Skip to main content

Ik ben op het moment aan het oriënteren om over te stappen naar kpn afkomstig van xs4all. 

Ik lees dat de tv+ box dan komt als ontvanger om naar tv te kijken. Ik heb wat zitten lezen, maar zie dat veel mensen er problemen mee hebben. 

Daar zit ik niet op te wachten. 

Is dat ook zo? 

joop2011 schreef:

Ik wilde weten wat @PeterG precies bedoelde en dat legt hij ook uit.

Ik weet dat je van mij wat minder snel iets aan wilt nemen maar hij schrijft precies hetzelfde als wat ik ook al schreef.

 

Nee hoor, ik neem ook van jouw gewoon dingen aan.

Jij hebt veel kennis.

 

En boos ben ik hooguit 5 minuten en we zijn er uitgekomen.

Dat is voor mij opgelost en daar denk ik ook niet meer aan.

 

Maar ben je het eens met wat ik het laatst scheef?

Alvast mijn dank.


De oplossing, dat is het probleem. 

Maar wat is nu dan toch de oplossing?

Voor mij is de oplossing dat ik gewoon nog mijn Hussel abonnement blijf behouden omdat mij het TV+ platform nog te instabiel is en ik graag ongestoord televisie wil kunnen kijken.

De door mij gekozen oplossing is (bij mij) geen enkel probleem.


joop2011 schreef:

Maar ben je het eens met wat ik het laatst scheef?

Nee, daar en ik het niet mee eens.

Het TV+ platform is mijns inziens nog niet volwassen.

Er zitten nog veel te veel bugs in de TV+ Box waardoor er bij veel klanten soms onverklaarbare problemen ontstaan.

Je kunt mijns inziens het optreden van die problemen meestal niet wijten aan het thuisnetwerk van de abonnee, de kans dat de oorzaak van het probleem in een component van KPN zit is vele vele malen groter. Daarmee is het product mijns inziens dus in ieder geval nog niet goed.


De oplossing, dat is het probleem. 

Maar wat is nu dan toch de oplossing?

Voor mij is de oplossing dat ik gewoon nog mijn Hussel abonnement blijf behouden omdat mij het TV+ platform nog te instabiel is en ik graag ongestoord televisie wil kunnen kijken.

De door mij gekozen oplossing is (bij mij) geen enkel probleem.

 

Dit is een gezegde uit de verkoop.

Als je er iets uit haalt, verliest het zijn kracht.

 

Voor elk probleem is een oplossing.

Dat is het probleem niet.

De oplossing, dat is het probleem. 

 

P.S.

Mag ik niet zeggen jou, maar ik heb nog steeds geen spijt dat ik overgegaan bent naar KPN tv+.


joop2011 schreef:

Maar ben je het eens met wat ik het laatst scheef?

Nee, daar en ik het niet mee eens.

Het TV+ platform is mijns inziens nog niet volwassen.

Er zitten nog veel te veel bugs in de TV+ Box waardoor er bij veel klanten soms onverklaarbare problemen ontstaan.

Je kunt mijns inziens het optreden van die problemen meestal niet wijten aan het thuisnetwerk van de abonnee, de kans dat de oorzaak van het probleem in een component van KPN zit is vele vele malen groter. Daarmee is het product mijns inziens dus in ieder geval nog niet goed.

 

Dat is persoonlijk.

En van mij mag dat natuurlijk.

Maar mijn verhaal is niet als deel maar als geheel bedoelt.😉

Elk deel hoort compleet bij elkaar.

Maar zo wie zo bedankt voor je aanvullingen.

 

Maar wees eerlijk, bugs zitten helaas in heel erg veel apparatuur die je koopt.

En natuurlijk moet je er naar streven om het product zo goed mogelijk te maken, dat ontken ik ook niet.

 

Maar wat ik ook bedoelde is, dat het in de ogen van de een anders is dan in de ogen van een ander.

-------------------------- 

Wat ik elders al een keer vermelde:

Als het product bij jou heel slecht werkt, wil dat nog niet zeggen dat het een slecht product is.

Als het product bij jou heel erg goed werkt, wil dat nog niet zeggen dat het een goed product is.

------------------------  

 

En het leven is niet zwart wit, maar gelukkig gekleurd.

En van mij mag iedereen zijn eigen mening hebben.

 

Zelf heb ik voorgenomen om vanaf nu wat minder op dit soort dingen te reageren.

Want helaas worden worden snel verkeerd opgevat of verdraaid.

 

Zie ook de reactie hieronder, dat bedoel ik dus.😉


@wjb mooi gezegd

 maar daar is ook het probleem. Sommige problemen lijken wel niet erkend te worden en worden toegeschreven aan de gebruiker. Terwijl ik vrijwel zeker weet dat niet vloeiende beelden soms bij het terugkijken, met name bij de wat minder populaire zenders, aan KPN kant liggen en niet bij de gebruiker.


Het lijkt erop dat het oude accenture platform beter werkt dan het nieuwe Amazon platform. Dit uit zich met name in het terugkijken wat via unicast verloopt. Op de drukkere tijdstippen zie je met terugkijken op sommige zenders weleens wat haperingen in de frames.

Ik denk dat het online platform ook op de software van Accenture draait en ik denk dat het multicast TV platform ook bij Amazon gehost wordt.

Als je op een "oude" TV ontvanger bij de informatie naar het "End point" kijkt dan staat daar "https://stb.api.tv.prod.itavs.prod.aws.kpn.com".

Itavs staat daarbij vast voor interactieve televisie (it) via de Accenture Video Solution (avs) en aws staat daarbij vast voor Amazon Web Services.


joop2011 schreef:

Maar ben je het eens met wat ik het laatst scheef?

Nee, daar en ik het niet mee eens.

Het TV+ platform is mijns inziens nog niet volwassen.

Er zitten nog veel te veel bugs in de TV+ Box waardoor er bij veel klanten soms onverklaarbare problemen ontstaan.

Je kunt mijns inziens het optreden van die problemen meestal niet wijten aan het thuisnetwerk van de abonnee, de kans dat de oorzaak van het probleem in een component van KPN zit is vele vele malen groter. Daarmee is het product mijns inziens dus in ieder geval nog niet goed.

Dat is persoonlijk.

Precies, vandaar dat je in heel veel van mijn uitspraken woordjes als "mijns inziens", "volgens mij" en "wat mij betreft" zult tegenkomen.

 

joop2011 schreef:

Maar wees eerlijk, bugs zitten helaas in heel erg veel apparatuur die je koopt.

Je hebt mij niet horen zeggen dat dat niet zo is, maar hier hebben we het over de TV+ Box en het online TV platform en dus doet het mijns inziens niet terzake dat in veel andere apparatuur ook bugs zitten.

Ik zeg altijd "De laatste bug is de bug die nog niet gevonden is" want volgens mij is geen enkele software vrij van bugs. Laat onverlet dat elke bug waar je als gebruiker last van hebt er wat mij betreft één teveel is.

 

joop2011 schreef in dit bericht:

Zie ook de reactie hieronder, dat bedoel ik dus.😉

Wat is er mis met die reactie van @pietheingrun, helemaal niets toch?


Het lijkt erop dat het oude accenture platform beter werkt dan het nieuwe Amazon platform. Dit uit zich met name in het terugkijken wat via unicast verloopt. Op de drukkere tijdstippen zie je met terugkijken op sommige zenders weleens wat haperingen in de frames.

Ik denk dat het online platform ook op de software van Accenture draait en ik denk dat het multicast TV platform ook bij Amazon gehost wordt.

Als je op een "oude" TV ontvanger bij de informatie naar het "End point" kijkt dan staat daar "https://stb.api.tv.prod.itavs.prod.aws.kpn.com".

Itavs staat daarbij vast voor interactieve televisie (itv) via de Accenture Video Solution (avs) en aws staat daarbij vast voor Amazon Web Services.

Bedoel je hiermee dat zowel het oude als nieuwe kastje toch op dezelfde manier aangestuurd wordt?

Of gaat alleen unicast bij de oude via accenture en bij de nieuwe via Amazon ?


pietheingrun schreef:

Bedoel je hiermee dat zowel het oude als nieuwe kastje toch op dezelfde manier aangestuurd wordt?

Of gaat alleen unicast bij de oude via accenture en bij de nieuwe via Amazon ?

Ik bedoel geen van beide.

Wat verschillend is zijn twee dingen:

1) Het netwerk waarover de distributie plaatsvindt (vlan 4 versus vlan 6)

2) De servercapaciteit die bij Amazon ingehuurd is voor het distributiekanaal.

 

Er gaat helemaal niets "via Accenture" of "via Amazon". Accenture is de leverancier van de software waar beide platforms gebruik van maken en Amazon is de partij van wie servercapaciteit gehuurd wordt om de software van Accenture te hosten.


Oké duidelijk. Met name over punt 2 heb ik al een tijdje hetzelfde vermoeden. Dat er op sommige tijdstippen te weinig capaciteit aanwezig is.

en het aantal klanten neemt ook behoorlijk toe natuurlijk, aangezien er veel klanten overlopen van ziggo wat voor nog meer drukte zorgt op de server.


Oké duidelijk. Met name over punt 2 heb ik al een tijdje hetzelfde vermoeden. Dat er op sommige tijdstippen te weinig capaciteit aanwezig is.

De vraag is of dat servercapaciteit is of netwerkcapaciteit maar dat er een capaciteitsproblemen is lijkt mij zeer aannemelijk, zeker omdat er een correlatie lijkt te bestaan tussen de drukte en het optreden van die storingen. Zo zie je vaker storingen in de avonduren (logisch want dan kijken er meer mensen televisie) en nog vaker bij grote sportevenementen wanneer er ook nog eens veel mensen op hun mobiele apparaten niets willen missen.

Het is overigens ook een teken aan de wand dat de Nederlandse publieke en commerciële zenders op het TV+ platform via unicast (uitgesteld kijken) nog altijd gewoon HD (7,2Mbps) zijn en niet "HD met de hoogste kwaliteit" (14,2Mbps). Op de "oude" TV ontvangers (die ook bij unicast het TV platform op vlan 4 gebruiken) zijn deze zenders bij uitgesteld kijken wel netjes in "HD met de hoogste kwaliteit" (14,2Mbps).

 

Ik zou KPN ook adviseren om de instelling of multicast danwel unicast gebruikt moet worden van de TV+ Box af te halen en deze automatisch altijd op multicast in te stellen als het thuisnetwerk dat toestaat. Daarmee kan in ieder geval voorkomen worden dat er onnodig veel van het online (unicast) TV platform gevraagd wordt bij live televisie kijken.


Ik zou KPN ook adviseren om de instelling of multicast danwel unicast gebruikt moet worden van de TV+ Box af te halen en deze automatisch altijd op multicast in te stellen als het thuisnetwerk dat toestaat. Daarmee kan in ieder geval voorkomen worden dat er onnodig veel van het online (unicast) TV platform gevraagd wordt bij live televisie kijken.

Klinkt goed, als ze maar wel “even” wachten tot de ondertiteling goed werkt bij multicast (werkt ook niet goed in unicast, maar wel béter in unicast). En wachten tot de lip sync problemen voor iedereen opgelost zijn bij multicast, en/of er aparte instellingen komen voor de audiovertraging voor multicast en unicast.

Aan de andere kant ben ik wel benieuwd hoeveel mensen er bewust unicast gebruiken voor live kijken. En dan ook nog: hoeveel mensen dat zonder goede reden doen.


Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb besloten het een tijd aan te kijken. 

Blijf voorlopig bij xs4all, maar je weet nooit of ze de TV box+ ook gaan aanbieden. Zal nog wel een poos duren denk ik. 


Blijf voorlopig bij xs4all, maar je weet nooit of ze de TV box+ ook gaan aanbieden. Zal nog wel een poos duren denk ik. 

Je zit helemaal niet bij XS4ALL, je hebt gewoon een contract met KPN. Als de einddatum van de vaste looptijd van jouw contract verstreken is dan kan jij van jouw huidige abonnement overstappen naar een TV+ abonnement, net als dat alle andere klanten van KPN dat kunnen.


Blijf voorlopig bij xs4all, maar je weet nooit of ze de TV box+ ook gaan aanbieden. Zal nog wel een poos duren denk ik. 

Je zit helemaal niet bij XS4ALL, je hebt gewoon een contract met KPN. Als de einddatum van de vaste looptijd van jouw contract verstreken is dan kan jij van jouw huidige abonnement overstappen naar een TV+ abonnement, net als dat alle andere klanten van KPN dat kunnen.

 

Toch zit er volgens mij verschil. Ik moet een ander telefoon nummer bellen. Als ik iets vraag via X verwijzen ze mij daar naar toe. 


satshow schreef:

Toch zit er volgens mij verschil. Ik moet een ander telefoon nummer bellen. Als ik iets vraag via X verwijzen ze mij daar naar toe. 

Jij kan inderdaad nog van de oude "xs4all" klantenservice gebruik maken want dat is één van die xs4all condities waar je ook stevig voor betaalt.


En XS4ALL heeft ook een afdeling retentie (of in ieder geval was dat een half jaar geleden zo), die je proberen af te houden van een “overstap” naar KPN. Heel raar allemaal.