 480 p is echt voldoend. 

Kpn geeft al maanden aan er wordt aangewerkt.  maar er gebeurd niks.  Dus over een paar maanden wanneer contract afloopt eerst maar eens heel goed rond kijken. 

Overigens in het buitenland koop ik afh. van het land een hele goedkope (e)sim  (finland onbeperkt internet abo voor een maand snelheid 100 Mb  ± € 20,— maand.  

Dus waarom werkt kpn klanten tegen door bewust klanten meer MB te laten kopen. 

 

Heb je geen mogelijkheid om via de meegeleverde Box te kijken dan, @junk?


Hé ik heb het over de app op telefoon en of ipad.

thuis kijk ik gewoon via het vaste internet.

in mijn caravan heb ik een teletonika 5g router werkt dis op  sim kaarten. 

voorheen keek ik dus op 480p nú wordt ik verplicht om op 1080p te kijken.dus 100% meer data verbruik. En ook bij onbeperkt internet krijg je voor buitenland bij kpn maar 50 Gb  per maand.

 


in mijn caravan heb ik een teletonika 5g router werkt dis op  sim kaarten. 

Heb je daar een simkaart met een 06 nummer inzitten of met een 0970 nummer?

Ik vermoed een 06 nummer immers voor 0970 nummers zijn geen unlimited abonnementen beschikbaar.

06 nummers mogen alleen gebruikt worden in M2H apparatuur zoals telefoons maar niet in routers. KPN is "verplicht" tegen misbruik op te treden.

 

Bovenstaande laat onverlet dat het ontbreken van de functionaliteit om in de TV+ app de beeldresolutie een gemis is omdat je daarmee als abonnee geen invloed meer hebt op het dataverbruik.


En  voor een ipad of iphone heb je geen full HD nodig.  360 of 480 p is echt voldoend. 

 

Met Apple XCode Network Link Conditioner kan je een limiet (download/upload) voor mobiel internet instellen


Hé ik heb het over de app op telefoon en of ipad.

thuis kijk ik gewoon via het vaste internet.

in mijn caravan heb ik een teletonika 5g router werkt dis op  sim kaarten. 

voorheen keek ik dus op 480p nú wordt ik verplicht om op 1080p te kijken.dus 100% meer data verbruik. En ook bij onbeperkt internet krijg je voor buitenland bij kpn maar 50 Gb  per maand.

 

Maar dát schreef u er in de eerste post niet bij. 

En u kunt gewoon van het beschikbare wifi- netwerk op de camping gebruikmaken...dat is toch  verreweg het handigst? Als je het alleen voor tv-kijken gebruikt is daar niks gevaarlijks aan afzo. 


Ratonesque schreef:

En u kunt gewoon van het beschikbare wifi- netwerk op de camping gebruikmaken...dat is toch  verreweg het handigst? Als je het alleen voor tv-kijken gebruikt is daar niks gevaarlijks aan afzo.

We zien steeds meer dat streamingdiensten geblokkeerd worden op campings, bungalowparken en in hotels omdat de netwerkbelasting daarvoor simpelweg te hoog is met die vele gasten.

En als het (nog) niet geblokkeerd is dan is de netwerkcapaciteit dus vaak niet voldoende om probleemloos televisie te kunnen kijken.


Idd wifi netwerk op campings vaak prut of overbelast. ver weg van de zender. Ook vaak onbeveiligd of met een wachtwoord dat door een kleuter nog te raden is. Ook meegemaakt speciale code voor de wifi mag je maar met een apparaat tegelijk. 

Dan zijn er ook nog lui die repeaters gebruiken of signalen doorgeven met eigen netwerken. En daarbij dezelfde ip reeksen gebruiken als het camping netwerk. Ja dan loopt het bij de andere gasten niet 

Met eigen beveiligd wifi netwerk (mimo 4x4 router) en eventueel 2 simkaarten altijd goed internet.  Nederlandse simkaart is 097 nr in buitenland stop ik het goedkoopste abo / prepaid kaartje er in. vooral wanneer je buiten eu gebied zit zoals servië.

Maar hoe je het wendt of keert ik wil zelf bepalen in welke resolutie ik kijk. En wil me niet door welk bedrijf dan ook laten dwingen voor extra data gebruik.  Dus ook niet door kpn

samengevat. openbare wifi is niet veilig  gebruik ik niet bovendien traag.en te weinig voor hd tv. 

 

 

 


Hallo @junk, het instellen is inderdaad op dit moment niet mogelijk de kwaliteit zelf in te stellen via de nieuwe TV+ app. Tot dat weer mogelijk is kun je ook tv.kpn.com gebruiken op je telefoon of tablet. De browser versie van tv kijken heeft wel de mogelijkheid om de kwaliteit zelf in te stellen. 


Reageer