Skip to main content
Vraag

Is er nog een TV ontvanger met scart aansluiting?

• August 3, 2025
  • 38 reacties
  • 425 keer bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 4, 2025

Oke dit is het laatste wat ik er over wil zeggen. 1 ik moet bij de 5202 allerlei extra kabels kopen om bepaalde aansluiting te maken. 2 ik kan alleen via een digitale omzetter naar mijn versterker. 3 ik kan niet meer zien welke tv zender ik voor heb staan en nu niet zeggen dat staat op de tv, het was gewoon beter op de ontvanger ook van wegen de radio zenders. 4 als ik een opname stop zet tijdens het kijken blijft bij het opstarten de blauwbalk langer voor de tekst staan. Ik hoop dat dit dus duidelijk is.

• August 4, 2025

De 2952 heeft inderdaad bepaalde voordelen zoals het display helemaal mee eens. 

Helaas veranderd dat niets aan het punt dat niemand jouw kan helpen. Zelfs met de beste wil van de wereld niet.

De vip2952 zal hooguit nog worden verstuurd als iemand een defect heeft. Tot dat KPN dit model uitfaseerd dan is er helaas geen ontkomen aan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 4, 2025

Dat snap  ik nu wel. Ik baal gewoon van KPN!!!!!!!!!!!!!!!!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 4, 2025

Tja, dan wil ik toch even reageren. Op een deel van deze punten heb je overigens best gelijk. Maar ook die wennen echt wel weer.

De 5202 verbruikt o.a. door ontbreken display ook weer nog minder stroom bijvoorbeeld.

Fabrikanten maken geen boxjes mét display meer. Dan kan kpn ze ook niet inkopen. Arris levert al sinds eind 2019 de VIP2952 niet meer, maar de VIP5202. Tot zo'n 2 jaar geleden kon KPN nog teren op de de oude voorraad VIP2952, maar die is dus op.

1 Dit klopt als je nog een oude (>20 jaar) versterker hebt. Die hebben nog geen optische aansluiting

2 Zie punt 1. De usb voeding van de omvormer kan gewoon in de usb van de 5202. Dan blijft de omvormer geen stroom gebruiken als het uit staat.

3 Dat is in het begin even lastig. Zeker als je de zendernummers (nog) niet uit het hoofd weet. Tijdens tv kijken even op 'geel’ drukken en je ziet wat er aan staat. Nu vind ik het, na 3½ jaar een ontvanger zonder display, wel fijn. Dat cijfer leidde toch wat af.

Radio heb je vaak de hele dag 1 zender aan. Die weet je dan wel, toch? 

4 Je kunt het tonen na hervatten verkorten tot maar 1 seconde. Standaard is 5 seconden. Dat zul je op je vorige ontvanger ook gedaan hebben, want ook met de 2952 is het standaard 5 seconden.

Voor bovenstaande 'klachten’ is overstappen ook helaas zinloos. Bij Delta, en Odido zijn de aansluitingen gelijk. De ontvanger van Ziggo heeft zelfs helemaal geen aansluiting voor een versterker meer (en dat vind ik dus niks).

Ik wens je toch veel plezier van je tv programma's en radio zender(s). 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 4, 2025

De vip2952 zal hooguit nog worden verstuurd als iemand een defect heeft. Tot dat KPN dit model uitfaseerd dan is er helaas geen ontkomen aan.

@Rowi. De 2952 wordt al 2 jaar niet meer verstrekt. Die zijn op. Zie ook m'n derde alinea hierboven.

• August 4, 2025

Ziggo is wel degelijk een optie dan moet er zelf een Humax 5200C via Marktplaats worden gekocht en bij Ziggo een CI module huren vanwege de Smartcard.

Dit is de ontvanger waar ik het over had.

Ah dat van die 2952 wist ik niet blijkbaar nooit gelezen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 4, 2025

Ziggo is wel degelijk een optie dan moet er zelf een Humax 5200C via Marktplaats worden gekocht en bij Ziggo een CI module huren vanwege de Smartcard.

Tja…..

15/20 jaar terug in de tijd. Stroomvreter. Grote kast. Beperkt met opnemen. Geen terugkijken en meer ongemak.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 4, 2025

Dit is de ontvanger waar ik het over had.

Ah dat van die 2952 wist ik niet blijkbaar nooit gelezen.

Of je nog een losse smart-card bij Ziggo kan bestellen, weet ik niet. (CI module past er niet in, alleen een kleine smart card)

Maar je kan wel de codes invullen en dan kan je aardig wat zenders zien (maar niet allemaal in HD (als ik het goed heb))

En ik zou dan gaan voor de Humax 5300, heeft een grotere Harde schijf.

Verbruiken inderdaad wel veel energie (volksmond stroom).

En DVB-C wordt ook steeds verder uitgekleed en gaat op termijn verdwijnen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 4, 2025

Dat snap  ik nu wel. Ik baal gewoon van KPN!!!!!!!!!!!!!!!!

Omdat KPN geen tv ontvangers meer kunnen inkopen met een display?

Die worden gewoon niet meer gemaakt, wat kan KPN daar aan doen?

KPN is geen fabrikant.

Ik heb de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) (heeft ook geen Display) van KPN en omdat de afstandsbediening met bluetooth werkt, heb ik hem in de kast staan. Ik zie hem dus zelfs helemaal niet.

En een display, dat mis ik helemaal niet. (wend snel)😉

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 4, 2025

De 5300c heeft geen harde schijf ​@joop2011 .

Ik denk dat je de 5400c bedoelt. 

Maar…. dat moet allemaal tweede hands. Want Humax fabriceert die apparaten ook al jaren niet meer.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 4, 2025

De 5300c heeft geen harde schijf ​@joop2011 .

Ik denk dat je de 5400c bedoelt. 

Maar…. dat moet allemaal tweede hands. Want Humax fabriceert die apparaten ook al jaren niet meer.

Klopt (dank je), het is ook al weer een tijd geleden dat ik de Humax had, met 500 GB HD schijf.

Maar opnemen in de cloud met KPN (sinds 2011) bevalt veel beter.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 4, 2025

Het is mijn tweede ontvanger, dus ik snap heus wel dat dit extra kosten mee brengt, maar dan wil ik minimaal het zelfde krijgen als wat ik had en niet minder.

Dat vermoedde ik al. Neem gewoon Digitenne op jouw tweede TV. Die kun je simpel aansluiten op een TV met scartaansluiting.  Net zo duur als die Arris 5202 (zes euro per maand).

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 11, 2025

@CCBO 

Heb je al een Digitenne-ontvanger geregeld?