Skip to main content
Vraag

Internet al een tijd traag, tv wazig beeld

• January 18, 2026
  • 17 reacties
  • 115 keer bekeken

Wij ervaren al een poosje een soms stotterend beeld en ook wazige delen in beeld.

Opeens dacht ik laat ik eens een speedtest doen op de bekabelde pc.

Die geeft op de eigen kpn speedtest 3,2 down en 1,2 up terwijl de tv box notabene afgesloten is van de voeding.

Andere testen geven hetzelfde beeld met soms tekst als 'zwak internet'

Bij kpn service  kom je telkens weer bij hetzelfde uit; modum herstart echter dat helpt na ondertussen een keer of 4 of 5 helemaals niets.

'In' het modum zelf zijn er in de v10 weinig instellingen om met mijn kennis is te doen en echt resetten met pennetje of intern durf ik niet omdat ik daar de concequenties niet van weet ( oudere mensen)

Waarom is er op zondag geen medewerker te krijgen bij storingen?

17 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 18, 2026

Is de snelheid in het verleden hoger geweest ​@simplesimon? Resetten van het modem zal vrijwel zeker geen problemen voor u opleveren. De klantenservice is voor storingen 24/7 bereikbaar. Spreek in dan u een storing heeft. De wachttijd kan dan wel langer zijn omdat er minder medewerkers zijn op zondag. In dit geval kunt u het beste maandag bellen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 18, 2026

Hallo ​@simplesimon ,

Toch zou je een reset kunnen overwegen. 

bron: 

De Experia Box V10 Resetten

De V10 kan op twee manieren gereset worden. Daarnaast heeft dit modem een Herstelknop om een soort zachte reset uit te voeren.

De herstelknop

De V10 heeft op de voorkant een herstelknop. Deze knop kun je gebruiken als je problemen ervaart met internet en/of tv. De V10 zal dan een groot deel van z'n interne processen geforceerd herstarten zonder dat de hele Box teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen. Dit proces zit tussen een gewone herstart en een reset in.

De V10 resetten

Daarnaast kan je de Experia Box V10 op twee manieren resetten:

• Met de resetknop
    Deze zit aan de achterkant in het gaatje tussen de WAN poort en het aansluitpunt voor de stroomkabel.
    Met de KPN Software
    Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 30 seconden in het gaatje tot het lampje uitgaat. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten..

• Via de webinterface
    Met de KPN Software:
    Ga naar Instellingen > Systeem en klik achter ‘Reset dit apparaat’ op de oranje knop.

Lampjes tijdens een reset

Na het indrukken van de resetknop in het gaatje gaan de lampjes uit. Dit duurt ongeveer 25 seconden. Daarna brandt de powerknop een aantal seconden groen waarna de lampjes voor internet, wifi en service gaan knipperen totdat het opstartproces is voltooid. Laat de Box gedurende deze tijd rust zodat deze de reset- en opstartprocessen goed kan afronden. 

Waarom is er op zondag geen medewerker te krijgen bij storingen?

Lukt het echt niet? Bel dan met 0800-0402, spreek in "storing" en blijf aan de lijn. 

edit: Ik zie dat ​@Joep1965 tegelijkertijd met mij ongeveer hetzelfde advies heeft gegeven ! 😎

• Auteur
  • Topper
  • January 18, 2026

Ze gaven vanmorgen echt aan de doordeweekse tijden en zaterdag tijden op dat nummer en dan: 'de verbinding wordt nu verbroken'

Ik zal nu de 'zachte knop' reset gaan proberen.

• Auteur
  • Topper
  • January 18, 2026

​@Joep1965 

Jawel, was denk jaar geleden rond 10 12 down zonder tv gedoe

Ik kan ondanks snel abo maar max 15 down krijgen.

• Auteur
  • Topper
  • January 18, 2026

​@Joep1965  

​@Noordzee 

Helaas, de herstelknop lang ingedrukt tot rode lampjes maar nu weer groen.

Snelheid nu 3,11 mbps en 0,85mbps

• Auteur
  • Topper
  • January 18, 2026

Bij een harde reset met pennetje zal mijn netwerk wachtwoord verdwijnen denk ik?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 18, 2026

Bij een harde reset met pennetje zal mijn netwerk wachtwoord verdwijnen denk ik?

Let op!

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden.

bron: 

• Auteur
  • Topper
  • January 18, 2026

Ik ben vanmorgen denk ik te vroeg gaan bellen want nu zit ik toch in de wacht voor een medewerker, 

Minuut of 10 wachttijd

Ben benieuwd.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 18, 2026

Nee in principe komt het wachtwoord automatisch weer terug.

• Auteur
  • Topper
  • January 18, 2026

Medewerker is omdat het een buitengebied is aan het kijken om een ander soort modum op te sturen, soort Dongel denk ik.

Ik zit in de wacht...

• Auteur
  • Topper
  • January 18, 2026

Oh, die wordt dan gekoppeld aan de v10 en zou meer snelheid gaan geven, deeltje door de bekabeling en een deeltje door de lucht lijkt het.

• Auteur
  • Topper
  • January 18, 2026

Dank voor de ondersteuning !

​@Joep1965 

​@Noordzee 

• Auteur
  • Topper
  • January 19, 2026

Lekker, de buitengebied hulpmodem hielp niets, vandaag een hulp van kpn die aangaf dat de modem wel stuk zal zijn dus ik een modem geruild in kpn winkel blijkt die helemaal niets te doen en ik denk omdat hij ingericht is voor glasvezel, en wij hebben koper.

Dus nu ben ik er goed klaar mee, monteur kpn maar oplossen. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@simplesimon, welkom op onze community! Wat balen dat je verbinding zo slecht is én je nu van de regen in de drup bent. Ik denk wel dat bellen hiervoor het snelst is. Mijn collega's kunnen ook een monteur inplannen als dat nodig is.

Je kunt ook online een belafspraak maken, dan hoef je niet te wachten tot je iemand spreekt.

• Auteur
  • Topper
  • January 20, 2026

Ik heb een monteur gehad maar ondanks hij aangaf na controle op wijkkast terug te komen heb ik hem niet meer gezien, op dit moment heb ik weinig fiducie meer in kpn, 3 verschillende tel operaters en 1 monteur ver met allemaal een ander verhaal maar nul internet en nul tv.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik denk wel dat dit goed op te lossen moet zijn ​@simplesimon heb je met mijn collega's nog vervolgstappen besproken? Meestal moet een monteur issues vrij goed kunnen oplossen. Wat kwam daar uit?

• Auteur
  • Topper
  • February 7, 2026

E.e.a bleek toch een kabel vanaf wijkkast naar verder waar een lek zat waar water in kwam.

Kabel heeft een nieuwe verbinding en er is bij ons weer goed beeld en internet.