Skip to main content
Beantwoord

Is BBC NL+ alleen via de TV+ Box te kijken?

• October 8, 2025
  • 5 reacties
  • 167 keer bekeken

Artwido-
Topper

Wij hebben sinds kort Kpn TV plus, mede om Bbc nl plus te kunnen kijken. Je kunt dit idd ontvangen via het kastje maar niet op de chromecast app voor andere televisies of via de Kpn Tv+ app op mijn telefoon.

Wanneer je zoekt op Internet dan zou dat wel moeten kunnen. 

Iemand dat wel gelukt?

Beste antwoord door PeterG

De BBC NL+ app wordt in Nederland exclusief* aangeboden door KPN TV+ op de TV+ Box en TV+ Soundbox en NLZIET. 

Voor andere apparaten dan de TV+ (sound) box met BBC NL+ kun je een abonnement nemen op NLZIET. Iets wat ik al een jaar heb met het extra aanbod van bbc nl. Dat is nu wat uitgebreider sinds het BBC NL+ is geworden. En sinds kort ook ook bij kpn.

Er is geen BBC NL+ app in de Play Store aanwezig. Daar gaat de BBC 'm ook niet aanbieden. Alleen via de kastjes van de providers en ook NLZIET. 

Buiten kpn om in je chromecast kan dus alleen met NLZIET. 

* de exclusiviteit voor kpn en NLZIET is zeker voor een jaar. Tot zeker 21 juli 2026 dus. Daarna wordt ie mogelijk via de ontvangers van andere providers aangeboden. 

Via andere apparaten dan de TV+ boxen (en andere providers) kun je alleen via NLZIET van het BBC NL+ programma-aanbod gebruik maken. 

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 8, 2025

Hallo ​@Artwido- ,

Nee, dat gaat niet. Alleen via je TV+ Box of Soundbox. Niet via de app op je telefoon of TV. 

• Druk op de Apps-knop van je afstandsbediening. Kies daar voor de BBC NL+ app. 
  • Of nog sneller: zap naar kanaal 250, druk op OK en begin met kijken.

BBC NL+ — het beste van je Britse buren, vanaf nu gewoon in je woonkamer. 

bron: https://www.kpn.com/entertainment/bbcnl

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • October 8, 2025

De BBC NL+ app wordt in Nederland exclusief* aangeboden door KPN TV+ op de TV+ Box en TV+ Soundbox en NLZIET. 

Voor andere apparaten dan de TV+ (sound) box met BBC NL+ kun je een abonnement nemen op NLZIET. Iets wat ik al een jaar heb met het extra aanbod van bbc nl. Dat is nu wat uitgebreider sinds het BBC NL+ is geworden. En sinds kort ook ook bij kpn.

Er is geen BBC NL+ app in de Play Store aanwezig. Daar gaat de BBC 'm ook niet aanbieden. Alleen via de kastjes van de providers en ook NLZIET. 

Buiten kpn om in je chromecast kan dus alleen met NLZIET. 

* de exclusiviteit voor kpn en NLZIET is zeker voor een jaar. Tot zeker 21 juli 2026 dus. Daarna wordt ie mogelijk via de ontvangers van andere providers aangeboden. 

Via andere apparaten dan de TV+ boxen (en andere providers) kun je alleen via NLZIET van het BBC NL+ programma-aanbod gebruik maken. 

Artwido-
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • October 9, 2025

Dank jullie wel voor jullie snelle respons. 

Ik ga een abbo nemen op NLziet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 9, 2025

Goed idee. Ik heb 't ook naast KPN TV. Best of both worlds.

• Nieuwkomer
  • October 29, 2025

Ik neem veel series op sinds het via het bonussysteem gratis is geworden, voorheen kon dit alleen bekeken worden via het kastje want er stond altijd dat dus niet kon op mobiel of tablet als je daar klikte. Zoals CI+, ID of BBCNL. Maar ineens vandaag wel kon ik wél klikken op nu kijken en kunnen we blijven kijken via de applicatie en ook via de gids gewoon terugkijken, hopelijk heeft u hier iets aan! Groetjes van Marlie 🤗

edit: Ik zie nu dat het over plus gaat excuses maar wie weet toch handige info!