Op NPO1 hebben we wel beeld, maar daarbij alleen een irritante piep/zoemtoon.
ook het opgenomen programma van NPO1 (De Ring) heeft dezelfde piep.
Op alle andere zenders is er gewoon beeld en geluid.
Resetten van tv, tv-ontvanger en modem heeft niets geholpen.
Meer mensen die hier last van hebben?
Oplossing?
Bladzijde 1 / 1
Klopt, dit was een probleem met het Dolby geluid bij NPO1 zelf. Als je terug wilt kijken (een opname of terugkijken), zet het geluid op 'stereo'.
Of kijk terug via de NPO Start app.
Bij ons bij iedere geluidsinstelling alleen een piep te horen.
We willen het nog wel normaal terug kunnen kijken binnen een week.
Via NPO start lukt het wel.
Het Dolby-geluid leek weg te vallen bij de eind-regie van de NPO. Volgens mij is het inmiddels weer teruggezet. Geen idee of het enkel bij De Ring was, maar even naar de MPEG-kwaliteit schakelen was de truuk. Of als je geen Dolby set-up hebt, had je vanzelf MPEG. Dit was ook de reden dat niet iedereen er last van had. Mijn moeder meldde zich bij mij dat zij geen geluid had, maar haar partner boven weer wel op de kleinere televisie.
Als ik ‘de ring’ probeer terug te kijken, kan tot een week terug, nog steeds de piep en geluid standaard op stereo staan.
Zo straks nog even getest.
Als dit niet opgelost wordt, moet ik maar uitwijken naar NPO start.
Als ik ‘de ring’ probeer terug te kijken, kan tot een week terug, nog steeds de piep en geluid standaard op stereo staan.
Je kan ook terugkijken via kanaal 191. Daar zit NPO1 GOS. Die heeft geen Dolby geluid.
Bijkomende feitje is trouwens dat de TV+ box niet een apart stereo geluidsspoor pakt. Hij zet Dolby om in stereo. Dat zou eigenlijk niet mogen.
Als er dus problemen zijn met het Dolby geluid (wat dus nu voorgekomen is bij NPO1), dan gaat het geluid veranderen naar stereo ook niet goed/helpen.
Puntje voor het TV team die daar naar wilt kijken?
Je kan ook terugkijken via kanaal 191. Daar zit NPO1 GOS. Die heeft geen Dolby geluid.
Bijkomende feitje is trouwens dat de TV+ box niet een apart stereo geluidsspoor pakt. Hij zet Dolby om in stereo. Dat zou eigenlijk niet mogen.
Als er dus problemen zijn met het Dolby geluid (wat dus nu voorgekomen is bij NPO1), dan gaat het geluid veranderen naar stereo ook niet goed/helpen.
Puntje voor het TV team die daar naar wilt kijken?
Ik heb geen verstand van al die geluidsinstellingen, interesseert me ook niet, want ik ben slechthorend en heb alles gewoon standaard op stereo staan, maar ik zal kanaal 191 eens proberen @Sebas14
Via kanaal 191 wel beeld en geluid, bedankt voor de tip.
Deze aflevering van De Ring wordt ook vanavond (vrijdag) herhaald op NPO1 Extra, begint om 21:55.
Ik heb ‘de ring’ terug kunnen kijken via NPO Start.
Ik hoop dat volgende alles weer gewoon goed werkt.
Als je de KPN Apps op een Smart TV gebruik, is geluid altijd stereo en heb dat probleem met DD geluid in "The Ring” niet. Het probleem is niet KPN relateert, ook bij Ziggo hebben gebruikers last van.
Als je de KPN Apps op een Smart TV gebruik, is geluid altijd stereo en heb dat probleem met DD geluid in "The Ring” niet. Het probleem is niet KPN relateert, ook bij Ziggo hebben gebruikers last van.
Ik heb ook nooit beweerd dat het aan KPN ligt, ik geef in dit topic slechts aan dat ik er ook last van heb.
De oorzaak interesseert me niet, als ik de volgende maar weer gewoon kan kijken via NPO1.
@JanD Ik noem jou niet in mijn post, waarom trek je het aan? Het is ook niet om de oorzaak te vinden maar als tip voor mensen om "The Ring” zonder geluid probleem te kunnen (terug) kijken.
@JanD Ik noem jou niet in mijn post, waarom trek je het aan? Het is ook niet om de oorzaak te vinden maar als tip voor mensen om "The Ring” zonder geluid probleem te kunnen (terug) kijken.
Dat weet ik @TDN , ik trek het me ook niet aan, maar het was wel een reactie meteen nà mijn reactie, vandaar. Fijn weekend verder.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.