Skip to main content
Vraag

Instelling "Direct overschakelen" bij herinnering op de DIW7022 wordt niet opgeslagen

• January 8, 2025
  • 8 reacties
  • 100 keer bekeken

prk-forumklant
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Ik heb de DIW7022 (wat ik geen verbetering vind op meerdere fronten) en zet vaak herinneringen aan voor programma's. ALTIJD met direct overschakelen.

toch moet ik elke dag opnieuw instellen dat DIRECT overschakelen de gewenste handeling is. anders krijg je alleen “even” een melding bovenin je scherm.

Waarom kan deze setting niet vastgehouden worden, als personal setting?🤔

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 8, 2025

Dat lijkt een moeilijke te zijn:

Ik kom nog even terug op de instellingen voor herinnering. Het zou moeten werken, we zien dat dit bij de meeste mensen ook werkt. De impact, voor degenen waar dit probleem speelt, is relatief klein. Betekent dat dit voor nu geen prioriteit heeft voor het team om verder naar te kijken vergeleken met andere dingen waar aan gewerkt wordt. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • January 13, 2025

Ik heb de DIW7022 (wat ik geen verbetering vind op meerdere fronten) en zet vaak herinneringen aan voor programma's. ALTIJD met direct overschakelen.

toch moet ik elke dag opnieuw instellen dat DIRECT overschakelen de gewenste handeling is. anders krijg je alleen “even” een melding bovenin je scherm.

Dat durf ik niet direct te zeggen maar ik kan mij goed voorstellen dat dit erg hinderlijk is. Ik zal jouw feedback terugkoppelen. Even voor mijn beeld: dit betreft dus een overkoepelende instelling en je ondervindt hinder op alle reminders en programma's?

prk-forumklant
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 13, 2025

Dat durf ik niet direct te zeggen maar ik kan mij goed voorstellen dat dit erg hinderlijk is. Ik zal jouw feedback terugkoppelen. Even voor mijn beeld: dit betreft dus een overkoepelende instelling en je ondervindt hinder op alle reminders en programma's?

Thx voor je respons.
je kan in het menu instellen: Alleen een melding bovenin je scherm OF Direct overschakelen naar het programma.

ik wil ALTIJD die laatste, maar moet dat elke dag instellen, omdat de setting weer op UIT staat, en ik dan alleen een melding voor enkele secondes bovenin mn scherm krijg, die ik soms mis. Dan ontdek ik pas later dat mn herinnering al geweest is… en mn programma is dan al begonnen😲

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • January 14, 2025

Dat is inderdaad niet praktisch, ik koppel het terug!

BadBert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • May 25, 2025

Bij de "oude" kpn kastjes was dit een instelling die je kon doen in de instellingen van de box dat je standaard wilde overspringen. 

Nu niet meer..... 

Met oudere firmwares bleef de instelling bewaard als je 1 keer had gekozen voor direct overschakelen, maar dat is helaas niet meer. 

Graag dus een overkoepelende instelling dat dit standaard in te stellen is! 

Dit is namelijk erg storend zo. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 26, 2025

Ik kan bevestigen dat dit nog niet altijd goed gaat. Ik hoor mijn vrouw er regelmatig over klagen dat zij elke keer opnieuw moet instellen dat er direct overgeschakeld moet worden.

• May 26, 2025

Precies, dat heb ik ook. Als je dan de VIP5202 gewend gewend bent waarbij dit standaard onthouden werd, moet je er telkens om denken het weer aan te passen. En dat wordt dus nog wel eens vergeten......

BadBert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • May 27, 2025

ik snap ook niet waarom je alleen maar een melding wil hebben.… 
Je wil dat programma toch kijken waar je die herinnering voor instelt? 

het zou standaard moeten zijn dat hij WEL overspringt, en dat je zelf moet kiezen als je dat NIET wil!