Skip to main content

Is het een idee om dmv een update als je instellingen opent dat de TV gids niet zichtbaar wordt  aangepast kan worden dus openen instellingen en alleen de zender zien waar hij op staat en daarin te zien instellingen.

Ik gok dat je het over de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt.

Maar verder heb ik geen flauw idee waar je het over hebt en wat het voordeel hiervan zou kunnen zijn.


Als via het tandwieltje rechtsboven opent kom je in het menu en tegelijker tijd opent ook de tv gids

 


@JDD 

Ah dat is vreemd, hoort niet volgens mij.

 

Even snel gekeken, maar bij ons gebeurd dit niet.

Heel erg vreemd om eerlijk te zijn. 

 


Hoi @JDD, dat de gids samen met de instellingen opent is wel gek. Dat zou niet tegelijkertijd moeten gebeuren. Heb je dat ook als je de TV+ Box een keer helemaal stroomloos hebt gemaakt? 


Heb alles al geprobeerd Modem gereset ook de TV ontvanger het is altijd al zo geweest sinds introductie van de TV ontvanger en Modem  DIW7022-05 feed.


dat de gids samen met de instellingen opent is wel gek. Dat zou niet tegelijkertijd moeten gebeuren.

Weet je dat zeker? Volgens mij worden de instellingen op de TV+ Box gewoon altijd met het laatst gebruikte scherm van de TV+ launcher getoond. Dus nooit de huidige televisie- of radiozender met daaroverheen de instellingen. Bijvoorbeeld:

  • Druk huisje, tik een zendernummer in → je ziet die televisiezender. Daarna: druk pijltje naar boven voor de menubalk, met pijltje rechts naar tandwiel, druk OK → je ziet Start plus instellingen.
  • Ga naar een televisiezender, druk gids, druk nog een keer gids → je ziet weer de laatste televisiezender. Daarna: druk pijltje naar boven voor de menubalk, met pijltje rechts naar tandwiel, druk OK → je ziet de gids plus instellingen.
  • Ga naar een televisiezender, pijltje naar boven, ga naar Opgeslagen, druk “terug” een paar tellen in → je ziet weer de laatste televisiezender. Daarna: druk op de blauwe knop voor de keuze tussen alle zenders en favoriete zenders → je ziet de opnames plus instellingen.

(Bovenstaande lijkt me verder geen probleem, maar een beetje raar is het wel.)


Gebruikt u wel de witte KPN afstandsbediening?

U drukt dus eerst op het huisje. Komt u in het Home screen. Met de pijltjes gaat u naar het tandwieltje. Drukt op OK. Dan komt opeens ook de gids tevoorschijn? 


Ja ik gebruik de witte als ik uw suggestie uitvoer ga ik gelijk naar KPN instellingen. Heb  de andere suggestie van Arjan va B ook geprobeerd ,ik denk dat er niets aan te doen heb het trouwens op alle 2 TV ontvangers. 


Bij alle opties die Arjan noemt blijf je alsnog de tv gids in beeld krijgen @JDD, als je naar de instellingen gaat? We gaan dit sowieso even checken bij de ontwikkelaars, kijken of het zo bedoeld is of dat het een bus is.


Heb twee TV ontvangers en het is op alle twee . 


Nu heb ik ineens deze dus het veranderd steeds.


Zou je voor me kunnen kijken welke software versie beide TV+ Boxen hebben? Dan kunnen we dat meenemen bij de vraag naar de ontwikkelaars.


Op alle de TV,'s

 

KPN TV+Firmware 0 29.20

KPN TV+Launcher  1.159.2

De nieuwste update 1.160.2 heb ik nog niet gehad.


Nu heb ik ineens deze dus het veranderd steeds.

Volgens mij ga jij met pijltje omhoog naar het menu, en dan naar rechts voor de instellingen? Dan zie je onder/achter de instellingen het scherm dat de vorige keer actief was, zoals ik eerder probeerde uit te leggen.

Ik denk nog steeds dat het gewoon is zoals bedoeld door de ontwikkelaars.

Tot 13 december 2023 kon je alleen naar de menubalk (en vervolgens naar de instellingen) door eerst met de afstandsbediening naar Start, Gids of Apps te gaan. Dan zag je dus al geen live televisie meer voordat je daarna naar de instellingen ging. In december is de optie toegevoegd om ook tijdens televisiekijken met pijltje omhoog de menubalk te zien, terwijl het televisiebeeld dan nog doorloopt, totdat je een keuze in het menu maakt.


Dank je @JDD, we nemen het mee!

 

Ik denk nog steeds dat het gewoon is zoals bedoeld door de ontwikkelaars.

Ik heb zelf geen TV+, dus ik kan het niet testen. Erik heeft wel TV+ en hij herkent dit niet op die manier. Daarom wil ik het wel even laten nakijken voor de zekerheid. Het kan zijn dat we dan het antwoord krijgen dat het zo klopt, maar het kan ook zijn dat ze er mee bezig gaan. We'll see 


Erik heeft wel TV+ en hij herkent dit niet op die manier.

Als maar duidelijk is hoe @JDD de instellingen opent.

Het zou een ander verhaal zijn als JDD op de afstandsbediening eerst op het huisje of “apps” drukt, dan naar de instellingen gaat, en op dat moment het scherm achter de instellingen ziet veranderen van Start of Apps in, bijvoorbeeld de gids. (Hoewel zelfs dat geen effect heeft op die instellingen zelf, maar ook verwarrend kan zijn.) Of als het scherm achter de instellingen op de een of andere manier ook actief is, en reageert op de afstandsbediening als je door de instellingen navigeert. Maar dat is volgens mij niet het geval. Het gaat, denk ik, echt alleen om wat er toevallig achter de instellingen te zien is.

 

Ik heb zelf geen TV+

Dogfooding for the win!


Mooier zou inderdaad zijn, als je op instellingen klikt, dat dan het hele beeld alleen de instellingen ziet. (of dat je daarvoor kan kiezen)

Ben het met je eens dat het beeld links van de instellingen afleidend kunnen zijn. 


Als we een terugkoppeling hebben van de ontwikkelaars zullen we dat laten weten 🙂

 

 

Ik heb zelf geen TV+

Dogfooding for the win!

Ik kijk nooit tv, dus het voegt voor mij niets toe. Ik heb wel glasvezel hoor 😉


 

Ik kijk nooit tv, dus het voegt voor mij niets toe. 😉

?? Is dat niet een functie-eis voor een KPN TV mod?🤔


?? Is dat niet een functie-eis voor een KPN TV mod?🤔

Ja, daar verbaas ik me ook wel eens over. Net als pas in een ander topic een KPN medewerker die ondersteuning probeert te bieden bij problemen met Chromecast, maar vervolgens schrijft "ik heb het zelf nog nooit gebruikt".


Nee, dat is het niet. Maar laten we niet afwijken van het onderwerp, het in beeld komen van een scherm bij het openen van de instellingen.


Probeer de box opnieuw op te starten of voer een fabrieksreset uit. Daarna moet het probleem al opgelost zijn. 


Probeer de box opnieuw op te starten of voer een fabrieksreset uit.

Dat is écht kul. Ten eerste is het geen probleem, maar vraagt @JDD gewoon of het een idee is om het in de toekomst anders te doen. En ten tweede is het bij iedereen zoals hierboven beschreven wordt. Daar verandert een fabrieksreset helemaal niks aan, dus zoiets is enorm zonde van de tijd om alles weer opnieuw in te stellen.


Reageer