Skip to main content
Beantwoord

Is het mogelijk om 2 afstandsbedieningen tegelijk met een TV+ Box te verbinden?

  • 29 May 2024
  • 11 reacties
  • 336 keer bekeken

Vraag,  kan ik ook  twee afstandbediening op tv-box diw 7020  instaleren. 

En wat is de reden als dit niet mogelijk is.

 

Hallo @Herman 55 ,

Je kunt maar één afstandsbediening tegelijk koppelen aan de DIW7022 ontvanger. Je kan wel via Bluetooth er nog een muis en/of toetsenbord aan hangen. 

Dit gaat ook niet aangepast worden. Wel is het zo dat KPN werkt aan een nieuw type afstandsbediening voor de TV+ Box. Die gaat wel naast de huidige afstandsbediening te koppelen zijn.

bron : 

 


Nee, dat wordt niet ondersteund. 

Dat komt doordat het via Bluetooth werkt. Software matig kan maar één afstandsbediening gekoppeld (en dat is letterlijk) worden. Ontvanger en afstandsbediening communiceren met elkaar. Via Bluetooth kan een afstandsbediening geupdated worden met bv codes voor nieuwere tv's.

Bij IR is er geen verbinding. IR is een zender en in de ontvanger zit alleen de IR ontvanger. Er is geen communicatie of koppeling nodig. Een afstandsbediening kan niet geupdated worden.

Ik heb ook nog een eigen Android-TV box. Ook die werkt met BT afstandsbediening en ook maar één.

Wat wel nog ernaast kan is de Google Home app op je mobiel als (wat beperkter) afstandsbediening gebruiken.


Het is mij inderdaad lang geleden ook niet gelukt, maar ik heb toen alleen een Chromecast afstandsbediening geprobeerd (en ook een tweede KPN afstandsbediening, wat inderdaad niet kon).

Toch schreef TDN recent:

Ik kan alle mijn BT Input Devices (dat zijn heleboel) als AB voor TV+Box koppelen, alleen kloppen de Functie en Beschrijving op de knoppen niet altijd, soms wordt Netflix gestart als je op Prime Video druk, als ik b.v. op de AB van mijn TV de telelext drukt, gaat TV+Box Menu open😂

 

Maar @TDN misschien had je het daar nog steeds over maar één afstandsbediening tegelijk? (Dus dat de KPN afstandsbediening niet meer werkt na het koppelen van een ander type?)

Overigens ondersteunt Google TV blijkbaar wel meerdere afstandsbedieningen. Maar ik snap dat de TV+ Box Android TV is, geen Google TV. En het is mij dus ook niet gelukt.

 

Wat wel nog ernaast kan is de Google Home app op je mobiel als (wat beperkter) afstandsbediening gebruiken.

Maar voor de volledigheid: dan kun je niet het volume regelen (tenzij je instellingen van de TV+ Box verandert, en het volume niet meer op je tv zelf regelt).

 


Maar @TDN misschien had je het daar nog steeds over maar één afstandsbediening tegelijk? (Dus dat de KPN afstandsbediening niet meer werkt na het koppelen van een ander type?)

Overigens ondersteunt Google TV blijkbaar wel meerdere afstandsbedieningen. Maar ik snap dat de TV+ Box Android TV is, geen Google TV. En het is mij dus ook niet gelukt.

Je moet de andere AB in koppeling modus kunnen zetten, dan bij TV+Box bij Accessoires zoeken en koppelen. Dan werken 2 AB samen.


Oeps… foutje… sorry!


@Noordzee 

wat een goed nieuws!

is al bekend wanneer de AB die je naast je huidige BT-ab kunt gebruiken op je KPN-plus box, beschikbaar komt?

ik kan niet wachten!😀


@Noordzee

wat een goed nieuws!

is al bekend wanneer de AB die je naast je huidige BT-ab kunt gebruiken op je KPN-plus box, beschikbaar komt?

ik kan niet wachten!😀

@Vrgr 

Je hoeft niet langer te wachten. Vanaf vandaag kun je de nieuwe afstandsbediening bestellen en kun je die dan naast jouw huidige gebruiken. 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/3893776/comfort-voor-tv-afstandsbediening/

Meer informatie staat in dit topic: 

 


Top!!! En bedankt voor het seintje 👍 


Als ik het goed  begrijp kan ik nu twee afstandsbediening  gebruiken op een en de zelfde box.

 Herman.

 

 


Juist @Herman 55 ,

Bij KPN TV+ alleen de combinatie van de meegestuurde witte afstandsbediening met deze zwarte comfort—afstandsbediening.


fijn dat er na jaren een oplossing is. maar hoe bestel ik twee van deze zwarte afstandsbedieningen? er staat dat ze €15 kosten. voorheen kon je gratis de witte bijbestellen die nu dus onbruikbaar zijn i.c.m. tv+. verwacht z.s.m. twee zwarte afstandsbedieningen kosteloos opgestuurd. anders kan het abonnement wat vandaag is ingegaan weer lekker retour. 

De standaard meegeleverde witte AB blijft gewoon werken als je er een extra zwarte AB bij aansluit.

Zie ook onderstaande link @2e remote kpn tv 

De zwarte kosten inderdaad €15 per stuk en worden niet i.p.v. de witte gratis geleverd.

De witte kun je maximaal 1x per jaar gratis laten vervangen, de zwarte is vooralsnog een ‘luxe’ extra.

en

 


Reageer