Skip to main content
Beantwoord

Is het IP-adres van de KPN TV+ Box zichtbaar in de netwerkmap van het modem?

• January 6, 2026
  • 16 reacties
  • 121 keer bekeken

Is er een ip adres te zien in netwerk van de diw7022

Beste antwoord door joop2011

Helaas kan ik alleen een AI antwoord vinden.

Of het antwoord dus 100% juist is, weet ik niet.

Het IP-adres van je KPN TV+ Box (Sagemcom DIW7022) is meestal een lokaal adres binnen je thuisnetwerk, dat je kunt vinden via de instellingen op de box zelf, in de KPN app, of door in te loggen op je KPN modem via mijnmodem.kpn (of 192.168.2.254) en daar het apparaat overzicht te bekijken, waar je het IP-adres van de TV+ Box ziet staan. 

Stappen om het IP-adres te vinden:

1. Via de KPN TV+ Box zelf (meest direct):
    • Ga naar de Instellingen op je KPN TV+ Box.
    • Navigeer naar Netwerk of Verbinding.
    • Hier zie je de netwerkdetails, inclusief het toegewezen IP-adres (bijvoorbeeld 192.168.1.x).
  2. Via de KPN App (op je smartphone/tablet):
    • Open de KPN App.
    • Ga naar het gedeelte voor je TV-box of router.
    • Zoek naar apparaatlijsten om het IP-adres te zien.
  3. Via je KPN Modem (Experia Box/Box 12):
    • Open een browser op een computer of telefoon die met hetzelfde netwerk is verbonden.
    • Typ in de adresbalk: mijnmodem.kpn of 192.168.2.254.
    • Log in met je modemwachtwoord (vaak op de sticker van de modem).
    • Zoek naar een overzicht van verbonden apparaten (vaak onder 'Netwerk' of 'Thuisnetwerk') om de TV+ Box te vinden en zijn IP-adres te zien. 

Het IP-adres is lokaal en verandert soms, dus als je het voor specifieke doeleinden nodig hebt, is het handig om een statisch IP in te stellen via je KPN modem instellingen. 

16 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • January 6, 2026

Helaas kan ik alleen een AI antwoord vinden.

Of het antwoord dus 100% juist is, weet ik niet.

Het IP-adres van je KPN TV+ Box (Sagemcom DIW7022) is meestal een lokaal adres binnen je thuisnetwerk, dat je kunt vinden via de instellingen op de box zelf, in de KPN app, of door in te loggen op je KPN modem via mijnmodem.kpn (of 192.168.2.254) en daar het apparaat overzicht te bekijken, waar je het IP-adres van de TV+ Box ziet staan. 

Stappen om het IP-adres te vinden:

1. Via de KPN TV+ Box zelf (meest direct):
    • Ga naar de Instellingen op je KPN TV+ Box.
    • Navigeer naar Netwerk of Verbinding.
    • Hier zie je de netwerkdetails, inclusief het toegewezen IP-adres (bijvoorbeeld 192.168.1.x).
  2. Via de KPN App (op je smartphone/tablet):
    • Open de KPN App.
    • Ga naar het gedeelte voor je TV-box of router.
    • Zoek naar apparaatlijsten om het IP-adres te zien.
  3. Via je KPN Modem (Experia Box/Box 12):
    • Open een browser op een computer of telefoon die met hetzelfde netwerk is verbonden.
    • Typ in de adresbalk: mijnmodem.kpn of 192.168.2.254.
    • Log in met je modemwachtwoord (vaak op de sticker van de modem).
    • Zoek naar een overzicht van verbonden apparaten (vaak onder 'Netwerk' of 'Thuisnetwerk') om de TV+ Box te vinden en zijn IP-adres te zien. 

Het IP-adres is lokaal en verandert soms, dus als je het voor specifieke doeleinden nodig hebt, is het handig om een statisch IP in te stellen via je KPN modem instellingen. 

• January 6, 2026

Is er een ip adres te zien in netwerk van de diw7022

Ja. Natuurlijk. Waarom niet? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 6, 2026

Beste Marlon,

Kunt u mij uitleggen hoe te vinden? Want via Advanced IP Scanner zie ik het niet.

Gebruik 192.168.1.xx 

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • January 6, 2026

Staat uitgelegd in de tweede post.

Je kunt ook kijken op de box zelf of je het kunt zien bij wifi (welk ip is gekregen).

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 6, 2026

Weet u of de naam diw7020 aan te passen is?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 6, 2026

Nee, helaas is dat niet mogelijk. Je kan in de FritzBox (als je die hebt) wel een eigen naam eraan vastkoppelen. 

• January 6, 2026

Kunt u mij uitleggen hoe te vinden? Want via Advanced IP Scanner zie ik het niet.

Gebruik 192.168.1.xx 

Advanced ip Scanner ken ik niet.

Ik gebruik zelf Wifiman en deze geeft netjes DIW7022 weer bij de verbonden apparaten. Een andere netwerk analyzer geeft alleen Android aan.

• January 6, 2026

Wat wil je er überhaupt mee?

Hij staat bij mij op de Experiabox v10 gewoon onder "Verbonden apparaten". En de naam aanpassen kan ook.

Maar waarom zou je dat willen? Wat schiet je er mee op?

@rvk01 je ipv6 adres staat in het plaatje. Je bent daarmee te volgen op internet. Het eerste stukje van een ipv6 adres is namelijk voor alle apparaten in jouw netwerk hetzelfde. Dus niet zo slim om dat op internet te zetten.

• January 6, 2026

Wat wil je er überhaupt mee?

Hij staat bij mij op de Experiabox v10 gewoon onder "Verbonden apparaten". En de naam aanpassen kan ook.

Maar waarom zou je dat willen? Wat schiet je er mee op?

Doet dat er iets toe? Terzijde de DIW heeft waarschijnlijk twee IP adressen een adres binnen het gewone lokale bereik en een 10.x,x.x adres althans dat zie ik in de webgui. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 6, 2026

Weet u of de naam diw7020 aan te passen is?

Ja dat kan.

Zie ook hier.

tandwiel - Apparaat - Apparaat voorkeuren - Over - Apparaatnaam

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 6, 2026

Nee, helaas is dat niet mogelijk. Je kan in de FritzBox (als je die hebt) wel een eigen naam eraan vastkoppelen. 

Zie boven mijn antwoord.

Het kan namelijk.

Zie ook hier.

tandwiel - Apparaat - Apparaat voorkeuren - Over - Apparaatnaam

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • January 6, 2026

@rvk01 je ipv6 adres staat in het plaatje. Je bent daarmee te volgen op internet. Het eerste stukje van een ipv6 adres is namelijk voor alle apparaten in jouw netwerk hetzelfde. Dus niet zo slim om dat op internet te zetten.

Plaatje was niet van mij (ik heb ook geen KPN TV box) 😁

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 6, 2026

Gebruik 192.168.1.xx 

Advanced ip Scanner ken ik niet.

Ik gebruik zelf Wifiman en deze geeft netjes DIW7022 weer bij de verbonden apparaten. Een andere netwerk analyzer geeft alleen Android aan.

Beste ​@Rowi. zie onderstaande link, heel handige tool:

https://www.advanced-ip-scanner.com/nl/

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 6, 2026

Gebruik 192.168.1.xx 

Waarom 192.168.1.X ​@Gradje77 

en niet gewoon 192.168.2.X ?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Gradje77. Welkom op de community! Ik zie da het antwoord op je vraag hierboven al is gegeven. Dank aan iedereen die heeft gereageerd en meegedacht! Mocht je daarna nog vragen hebben of iets niet helemaal duidelijk zijn, laat het gerust weten. 

Forum|alt.badge.img+3

In de webinterface is het ip adres ook gewoon zichtbaar: