Skip to main content

Graag wil ik op afstand (bv via een app) de mediabox aan en uit kunnen zetten, zodat wij op afstand kunnen bepalen wanneer tv gekeken kan worden.

Ik hoor t graag!

Hans

Nee, dat kan niet. Er is geen enkele vorm van ouderlijk toezicht ofzo mogelijk bij de tv ontvangers. Wel kunnen er enkele zenders achter het kinderslot gezet worden dacht ik. 


Hallo @Hans Blaak ,

Je kunt wel een tijdslot zetten op je modem, maar dan is er ook geen internet meer.  

 


Hallo @Hans Blaak ,

Je kunt wel een tijdslot zetten op je modem, maar dan is er ook geen internet meer.  

 

Dat kan per apparaat ingesteld worden op basis van MAC adres. Op de KPN Box tenminste. Bij de v10a ook denk ik. Bij de Experiabox v10 zonder a volgens mij niet...


Bedankt voor de suggesties. Internet toegang kan ik ook via mijn WiFi app regelen. Het gaat mij nu expliciet om de tv ontvanger zelf.


@Hans Blaak dan kan je misschien gebruik maken van een slimme stekker. Een voorbeeld. 
 

https://www.coolblue.nl/product/879473/hombli-slimme-stekker-wit-3-pack.html


HI hoopvol, goed idee!

Helaas hebben ze door hoe ze dat kunnen omzeilen:-)


Dan blijft alleen over: ontvanger achter slot en grendel opbergen of bij vertrek meenemen.
Maar dan kan er helemaal niet gekeken worden 😎


Bedankt voor de suggesties. Internet toegang kan ik ook via mijn WiFi app regelen. Het gaat mij nu expliciet om de tv ontvanger zelf.

Ja... maar de tv ontvanger maakt ook gewoon verbinding via internet. Dus als u internettoegang voor de tv ontvanger blokkeerd, dan ... werkt die niet meer...


Ja het is mogelijk om kpn tv ontvanger aan/uit te zetten op afstand/ander locatie met een slimme stekker of met  een smart home hub.
De meeste simpele en makkelijkste manier om een apparaat op afstand aan /uit  te schakelen is met een slimme stekker
Een slimme stekker in het stopcontact  en vervolgens de stekker van tv ontvanger insteken.( om misbruik te voorkomen de slimme stekker lijmen met stopcontact)
Bij een slimme stekker wordt er een applicatie bijgeleverd die geïnstalleerd dient te worden op een smartphone voor de bediening .


( om misbruik te voorkomen de slimme stekker lijmen met stopcontact)

Wat is dit nu weer voor onzin? Ten eerste is het apparatuur van KPN. Het is onacceptabel om daar iets aan vast te lijmen.

Maar dan nog. Al zou het eigen apparatuur zijn. In verband met brandgevaar zijn zulk soort constructies ook onbespreekbaar. Zulk soort dingen doe je niet. Een stekker en stopcontact laat je gewoon origineel. Zoals door de fabrikant gemaakt en geleverd. Daar ga je geen eigen creaties aan zitten knutselen. 


( om misbruik te voorkomen de slimme stekker lijmen met stopcontact)

Wat is dit nu weer voor onzin? Ten eerste us het apparatuur van KPN. Het is onacceptabel om daar iets aan vast te lijmen.

Maar dan nog. Al zou het eigen apparatuur zijn. In verband met brandgevaar zijn zulk soort constructies ook onbespreekbaar. Zulk soort dingen doe je niet. Een stekker en stopcontact laat je gewoon origineel. Zoals door de fabrikant gemaakt en geleverd. Daar ga je geen eigen creaties aan zitten knutselen. 

Waar lees je dat ik de  tv ontvanger van kpn ergens aan wil lijmen, als je goed leest ik geef degene een voorbeeld om misbruik te voorkomen, het kan ook de stopcontact weghalen en de slimme stekker wegwerken in de muur, of een kastje erb omheen bouwen.

@Nick83 er is een oplossing om een apparaat op afstand aan / uit te schakelen,, je antwoord is FOUT  ,draai er niet om heen om onzinnige dingen degene kan zelf bedenken  of een inschatting maken wat goed of fout is dat hoeft jij niet te doen


Een oplossing 🤔

(….)

Helaas hebben ze door hoe ze dat kunnen omzeilen:-)

Hint:  ander stopcontact, verlengsnoer….


Op mijn EdgeRouter kan ik een rule instellen om een TV ontvanger volledig te blokkeren door al het verkeer te "droppen".

Zie onderste regel in screenshot.

En deze rule is (als voorbeeld) alleen actief tussen half tien 's avonds en acht uur 's ochtends.

 


Waar lees je dat ik de  tv ontvanger van kpn ergens aan wil lijmen

Dat zou het enige zijn wat werkt. Althans... veel slimme tussenstekkers hebben gewoon een knopje aan de buitenkant waarmee je hem met de hand kan bedienen. 

... als je goed leest ik geef degene een voorbeeld om misbruik te voorkomen, het kan ook de stopcontact weghalen en de slimme stekker wegwerken in de muur, of een kastje erb omheen bouwen.

Nutteloos. Dan steekt men de stekker gewoon in een ander stopcontact. Desnoods gebruikt men een verlengsnoer zoals RB al schrijft. Of men verplaatst heel de boel naar de andere kant van de kamer naar een stopcontact waar wel gewoon stroom op staat.