Skip to main content
Beantwoord

Instellen dat de zapbanner geheel niet in beeld komt bij zappen

• October 21, 2025
  • 14 reacties
  • 220 keer bekeken

Hassie
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Tijdens het zappen krijg ik nu in beeld te zien favoriete zenders en mini gids .

Kan ik dat uit beeld krijgen ook de groene balk?

Heb nu de info balk op weergave duur 1 sec gezet maar kan de informatie balk helemaal weg?

Zou ik persoonlijk heel fijn vinden als daar bij de volgende update een optie uit of aan aan toegvoegd zou kunnen worden

Beste antwoord door Arjan van KPN

Nog even een update na de doorgegeven feedback: Het tv team erkent dat het anders kan en ze gaan er serieus naar kijken. Nu is het afwachten of en wanneer er iets verandert.

14 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Hassie. Goed dat je meedenkt wat betreft het uiterlijk en werking van het tv-menu. Je hebt gelukkig ook al gevonden hoe je de tijd dat de informatie in beeld staat kunt verkorten, maar daar zal het wel bij blijven. In het verleden wilden sommigen ook al zelf de duur kunnen instellen en daarom is het ook op de Feature Request-lijst terecht gekomen. Op basis daarvan kun je nu tegenwoordig zelf instellen hoe lang de zapbanner dan in beeld staat, maar helemaal verdwijnen zal ie niet. Daar hebben we bewust voor gekozen, zodat altijd duidelijk is op welke zender je zit en wat wordt uitgezonden. 

Hassie
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • October 23, 2025

Erg jammer dat de keuze niet gedaan gaat worden.

De zapbanner is erg irritant en vooral nu er ook nog bij gekomen dat de er een popup bij gekomen is met favorieten zenders.

Heel jammer dat dit niet gaat lukken 

Hassie
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • October 24, 2025

Is dit weer nieuw favorite zenders actief en mini gids heb ik niet eerder gezien

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 24, 2025

Is dit weer nieuw favorite zenders actief en mini gids heb ik niet eerder gezien

Dat staat er al sinds de update van 21 februari 2024. (En ja, belachelijk groot en onzinnig.)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 24, 2025

Dat 'minigids' staat er al maanden. Het is nu meer uitgelicht met een ovaal eromheen. Dié vind ik ook een beetje té.

Ikzelf heb favoriete zenders alleen actief in het startscherm. Dus via de (mini)gids alle. Meer vanwege meldingen over zender storingen hier. Dan komt dat extra ding niet.

En een mens weet toch wel dat ie favorieten actief heeft in de gids, kpn?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 24, 2025

Het is wel een "beetje" doorgeschoten. Ook bij invoering van cijfers. Het wordt daardoor ook wel een groot vlak.

Normaal zo

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 24, 2025

Inderdaad nogal een verschil in grootte. Misschien is het groene hartje achter de cijfers al voldoende indicatie? Maar ja, dan zal je wel weer vragen krijgen wat dat dan betekent.

(Gebruikersinterface ontwerp is een lastig vak…)

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Inderdaad nogal een verschil in grootte. Misschien is het groene hartje achter de cijfers al voldoende indicatie? Maar ja, dan zal je wel weer vragen krijgen wat dat dan betekent.

(Gebruikersinterface ontwerp is een lastig vak…)

Dit vind ik wel een goede suggestie. Dit kunnen we eens meenemen als feedback. Misschien is zo'n groen hartje ook een idee om in de zapbanner op te nemen in plaats van ‘Favoriete zenders actief’. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 31, 2025

Nog even een update na de doorgegeven feedback: Het tv team erkent dat het anders kan en ze gaan er serieus naar kijken. Nu is het afwachten of en wanneer er iets verandert.

Hassie
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • November 18, 2025

Hoi Arjan.

Dat zou geweldig zijn als dat zou gaan gebeuren.

Volgens mij zat deze instelling in de oudere type boxjes wel bijv de Arris weet ik niet zeker.

Maar die zap balk of uit of aan zou echt gweldig zijn.

Ik wacht het vol spanning af.

mvrgr Hans

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dat zal ben ik bang niet gaan gebeuren, maar de drukte in de zapbanner gaat wel naar gekeken worden. En ook of het blok bovenin beeld bij het zappen tussen je favorieten zenders een aanpassing nodig heeft.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 18, 2025

Helemaal weg gaat de balk met zender informatie niet.

Zelfs op een tv met alleen een module heb je 'm met zappen. En kan ie, hier althans, ook dan niet uit.

Hassie
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • November 18, 2025

Vollgens mij had de Arris een keuze om tot Nul te gaan .?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 18, 2025

Nee. Wel tot 1 seconde. Dat kan bij de Sagemcom DIW7022 overigens ook.