TV van KPN via de tv ontvangers werktĀ niet overĀ het mobiele netwerk zoals je zelf al schrijft. Dat gebruikt alleen het koperdraadje. Dat zal nooit veranderen denk ik.Ā
Hoi ā@Jos 63. Wat goed dat je deze vraag hier stelt.Ā Ik snap heel goed dat je graag HD TV wilt kunnen kijken in het buitengebied. Dat is natuurlijk een stuk fijner dan SD-kwaliteit. Op dit moment werkt Sneller Internet BuitengebiedĀ via 4G en nog niet via 5G. 5G biedtĀ op dit moment geen directe voordelen voor HD TV, omdat de TV-verbinding via een vaste lijn (DSL) loopt en niet via de 4G/5G-verbinding.Ā Daarnaast werkt Interactieve TV via een speciale "VLAN"-verbinding. Dit is een apart soort verbinding die nodig is om TV-signalen goed door te geven. 4G (en ook 5G) kan deze verbinding niet maken. Daarom loopt Interactieve TV in het buitengebied via de DSL-lijn, en die snelheid is helaas vaak te laag voor HD TV.Ā
Met Digitenne kun je via de ether (de lucht) live TV kijken in HD-kwaliteit. Dit werkt met een speciale ontvanger (decoder) en een kleine binnen- of buitenantenne. Je hebt geen internetverbinding nodig, want de TV-signalen worden rechtstreeks opgepikt via de lucht.
Ik snap dat dit misschien niet het antwoord is waar je op hoopte, maar ik hoop dat het je meer duidelijkheid geeft. Als je vragen hebt of hulp nodig hebt bij het vinden van een oplossing, laat het dan vooral weten. We denken graag met je mee!