Skip to main content

Ik heb mijn afstandsbediening aan tv gekoppeld. Werkwijze: KPN kaastje aan, op tv icoon klikken opafstandsbediening, dan komt op mijn tv tv kijken icoon. Ik klik op source knop van de afstandsbediening, HDMI poort zie ik, klik dan op ok. Is er een vlotter manier om tv te kijken?

Welke KPN tv ontvanger heeft u? 

 

Op zich kunt u de tv instellen dat hij opstart via HDMI 1

Het beste kan je de KPN tv ontvanger aansluiten op HDMI 1

 

Bij de Arris VIP 5202 en de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) kunt u ook CEC inschakelen, dan hoef je alleen op de kpn toets van de KPN ab te drukken en gaat alles automatisch. 


Hartelijk dank. voor de informatie.

Ik heb het aangepast naar HDMI 1, KPN tv+box heb ik met Philips tv → easylink toegevoegd. Bij opstarten kreeg ik alsnog nadat ik op source geklikt hebt, HDMI te zien, waarna ik ook weer op ok geklikt hebt. Daarna kreeg ik tv. Doe ik iets fout?

 


Staat CEC aan in de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)?

 

Of heb je een andere KPN tv decoder? 


Ik heb een DIW7022

 


De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

Zet CEC in de DIW7022 aan.

Daarna hoef je alleen op de knop kpn rechtsboven van de KPN ab te klikken voor aan of uitzetten. 


Je moet ergens in de tv kunnen instellen 'opstarten met hdmi x'. Anders start ie inderdaad met de interne tuner waar natuurlijk helemaal geen zender ingesteld is. Opstarten met het Android-TV startscherm van de Philips is een derde optie. 

Opstarten met laatst gekozen bron is ook mogelijk. Dat hangt van de software af. 


Hallo @Hendrika Tessti, kom je er met de tips van @PeterG uit? 


Hallo Jeroen,

 

Het lukt niet, blijft nu zelfs hangen in HDMI 1. Misschien toch. een monteur sturen na al. dat geprobeerd


Het lukt niet, blijft nu zelfs hangen in HDMI 1. Misschien toch een monteur (kosteloos) sturen na alles geprobeerde hebben.


Monteur is in dit geval niet gratis denk ik.

Misschien een handige buurman of kennis er na laten kijken. 


Een KPN monteur kan dan wel geld kosten ben ik bang. Dit lijkt toch iets wat in de televisie zit, dat hij niet automatisch op het juiste HDMI kanaal springt. 
Via de KPN website kun je zelf een monteur eventueel inplannen. 


Ik zou gewoon de TV even opnieuw instellen. Ben je wel alle instellingen kwijt. 

Dit gezeik heb ik ook gehad met een Philips OLED TV bij een kennis. Als je de TV uitdeed onthield hij HDMI 1 wel. Maar na 30 minuten of wat langer was het weer mis.  Tijdens opnieuw instellen kun je ook gelijk aangeven wat voor type apparaat op de HDMI zit.  Dus detecteert hij de poorten weer voor de eerste keer. Schoon geheugen.  Na dit gedaan te hebben tot op heden geen last meer van source problemen.


En dan te bedenken dat Philips vroeger een echt top merk was.

Nu Philips zelf geen TV's, etc. meer maakt en in dit geval TP Vision uit China de naam Philips mag gebruiken, is het helaas niet meer het top merk dat het was.


Reageer