Skip to main content
Beantwoord

Is de beeldkwaliteit op iTV verlaagd?

  • March 20, 2020
  • 8 reacties
  • 735 keer bekeken

Ik heb vanaf vandaag het idee dat de bitrate op het tv-ip signaal is verlaagd is dit juist? ik heb een Arris tv ontvanger op een glasvezelaansluiting 500/500

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Beste antwoord door wjb

De zenders van KPN worden gewoon met de normale bitrate doorgegeven.

Onderstaand de HD-"glas" variant van NPO 1 die gewoon nog bijna 12,5Mbps vergt.

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

  • March 21, 2020

Hallo @Boktor , ervaar je dat op alle zenders of bij een bepaalde zender, Netflix bijvoorbeeld.

Sommige streamingdiensten, waaronder Netflix en YouTube, hebben hun beeldkwaliteit in Europa verlaagd om ruimte vrij te maken/houden op het internet i.v.m. corana-crisis.

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 21, 2020

Naar ik weet zijn het alle zenders, maar bij de SDR kanalen is dit het beste zichtbaar


  • March 21, 2020

Da's vreemd, want tot nu toe heb ik gelezen dat b.v. Netflix sommige HD programma's terugschroeft naar SD, maar over toch al beperkte SD kanalen heb ik dat nog niet gelezen.

Overigens schijnt Netflix te beweren dat het terugschroeven geen invloed heeft op de beeldkwaliteit, tja:thinking:


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 21, 2020

Ja klopt ik heb het gemeld bij KPN. Even afwachten


wjb
Wijsgeer
  • Antwoord
  • March 21, 2020

De zenders van KPN worden gewoon met de normale bitrate doorgegeven.

Onderstaand de HD-"glas" variant van NPO 1 die gewoon nog bijna 12,5Mbps vergt.

 


Robyn_
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • March 25, 2020

Hoi @Boktor ! Het is nogal druk op het Forum, waardoor ik de topics niet altijd even snel zie. Sorry voor mijn late reactie. Je geeft aan dat je dit probleem ook al hebt gemeld? Waar heb je dit gedaan? Dan kunnen we dubbel werk voorkomen :slight_smile: Wat JanD en wjb aangeven klopt beiden. Bedankt voor de opheldering aan beiden! Wij hebben de beeldkwaliteit van de KPN zenders niet verlaagd. Wat ervaar je precies? Of ben je bij het melden al geholpen hiermee?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 25, 2020

ja het beeld is weer in orde. De helpdesk KPN heeft me nog wel gebeld, maar het beeld was toen weer alweer in orde.


Robyn_
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • March 26, 2020

@Boktor Super om te lezen! Fijn dat het beeld weer in orde is. Mocht het toch terug komen, laat dit dan gerust weten. Dan kijken kunnen we met je meekijken. Bij andere vragen weet je ons ook te vinden! :smile: