Skip to main content
Beantwoord

Is het mogelijk de KPN TV+ box (2025) te bedienen met de infrarood afstandsbediening van B&O?

• April 29, 2025
  • 4 reacties
  • 140 keer bekeken

Ik heb een B&O Eclipse TV (2020) die wordt bediend door een afstandsbediening van B&O dmv infrarood. Met de Ziggo box kon ik zo en de tv en de ziggo box bedienen. Eén afstandsbediening dus maar nodig.

Nu ik sinds begin dit jaar ben overgestapt naar KPN is de bijbehorende TV+ box niet meer met de B&O afstandsbediening te bedienen omdat de TV+ box niet op Infrarood reageert. Wel op Bluetooth.

Is er een interface te verkrijgen of een een ander truc voorhanden om dit probleem te omzeilen en ik weer met slechts één afstandsbediening alles kan bedienen?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@X-Case. Welkom op de KPN Community! 

Op de TV+ box zit geen infrarood-lezer, dus helaas kun je 'm niet bedienen met met een andere afstandsbediening dan de KPN afstandsbediening. Je kunt nog even kijken of de besturing van de TV+ box wel met je B&O afstandsbediening lukt als je HDMI CEC aanzet. Dit dien je dan ook aan te zetten in in de instellingen van je televisie. Gebruik dan ook de eARC HDMI poort in je tv om de TV+ box te verbinden. Ik check nog even bij ​@PeterG of ik het zo goed zeg en of besturing via HDMI CEC mogelijk is. 

Als je toch maar één afstandsbediening wilt gebruiken, kun je het ook andersom doen. Je kunt namelijk wel proberen om de KPN afstandsbediening af te stemmen op je B&O tv. Meer informatie daarover kun je vinden op onze kennisbank en op onze website

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

MelskeH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 29, 2025

Je kunt de TV laten aan en uitzetten door je KPN box bij DIW7022 bij de instellingen staat dat. Het werkt bij mij ook met een LG TV

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 2, 2025

Hoi ​@X-Case. Welkom op de KPN Community! 

Op de TV+ box zit geen infrarood-lezer, dus helaas kun je 'm niet bedienen met met een andere afstandsbediening dan de KPN afstandsbediening. Je kunt nog even kijken of de besturing van de TV+ box wel met je B&O afstandsbediening lukt als je HDMI CEC aanzet. Dit dien je dan ook aan te zetten in in de instellingen van je televisie. Gebruik dan ook de eARC HDMI poort in je tv om de TV+ box te verbinden. Ik check nog even bij ​@PeterG of ik het zo goed zeg en of besturing via HDMI CEC mogelijk is. 

Als je toch maar één afstandsbediening wilt gebruiken, kun je het ook andersom doen. Je kunt namelijk wel proberen om de KPN afstandsbediening af te stemmen op je B&O tv. Meer informatie daarover kun je vinden op onze kennisbank en op onze website

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 2, 2025

Klopt ​@Arjan van KPN . Het kan met TV+ alleen via HDMI CEC. Dat zou met een B&O ook moeten kunnen. 

Mijn oudste TV die CEC heeft is van 2012.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 3, 2025

Heel erg bedankt voor de info. Ik ga het uitproberen.

mvgr