Skip to main content

 Deze set verbindt mijn V10 modem met mijn T V modem helaas ben ik in na 13 maanden aan mijn 4 set toe. Resetten helpt ook niet ook bij de vorige sets.
Ze zijn volgens de instructies aangesloten ( beide alleen  in een wandcontactdoos)
Wat is het alternatief . Kan helaas de beide modems niet bekabeld verbinden.

Wat is dit een slecht product.

 

Welke KPN tv ontvanger heb je? 


De TV ontvanger bekabeld met het modem verbinden, is altijd het beste, @Freddy18

Alleen de nieuwste TV ontvanger, de TV+ (DIW7022) beschikt over wifi, maar is dan weer niet zonder meer met de V10 te verbinden. Daar heb je dan nog een superwifi voor nodig.

Mocht je de TV+ hebben, onderstaand schema helpt je die aan te sluiten op de V10:

 


Succes!


Ik ben weer verder geholpen.
Iedereen bedankt voor de adviezen.
Freddy18


@Freddy18 

 

Als je de “oude” KPN tv ontvanger hebt en de Experiabox V10, dan kan je optie 3 van het schema van @Berteman toepassen.

 

De Super Wifi 2 kan je bij KPN kopen of huren. 


 Deze set verbindt mijn V10 modem met mijn T V modem helaas ben ik in na 13 maanden aan mijn 4 set toe. Resetten helpt ook niet ook bij de vorige sets.
Ze zijn volgens de instructies aangesloten ( beide alleen  in een wandcontactdoos)
Wat is het alternatief . Kan helaas de beide modems niet bekabeld verbinden.

Wat is dit een slecht product.

 

Je hebt toch garantie @Freddy18 , heb je je wel bij KPN gemeld daarvoor?


Kreeg steeds een nieuwe set maar het probleem komt iedere keer terug.


Kreeg steeds een nieuwe set maar het probleem komt iedere keer terug.

Dan ligt het dus niet aan de set, maar aan jouw elektriciteitsnetwerk thuis en moet je een alternatief bedenken, zie ook eerder genoemd aansluitschema. @Freddy18 


Precies. Onwaarschijnlijk dat 4 sets hetzelfde probleem hebben.

Meestal zijn zonnepanelen een grote boosdoener. Die verstoren het radio signaal via je stroomnet in huis. Ook als de 2 adapters niet op dezelfde stroomfase zitten helpt het signaal niet. Dan moet het via de meterkast van de ene naar de andere fase. En in die meterkast zitten ook weer verstorende factoren. Zoals ook de moderne meters.


Ben je er met de adviezen van de Community uitgekomen, @Freddy18?


Ik ben er uit gekomen.
Er moet een nieuwe modem en superwifi geïnstalleerd worden.
Hopelijk gaat dat lukken

Iedereen bedankt voor de adviezen.
Freddy18


Er moet een nieuwe modem en superwifi geïnstalleerd worden.

Een SuperWiFi is inderdaad een optie. Maar een nieuwe modem? Hoe komt u daarbij? U heeft een v10. Die ruilt KPN zomaar niet om. 


De KPN  kwam zelf met het voorstel,vandaar dat ik dat ga doen.

 


Goedemiddag, een vraag aan jullie.
Ik ga een een nieuw modem installeren, een KPN BOX 12. met een WIFI punt
Mijn wifiverbinding is nu via een extern kastje heb ik deze nog nodig als het modem geïnstalleerd is en verbind het wifipunt  ook mijn computer en tablet en overige apparatuur.

Ik ben geen computerheld wat dit betreft dus vandaar mijn vraag.

Groet Freddy 18


Goedemiddag, een vraag aan jullie.
Ik ga een een nieuw modem installeren, een KPN BOX 12. met een WIFI punt
Mijn wifiverbinding is nu via een extern kastje heb ik deze nog nodig als het modem geïnstalleerd is en verbind het wifipunt  ook mijn computer en tablet en overige apparatuur.

Ik ben geen computerheld wat dit betreft dus vandaar mijn vraag.

Groet Freddy 18

Ik zie geen vraagteken. Dus het is me niet erg duidelijk wat de vraag is. 

U heeft het over een "extern kastje". Wij zijn niet helderziend. Wat voor kastje is dat? Merk en type graag.


De KPN  kwam zelf met het voorstel,vandaar dat ik dat ga doen.

U bedoelt: een KPN medewerker kwam met dat voorstel? Die zeggen wel vaker iets wat niet kan of niet gaat gebeuren. 


Welk wifipunt?

Met de box12 kun je het allerbeste de zwarte Superwifi 2 hebben. Die werkt optimaal samen met de box12. 


Bedankt voor je reactie.

Het is mij duidelijk.

Groet Freddy18


Ik heb een KPN Box 12  met super wifi 2 geïnstalleerd en het werkt prima.

Nogmaals iedereen bedankt voor jullie adviezen en tips.

 

Freddy18


Super, @Freddy18!


Reageer