Skip to main content

Ik lees vaak dat de Arris VIP 5202 echt goed is en perfect is.

Dat is best mogelijk, want de Linux software is hetzelfde als op de Arcadyan HMB 2260 en op de Arris VIP 2952.

Die laatste 2 zijn door vele updates steeds beter geworden.

In combinatie met een snellere processor en meer intern geheugen verbaast hij mij daarom niet dat hij best wel goed zou kunnen zijn.

Hoewel ik recent toch weer een topic voorbij zag komen met problemen met de 5202.

Hij wordt al vanaf 2019 geleverd en gaat langzaam dus ook een oudje worden. 

Wat mij betreft is de 5202, na de 8001, de beste TV ontvanger die KPN ooit uitgebracht heeft. De 8001 was door zijn vormgeving mijns inziens echt een mooie TV ontvanger en met name de afstandsbediening vond ik erg lekker in de hand liggen. Deze was wat zwaarder met een ergonomisch afgeronde onderzijde. Ik zou willen dat die afstandsbediening weer terug zou komen.

Voor abonnees zoals ik, die meer lineair televisie kijken dan gebruik maken van streaming diensten, is een TV ontvanger zonder extra poespas mijns inziens te prefereren. Ik vind het gebruiksgemak van de "oude" TV ontvangers {2260, 2952 en 5202) dan ook beter dan die van de 7022.

 

Dat de 5202 al sinds 2019 geleverd wordt maakt hem naar mijn mening nog geen oud beestje. Ik heb thuis ook nog een 2260 uit maart 2014 in gebruik en ook die doet zijn werk nog prima.

Mijn televisies komen uit 2016, 2014 en 2010 en ook die kunnen alledrie nog wel wat jaartjes mee.