Skip to main content

Het lijkt erop dat de KPN TV+ app voor Android geen rechten aanvraagt voor het uit kunnen lezen van de locatiegegevens. Hoe bepaalt de app dan of hij binnen of buiten de EU gebruikt wordt of is het zo dat de KPN TV+ app overal gebruikt mag worden. Dat laatste kan ik mij eigenlijk niet voorstellen want daar zullen de zenders vast een stokje voor steken of anders een stevig prijskaartje aan hangen.

Mochten er mensen zijn met de KPN TV+ app die naar Zwitserland op wintersport gaan, kijk eens of je daar via 4G televisie kunt kijken.

Oproep geldt dan vast ook voor mensen die in Noorwegen, Engeland of ergens buiten Europa zijn. 


Op iOS ook niet hoor wordt niet om gevraagd.


Op iOS ook niet hoor wordt niet om gevraagd.

Dan ben ik benieuwd hoe de app vaststelt of hij binnen de EU gebruikt wordt danwel buiten de EU.

Het kan zijn dat daarvoor alleen nog maar het IP adres gebruikt wordt maar dat betekent dat de bron (IP lookup tool) die daarvoor gebruikt wordt goed beheerd moet worden. We zien helaas wel vaker dat IP adressen in een verkeerd land geregistreerd worden.

 

P.S. De oude KPN TV app zal daar op iOS waarschijnlijk wel om vragen, klopt dat?


Op iOS ook niet hoor wordt niet om gevraagd.

Dan ben ik benieuwd hoe de app vaststelt of hij binnen de EU gebruikt wordt danwel buiten de EU.

Het kan zijn dat daarvoor alleen nog maar het IP adres gebruikt wordt maar dat betekent dat de bron (IP lookup tool) die daarvoor gebruikt wordt goed beheerd moet worden. We zien helaas wel vaker dat IP adressen in een verkeerd land geregistreerd worden.

 

P.S. De oude KPN TV app zal daar op iOS waarschijnlijk wel om vragen, klopt dat?

Yep die wel


Dit is een goede vraag, maar heb ik geen antwoord op. Nemen we mee. Zodra ik meer weet, laat ik 't weten. Kan wel zijn dat dit pas na de feestdagen wordt...


Ik heb nog de oude app. Versie 7.6.3. Android.

Ook daarin vind ik het niet.


Ik heb nog de oude app. Versie 7.6.3. Android.

Ook daarin vind ik het niet.

Maar is het er wel. 😉

 


Oh, niet in de app zelf… Aha!


Oh, niet in de app zelf… Aha!

Nee dat zit het nooit het is een instelling op de app

 


Ik dacht dat dit via IP-adres ging, maar het kan zijn dat dit alleen voor PCTV wordt gebruikt en niet de app?


Ik dacht dat dit via IP-adres ging, maar het kan zijn dat dit alleen voor PCTV wordt gebruikt en niet de app?

Er lijkt daar in ieder geval iets gewijzigd te zijn immers de oude KPN TV app had wel de rechten nodig om de locatiegegevens uit te lezen en de nieuwe KPN TV+ app heeft die rechten blijkbaar niet meer nodig.


Ik heb de oude Android app, en die heeft ook geen locatie rechten nodig. Ik kan me ook niet herinneren dat ik daar ooit een vraag over heb gezien.


Ik heb de oude Android app, en die heeft ook geen locatie rechten nodig. Ik kan me ook niet herinneren dat ik daar ooit een vraag over heb gezien.

Die heeft zeker wel locatierechten nodig om via 4/5G televisie te kunnen kijken. 😉

 


Ah...niet via Wifi. Toen ik wifi uit zette vroeg de app er inderdaad ineens wel om.

Ik vroeg het me al af. Jaren geleden heb ik binnen KPN aan een dienst gewerkt waar we ook vanuit een mobiel app moesten kunnen bepalen of je in Nederland was of niet. Dit was volgens mij voordat GPS in telefoons gemeengoed waren. En Apple had net een of andere optie om te bepalen of je aan het roamen was uitgezet; of de optie om te bepalen in welk land je dan zat.. Ik weet het niet precies meer. Hun officiele statement was: dan moet je een geo-IP oplossing gebruiken. Wat blijkbaar prima in de VS werkte, maar niet in Europa. Want daar hadden de mobiele operators juist een oplossing gekozen dat iemand die aan het roamen was een IP-adres kreeg van zijn eigen provider. Dus dan had je alsnog een Nederlands IP adres (van KPN), terwijl je in het buitenland zat. Ik heb geen idee of dat nu nog steeds het geval is.


Ik heb de oude Android app, en die heeft ook geen locatie rechten nodig. Ik kan me ook niet herinneren dat ik daar ooit een vraag over heb gezien.

Die heeft zeker wel locatierechten nodig om via 4/5G televisie te kunnen kijken. 😉

 

Ik heb niet eens locatie-dienst aan staan (batterijd besparing) waarom kan ik gewoon itv gebruiken


Ik heb niet eens locatie-dienst aan staan (batterijd besparing) waarom kan ik gewoon itv gebruiken

Waarschijnlijk omdat jouw telefoon een wifi verbinding heeft. Met de oude KPN TV app kan je via 4/5G geen televisie kijken als de locatie-service uit staat.

 


@wjb Ja het klopt, ik heb onderweg beter te doen dan tv kijken 🤣. En ik heb via macrodroid altijd automatisch wifi als ik een bekend locatie bereik (werk, thuis) dat ik niet eens merk


Ik zit nu op Madeira. Echt onderdeel van Portugal en de eu. Maar tv kan ik niet kijken. Want er wordt beweerd dat het buiten de eu is…..

Kpn doe er wat aan.


Maak je gebruik van een (openbaar) wifi netwerk dan zou het kunnen. Veel resorts hebben vanwege kosten hun internet via Amerikaanse internet bedrijven. 

Via 4G danwel 5G moet het echt werken. Test dat eens.

Installeer Proton VPN app. Zet 'm op Nederland en dan werkt het wel via zo'n wifi netwerk.