Skip to main content

Vandaag nieuwe settop box gekregen (DIW 7022).

ik heb een lijst van 10 puc codes geprobeerd van verschillende Sagemcom apparaten. Dit type zit er niet bij en de 10 andere typen werken ook niet.

bij de oude boxjes gebruikte ik de puc codes van Kreatel

heeft iemand al de juiste puc codes gevonden voor het type dat KPN gebruikt?

veel dank

Wat zijn "puc codes"? Waar heeft u die voor nodig?


PUC (Peripheral Unit Controller)

dit is een manier om B&O afstandbedieningen te koppelen met randapparatuur zoals settopboxen.


Zoiets ondersteund KPN niet. 


Weet ik.  Ik ben ook op zoek naar iemand die weet welke puc codes ik voor het laatste type settopbox nodig heb.  


De 7022 werkt met bluetooth. Heeft geen infrarood. Ondersteund uw afstandsbediening überhaupt wel bluetooth? 


Dat verklaart een hoop. Dan stuur ik die nieuwe terug en blijf bij de oude. Dank


Dat verklaart een hoop. Dan stuur ik die nieuwe terug en blijf bij de oude. Dank

Dat is niet de bedoeling. De oude moet terug. Deze word over enige tijd uit het systeem gegooit bij KPN en dan werkt die niet meer.


Ik heb de TV+ box werkend op de afstandsbediening van de Samsung TV via HDMI CEC.

Als jou tv via HDMI CEC “andere apparaten bedienen met tv afstandsbediening” ondersteund moet dat ook werken. Dit werkt out of the box, zonder extra instellingen op de tv of de afstandsbediening daarvan.

Op de box dient HDMI CEC aangezet en minstens de functie (even afgekort) onderling bedienen.


Tx. Dat is een optie die ik niet eerder voorbij heb zien komen. Ga ik proberen.

En anders blijf ik lekker bij het oude kastje

 

update: geen CEC aanwezig. Helaas


Hoi Hessel jammer dat je dan nog geen oplossing voor handen hebt met de nieuwste ontvanger. Ik hoop toch dat je een werkbare situatie kan creeeren en mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust!


Volgende optie die ik wil proberen is Flirc v2. Wellicht dat dat iets is.


Jammer dat je tv uit 2012, dus alweer 12 jaar oud, geen hdmi cec heeft. En toch ook gek. Mijn Philips uit 2012 in de voorkamer heeft dat wel en kan de Nokia streamingbox 8000 zo bedienen via de oude Philips afstandsbediening. 

En B&O kocht toendertijd z'n elektronica bij Philips. 

Toch eens tijd voor moderniseren.

Maar we kunnen het ook omdraaien!

Want het is gewoon met de kpn afstandsbediening te gebruiken! Volume en aan/uit van de tv moet gewoon met de kpn afstandsbediening kunnen. E  dan heb je, ook, maar gewoon één afstandsbediening nodig. 


dat zou mooi zijn @PeterG. Ik heb echter de driecijfer codes voor b&o geprobeerd zonder succes. Zal ik dan ook maar eens wat Philips codes proberen 😉


Het werkt niet op alle modellen inderdaad. 

Overigens hadden kennissen indertijd een B&O. Ik kreeg die niet op de scart ingang voor de toenmalige Ziggo decoder.…

En als je de decoder aan zette ging ie ook niet vanzelf. Wat bij scart wel zou moeten. 

Erg ingewikkeld te bedienen. 


Reageer