Skip to main content

Ik ben op het moment aan het oriënteren om over te stappen naar kpn afkomstig van xs4all. 

Ik lees dat de tv+ box dan komt als ontvanger om naar tv te kijken. Ik heb wat zitten lezen, maar zie dat veel mensen er problemen mee hebben. 

Daar zit ik niet op te wachten. 

Is dat ook zo? 

@satshow Vele problemen van TV+Box zijn eigenlijk veroorzaakt door internet problemen (Modem. switch, kabel, superwifi). Ik heb geen internet  problemen en heb tot een paar kosmetische fouten geen problemen met TV+Box


@satshow 

Hij is nu aardig goed en stabiel.

Er zijn nog wel wensen voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

Een DVS bijvoorbeeld moet je zo wie zo niet gebruiken, dat kan voor grote problemen zorgen.

Als je overal UTP kabels hebt (zonder iets er tussen) dan werkt hij goed. 


Ik heb op het moment een fritzbox met daarachter een router. Ik heb wel rechtstreeks vanaf de fritzbox een netwerk kabel naar het huidige tv kastje van xs4all. 


Een DVS bijvoorbeeld moet je zo wie zo niet gebruiken, dat kan voor grote problemen zorgen.

Er is geen enkel verschil tussen het gebruik van een "draadloze" verbindingsset bij een TV+ Box en bij een "oude" TV ontvanger. Bij beide is het sowieso af te raden.

 

@satshow, De TV+ Box is (nog) niet zo stabiel als de "oude" TV ontvangers maar stapje voor stapje gaat het wel die kant op. Qua functionaliteit zijn er mijns inziens nog wel wat verbeteringen te realiseren.

De voor mij belangrijkste tekortkoming is dat de beeldkwaliteit voor de Nederlandse publieke en commerciële zenders bij uitgesteld kijken minder is dan bij live kijken.

Zie ook het onderstaande topic.

 


Hoi @wjb 

Helemaal met je eens, een DVS kan je beter niet gebruiken. 😉


Ik heb nog even voordat ik de keuze maak wat ik ga doen. 15 april loopt mijn huidig abonnement af. 


Ik heb nog even voordat ik de keuze maak wat ik ga doen. 15 april loopt mijn huidig abonnement af. 

Jouw huidige abonnement loopt niet af, die gaat stilzwijgend gewoon door. Je bent dus niet verplicht om iets te veranderen.


@wjb Ik weet het niet of het mogelijk is, maar @satshow heeft now xs4all abo, als hij op 15.04 zal overstappen, krijgt hij welkom bonus als nieuwe klant? Ik lees zoveel de jammeren over nadele van xs4all tegenover kpn, welke voordele heeft een abo van xs4all tegenover kpn abo?


@wjb Ik weet het niet of het mogelijk is, maar @satshow heeft now xs4all abo, als hij op 15.04 zal overstappen, krijgt hij welkom bonus als nieuwe klant?

Ik verwacht van niet, @satshow heeft immers geen XS4ALL abonnement maar een KPN abonnement met XS4ALL condities.

 

Ik lees zoveel de jammeren over nadele van xs4all tegenover kpn, welke voordele heeft een abo van xs4all tegenover kpn abo?

Ik zou echt niet weten wat het voordeel van een XS4ALL abonnement is maar aan de andere kant zou ik op dit moment nog wel terughoudend zijn met een overstap naar een TV+ abonnement want, ookal gaat het de goede kant op met de TV+ Box, het is naar mijn mening nog geen stabiel TV produkt. Geef het nog een half jaartje zou ik zeggen.


Ben benieuwd of abbonnees van xs4all op termijn ook de tv+box krijgen. 

Ik kijk het nog even aan, volg de updates hier de komende tijd. 


Ben benieuwd of abbonnees van xs4all op termijn ook de tv+box krijgen. 

Ik kijk het nog even aan, volg de updates hier de komende tijd. 

Er bestaan geen XS4ALL abonnees meer. Iedereen is abonnee van KPN alleen hebben sommige nog een abonnement o.b.v. de XS4ALL condities.

Je "krijgt" overigens alleen een TV+ Box als je overstapt naar het nieuwe TV+ abonnement en daarbij maakt het niet uit wat voor een abonnement je nu hebt.


Dat kan ik volgens mij nu nog niet, wijzigen naar TV+ abonnement. 


Dat kan ik volgens mij nu nog niet, wijzigen naar TV+ abonnement. 

Eventueel wel vanaf 16 april. Maar je huidige abonnement en ontvanger bevalt toch? Waarom houd je je abonnement dan nu niet aan. Dat kan nog jaren als je wilt.

Streaming kun je ondervangen met een streamingbox of chromecast uit een winkel. Daar is de nieuwe box ook niet per se voor nodig. 


Ik kan via mijn LG tv streamen en via mijn Apple tv. Ik probeer ieder jaar korting te krijgen tijdens het verlengen. 

Heb trouwens ook 5 licenties voor f-secure zag ik zojuist. Die zal ik wellicht kwijt raken. 

Nog geen van 1 gebruik, vraag me af of het op mijn telefoon nodig is. 


Na de tv storingen van vanavond en gisteravond zou ik zeggen: hou het nog even bij het oude tv platform. En dus je oude abonnement. 

Het 'oude' platform was niet getroffen door de storingen. Want het gebruikt niet de online unicast streams. 


Na de tv storingen van vanavond en gisteravond zou ik zeggen: hou het nog even bij het oude tv platform. En dus je oude abonnement. 

Het 'oude' platform was niet getroffen door de storingen. Want het gebruikt niet de online unicast streams. 

Duidelijk, kan zo ook prima kijken. 


Na de tv storingen van vanavond en gisteravond zou ik zeggen: hou het nog even bij het oude tv platform. En dus je oude abonnement. 

Het 'oude' platform was niet getroffen door de storingen. Want het gebruikt niet de online unicast streams. 

 

Maar de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) zet je toch op multicast?

En niet op Unicast?

Wat voor een storing had jij gisteravond? 

En het “oude” platform voor de “oude” KPN tv ontvangers kan toch ook door storingen worden getroffen?


Maar de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) zet je toch op multicast?

Uitgesteld kijken is altijd unicast. Zelfs als je een uitzending maar even pauzeert kijk je al unicast.

Het verschil tussen de TV+ Box en de "oude" TV ontvangers is ook niet multicast cq unicast maar waar die unicast vandaan komt. Op de "oude" TV ontvangers loopt unicast, net als multicast, via vlan 4 naar het KPN TV platform terwijl dit op de TV+ Box via Internet (vlan 6) naar het online TV platform van KPN loopt.

 

En het “oude” platform voor de “oude” KPN tv ontvangers kan toch ook door storingen worden getroffen?

Uiteraard kan dat echter treden de recente storingen vrijwel altijd alleen op het online TV platform van KPN op en treffen daarmee dus niet de "oude" TV ontvangers.

Ik heb gisteravond dan ook geen enkel probleem ervaren met mijn 5202 terwijl ik op mijn tablet via de KPN TV+ app geen televisie kon kijken. De apps en site maken, net als unicast via de TV+ Box, gebruik van het online TV platform van KPN.


Multicast is alleen live, ook bij de Sagemcom, @joop2011 .

Verder gebruikt de Sagemcom het unicast platform (Amazon cloud) wat ook voor de apps, opnames (apps, tv.kpn.com én de Sagemcom) enzo gebruikt wordt.

Voor de oudere decoders is dat een ander platform (Accenture). Maar ook unicast. Het Accenture platform was niet getroffen.

Op het andere, TV+ (uitgezonderd LIVE multicast), apps, opnames was WEL getroffen door de storingen van gisteravond en eergisteravond.


Klinkt alsof jij er wel uit bent (blijf waar je bent), maar voor toekomstige lezers: als je afhankelijk bent van ondertiteling van Nederlandstalige programma’s: fijn wachten. Deze status van 26 januari geldt nog steeds (met deze aanvulling die je verderop in dat topic vindt, over het moeten herstarten van de TV+ Box na aanpassen instellingen).


Kortom, het simpele antwoord op de vraag in de topictitel is: nee! Het genuanceerde antwoord is: dat hangt er vanaf, maar omdat je niet meer terug kunt: bezint eer ge begint! 


Maar de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) zet je toch op multicast?

Uitgesteld kijken is altijd unicast. Zelfs als je een uitzending maar even pauzeert kijk je al unicast.

Het verschil tussen de TV+ Box en de "oude" TV ontvangers is ook niet multicast cq unicast maar waar die unicast vandaan komt. Op de "oude" TV ontvangers loopt unicast, net als multicast, via vlan 4 naar het KPN TV platform terwijl dit op de TV+ Box via Internet (vlan 6) naar het online TV platform van KPN loopt.

 

En het “oude” platform voor de “oude” KPN tv ontvangers kan toch ook door storingen worden getroffen?

Uiteraard kan dat echter treden de recente storingen vrijwel altijd alleen op het online TV platform van KPN op en treffen daarmee dus niet de "oude" TV ontvangers.

Ik heb gisteravond dan ook geen enkel probleem ervaren met mijn 5202 terwijl ik op mijn tablet via de KPN TV+ app geen televisie kon kijken. De apps en site maken, net als unicast via de TV+ Box, gebruik van het online TV platform van KPN.

 

Hoi @wjb 

Dat weet ik, maar dat is ook niet de insteek van mijn vraag.

Ik wilde weten wat @PeterG precies bedoelde en dat legt hij ook uit.😉


Het wel of niet kiezen voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is niet zo eenvoudig.

Er zijn veel voorstanders en veel tegenstanders.

Er zijn veel pluspunten, maar helaas ook nog minpunten.

Ga op je eigen gevoel uit bij de keuze.

 

Wat ik elders al een keer vermelde:

Als het product bij jou heel slecht werkt, wil dat nog niet zeggen dat het een slecht product is.

Als het product bij jou heel erg goed werkt, wil dat nog niet zeggen dat het een goed product is.

 

Voor elk probleem is een oplossing.

Dat is het probleem niet.

De oplossing, dat is het probleem. 


joop2011 schreef:

Ik wilde weten wat @PeterG precies bedoelde en dat legt hij ook uit.

Ik weet dat je van mij wat minder snel iets aan wilt nemen maar hij schrijft precies hetzelfde als wat ik ook al schreef.


Het lijkt erop dat het oude accenture platform beter werkt dan het nieuwe Amazon platform. Dit uit zich met name in het terugkijken wat via unicast verloopt. Op de drukkere tijdstippen zie je met terugkijken op sommige zenders weleens wat haperingen in de frames.