Skip to main content
Vraag

Is er een alternatief voor de standaard tv-ontvanger?

• August 6, 2026
  • 7 reacties
  • 96 keer bekeken

Hoi, ik gebruik nu een tijd de standaard decoder van KPN (het beroemde kleine zwarte kastje) alleen kun je daar niet alle apps op installeren. Zijn er mensen die ervaring hebben met het gebruik van andere mogelijkheden waarop je wel alles kunt installeren>

7 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 6, 2026

Welke KPN tv ontvanger heb je momenteel?

Het beeld via de KPN tv ontvanger is meestal het mooist.

Alternatief:

KPN tv+ app

Te gebruiken op: Smart TV's met Android TV (alleen op je eigen KPN netwerk)

Of op Mobiel en tablet, kan je via dan casten naar vele tv's, Chromecast, etc.

Wat bedoel je met alles installeren?

Je bedoelt streamingdiensten, KPN tv, etc?

Dat kan op o.a.:

1. Smart tv met Android tv (besturingssysteem (niet hetzelfde als Android op mobiel)
  2. Smart tv LG en Samsung, maar dan wel de “oude” KPN tv app
  3. KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (ook wel KPN tv+ box genoemd en de KPN Soundbox
  4. Chromecast (de versie met ab en waarop Android TV zit.
  5. Diverse steamingboxen.
  6. etc.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 6, 2026

Hallo ​@Stefan_1976 ,

Een alternatief is sowieso een smart-TV. KPN heeft ook voor diverse soorten smart-TV’s een KPN-TV (+)-app. 

Daarnaast bestaan er Android-mediaspelers waarop je apps kunt installeren. En zelf wacht ik op het moment waarop de KPN-TV+-app beschikbaar komt voor Apple TV. Maar dat wordt waarschijnlijk pas volgend jaar. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 6, 2026

Op een Arris kun je sowieso niks zelf installeren. 

Ga over op het nieuwe TV+ platform met de Android-TV box. Circa 5000 apps via de Google Play Store. 

In MijnKPN kun je Interactieve TV omzetten naar TV+. Met een terugbelverzoek kan ook.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Stefan_1976, je bent al aardig op weg geholpen door Joop, Noordzee en Peter zo te zien 🙂 Kan je daarmee vooruit?

Als je nog verdere vragen hebt denken we graag met je mee. Daarbij ben ik wel benieuwd welke tv-ontvanger je hebt. Je hebt het over de kleine zwarte kastje, er zijn er nog 4 in gebruik die daaraan voldoen dus we weten niet welke je precies hebt.

• August 10, 2026

Komisch, 

Ik moest onwillekeurig denken aan de Russische nieuwsites waar ik veel naar kijk en de gebruikers veel vertellen dat antwoorden vaak bot antwoorden zijn. Het nieuws dat verteld wordt is om een bot te laten reageren.

In dit geval weet ik zeker dat de 4 voorafgaande antwoorders geen bots zijn. 😀

@Stefan om nog als vijfde een antwoord te geven.

KPN heeft momenteel een abonement met een kastje dat in wezen een android mobiel zonder scherm is met tv aansluiting op 220volt waaraan is toegevoegd software voor uitzending van de TV zenders waar KPN licentie voor heeft. Het is zowel leverbaar met als zonder luidspreker.

Overigens ik kan wel eens bot zijn, de 2e en 4e antwoorder nooit.  😂

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 10, 2026

Reden?

Want dit is puur jouw mening.😊

• August 10, 2026

Reden?

Want dit is puur jouw mening.😊

Ik plaatste het als een kwinkslag ter versterking van mijn reactie. Hoe jij er op reageert vind ik bot, gelukkig red de emicon jou, maar verder staat er niets ten aanzien van de vraag van de topic starter.