Skip to main content
Vraag

Is er een nóg simpelere afstandsbediening dan de Comfort+?

• 12 maart 2025
  • 7 reacties
  • 75 keer bekeken

Is er een nóg simpelere afstandsbediening dan de comfort +? Mijn schoonmoeder is dementerend en zij zou maximaal 6 knopjes aankunnen. 

7 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 898 reacties
  • 12 maart 2025

Voor oudere ontvangers van kpn met infrarood zou je kunnen kijken of een one for all afstandsbediening iets voor haar is. Vaak te koop bij een Handyman of onderdelenshop.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@SunnySan welkom op de KPN Community. Ik begrijp volkomen dat je in deze situatie dan een passende oplossing zoekt. Ik heb via KPN geen alternatieve oplossing voor de KPN Comfort+ afstandsbediening. Misschien kan de suggestie van ​@kevster nog helpen. Ik wens je sterkte en mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust!

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 898 reacties
  • 14 maart 2025

https://www.bol.com/nl/nl/p/one-for-all-urc-6810-afstandsbediening-zwart-universeel/9200000050429099/?Referrer=ADVNLGOO002020-S--9200000050429099-PMAX-C-19896425261&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwp8--BhBREiwAj7og1yDaOyZR21B7UBhu9uAR5G5gVUwacLX5gRuiHBQxHcDK683gA8Lv5RoCJZsQAvD_BwE

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 67 reacties
  • 14 maart 2025
kevster schreef:

Voor oudere ontvangers van kpn met infrarood zou je kunnen kijken of een one for all afstandsbediening iets voor haar is. Vaak te koop bij een Handyman of onderdelenshop.

Er zijn speciale afstandsbedieningen afgestemd op dat soort situaties.

Google: eenvoudige afstandsbediening

Zelf heb Ik bij diverse mensen afstandsbedieningen van Seki daarvoor geïnstalleerd.
Alleen werken deze dus niet meer met de laatste generatie TV ontvangers van KPN/Ziggo.

Ook vanwege deze beperking is daarom een TV met geïntegreerde TV ontvangst (DVB-C/Ziggo/CI) vaak de prettigste oplossing voor situaties in dementie/zorg omgevingen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36388 reacties
  • 14 maart 2025
Doman schreef:

Ook vanwege deze beperking is daarom een TV met geïntegreerde TV ontvangst (DVB-C/Ziggo/CI) vaak de prettigste oplossing voor situaties in dementie/zorg omgevingen.

Eens ​@Doman ,

Dat merk ik nu ook bij mijn hoog bejaarde moeder en schoonouders. 

Het meest simpele te bedienen is Digitenne via het CI+-module. Dan heb je ook alleen maar de belangrijkste TV-zenders en geen verdere ingewikkelde dingen zoals opnemen, internet, terugkijken etc. Maar gewoon simpel TV kijken en niets meer. 

Je gebruikt dan de afstandsbediening van de TV zelf. 

Misschien iets voor de schoonmoeder van ​@SunnySan ? 

PeterG
Superuser
  • 60890 reacties
  • 14 maart 2025

De link van ​@kevster om te klikken.

Klik hier.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3379 reacties
  • 14 maart 2025

Jullie vergeten een voorwaarde van ​@SunnySan, maximaal 6 knoppen.

Reageer